1200n met renault 5 turbo
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
1200n met renault 5 turbo
hallo allemaal
ik ben al een tijdje aan het opzoeken op internet en op het forum of het mogelijk is om een 1.2n blokje in elkaar te zetten en een turbo erop te monteren. ik heb twee 1200n blokjes in onderdelen liggen. Het idee is om van twee blokjes een goed blok te maken, lagers keerringen pakkingen en zuigerveren te vernieuwen alles bij een revisie bedrijf laten nakijken en dan de turbo (garrett T2) en de carburateur (weber 32 DIS) van een renault 5GTturbo te gebruiken. de cilinderinhoud van de R5 is 1397cc en die van de kadett 1196. compressie is 7.9:1 en 7.8:1 dus ideaal lijkt mij. de carburateur wou ik voor de turbo monteren, de benzine zal dus via de turbo in het inlaatspruitstuk worden geblazen en uiteraard de uitlaat en uitlaatspruitstuk ook op de turbo.
foto: http://www.facebook.com/pages/%CE%A1%CE ... =3&theater
maar ik zit nog met een paar dingetjes, ik moet twee leidingen maken zodat ik een oliekoeler kan monteren, weet iemand hoe ik dat het beste kan doen? ook moet ik een uitlaatspruituk en een inlaatspruitstuk maken, heeft iemanand daar tips of ideeën voor haha.
ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is,
mvg luuk
ik ben al een tijdje aan het opzoeken op internet en op het forum of het mogelijk is om een 1.2n blokje in elkaar te zetten en een turbo erop te monteren. ik heb twee 1200n blokjes in onderdelen liggen. Het idee is om van twee blokjes een goed blok te maken, lagers keerringen pakkingen en zuigerveren te vernieuwen alles bij een revisie bedrijf laten nakijken en dan de turbo (garrett T2) en de carburateur (weber 32 DIS) van een renault 5GTturbo te gebruiken. de cilinderinhoud van de R5 is 1397cc en die van de kadett 1196. compressie is 7.9:1 en 7.8:1 dus ideaal lijkt mij. de carburateur wou ik voor de turbo monteren, de benzine zal dus via de turbo in het inlaatspruitstuk worden geblazen en uiteraard de uitlaat en uitlaatspruitstuk ook op de turbo.
foto: http://www.facebook.com/pages/%CE%A1%CE ... =3&theater
maar ik zit nog met een paar dingetjes, ik moet twee leidingen maken zodat ik een oliekoeler kan monteren, weet iemand hoe ik dat het beste kan doen? ook moet ik een uitlaatspruituk en een inlaatspruitstuk maken, heeft iemanand daar tips of ideeën voor haha.
ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is,
mvg luuk
Re: 1200n met renault 5 turbo
Het kan veel simpeler, een renault 5 carb past bijna op het originele inlaatspruitstuk van de kadett. De gaten moet je iets uitvijlen. Dan zorgen dat je de turbo aan het uitlaatspruitstuk krijgt en idd de olieleidingen leggen. Ben er zelf ook mee bezig geweest, heb nog ergens zo'n turbo en carburateur liggen en tevens een intercooler. Ben er alleen vanaf gestapt ivm tijdgebrek en voornamelijk geldgebrek
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: 1200n met renault 5 turbo
De carb na de turbo monteren is idd een beter idee... Vooral ook omdat die carb bedoeld is om op die manier gebruikt te worden. AQls je van plan bent om een intercooler te gebruiken zou het ook veel beter zijn om de carb op de normale plaats te zetten.
Wat ga je met je ontsteking doen? Met een turbo wil je wel wat minder vervroeging hebben als de laaddruk begint te komen.
Wat ga je met je ontsteking doen? Met een turbo wil je wel wat minder vervroeging hebben als de laaddruk begint te komen.
Saab powerrr
Re: 1200n met renault 5 turbo
heb er samen met mijn vader verder over nagedacht en het is miss toch verstandiger idd. de turbo op het uitlaatspruitstuk te monteren samen met een intercooler. maar is het dan ook nodig om een oliekoeler erop te zetten, voor meer koeling kan ik er ook een grotere radiateur opzetten, mocht hij dan te veel koelen kan ik nog altijd een gedeelte ervan aftapen, doen ze in de kartsport ook veel.
ontsteking wilde ik van een A corsa of E kadett 1200S afhalen.
het blok is meer een experiment zal niet voor dagelijks gebruik gebruikt worden haha want het zal er niet betrouwbaarder op worden.
mvg luuk
ontsteking wilde ik van een A corsa of E kadett 1200S afhalen.
het blok is meer een experiment zal niet voor dagelijks gebruik gebruikt worden haha want het zal er niet betrouwbaarder op worden.
mvg luuk
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: 1200n met renault 5 turbo
luuk ik denk recht voor de raap dat dit zoon project word
wat er nooit van komt of teun beun in elkaar gezet word (zo als 99 van de 100 topic,s op diverse opel forums )
ik zeg niet dat het niet kan maar wel
A onsettend duur is
B veel kennis voor nodig is
C 9 van de 10 nog de tijd geld of energie voor hebben
en om iemand niet de grond in tetrappen
ik heb nog zoon onsteking liggen
wat er nooit van komt of teun beun in elkaar gezet word (zo als 99 van de 100 topic,s op diverse opel forums )
ik zeg niet dat het niet kan maar wel
A onsettend duur is
B veel kennis voor nodig is
C 9 van de 10 nog de tijd geld of energie voor hebben
en om iemand niet de grond in tetrappen
ik heb nog zoon onsteking liggen
Re: 1200n met renault 5 turbo
Is inderdaad al vaak gedaan, maar ik heb nog nooit een 1200 OHV met turbo op een meeting gezien.
Ze blijven gewoon niet heel omdat de krukas maar 3 x gelagerd is.
En wat dacht je van de versnellingsbak en de 4.11 achteras ......
Ze blijven gewoon niet heel omdat de krukas maar 3 x gelagerd is.
En wat dacht je van de versnellingsbak en de 4.11 achteras ......
Re: 1200n met renault 5 turbo
of et heel blijft ligt er ook aan hoe ver je gaat met de turbo
ga je over de 80 pk, dan zal je toch een achetras moeten nemen van een 1.6 kadett of hoger
verder kwa lagers, zo lang je het niet altijd gebruikt, en niet veel uit het blok wil halen zal het wel mogelijk zijn
maar het vergt een hoop kennis, trail en error
het zal niet zonder slag of stoot gaan,
ik heb er ook over zitten denken om dit te gaan doen, maar ik het nog niet zitten om het turbo gedoe mij eigen te maken
ik hoop dat jij dat wel lukt en zin in hebt
lijkt me tof om er een te zien rijden met zo'n turbo
maar ik wens je veel sterkte met het uit zoeken
ga je over de 80 pk, dan zal je toch een achetras moeten nemen van een 1.6 kadett of hoger
verder kwa lagers, zo lang je het niet altijd gebruikt, en niet veel uit het blok wil halen zal het wel mogelijk zijn
maar het vergt een hoop kennis, trail en error
het zal niet zonder slag of stoot gaan,
ik heb er ook over zitten denken om dit te gaan doen, maar ik het nog niet zitten om het turbo gedoe mij eigen te maken
ik hoop dat jij dat wel lukt en zin in hebt
lijkt me tof om er een te zien rijden met zo'n turbo
maar ik wens je veel sterkte met het uit zoeken
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: 1200n met renault 5 turbo
het is idd een zeer ingewikkelde klus, maarja het heeft absoluut geen haast en het zal dan ook geen dagelijks vervoer meer zijn, een andere achteras lijkt mij dan ook de beste optie, die heb ik zowieso binne nu en twee jaar nodig voor de 2.0. 1.2 ohv turbo's gaan vaak kapot omdat iedereen ook boven de 6000 toeren komt, met spinnende banden optrekt en donuts gaat maken, dan is het gedoemd om kapot te gaan, als je normaal rijd en niet vaak boven de 5000 toeren rijd zal ik wel een tijdje meegaan. maar waar of wie kan zoiets afstellen in het zuiden kom zelf uit zuid limburg. zoon onsteking heb ik zowieso wel intresse in, rij nu nog met contactpunten.
mvg luuk
mvg luuk
Re: 1200n met renault 5 turbo
je ziet ze niet zo veel meer
maar op de kadett E en op de corsa A met de giet ijzeren 1.2 (eigenlijk het zelfde als in de c-kadett) kan je een elektronische ontsteking afhalen
maar op de kadett E en op de corsa A met de giet ijzeren 1.2 (eigenlijk het zelfde als in de c-kadett) kan je een elektronische ontsteking afhalen
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: 1200n met renault 5 turbo
zou een heel renault blok niet beter zijn? zou met pasplaat best op de bak te krijgen zijn. die blokken gaan nl niet zo snel stuk en kunnen errug veel hebben. 5 voudig gelagerd en erg veel tuning voor te krijgen voor redelijke prijzen. denk dat de strekte van de 1200 bakjes word onderschat, heb er heel rare dingen mee gedaan en niet echt stuk gekregen, op syncro ringen na. ik kom deze week bij sloper, zal eens vergelijken met opel bakje en renault blok voor de grap.
pascal
pascal
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: 1200n met renault 5 turbo
Als je dan toch een pasplaat moet gaan amken dan zou ik niet gaan liggen hannessen met een 1200 bak...
Renault 5 turbo heeft origineel waarschijnlijk al zowat het dubbele koppel als een Opel 1200 en dat vinden die 1200 bakjes echt niet leuk hoor. Achteras trouwens ook niet...
Renault 5 blokken hebben vaak koppakkingsproblemen doordat ze eigenlijk een slechte koeling hebben en gauw heet lopen. Voor de rest is het net zo'n ouderwets blok als een 1200, ook met stoterstangen.
Renault 5 turbo heeft origineel waarschijnlijk al zowat het dubbele koppel als een Opel 1200 en dat vinden die 1200 bakjes echt niet leuk hoor. Achteras trouwens ook niet...
Renault 5 blokken hebben vaak koppakkingsproblemen doordat ze eigenlijk een slechte koeling hebben en gauw heet lopen. Voor de rest is het net zo'n ouderwets blok als een 1200, ook met stoterstangen.
Saab powerrr
Re: 1200n met renault 5 turbo
Een Getrag 240 pas maken is een optie, want in de Renault ligt dat blok er toch dwars in ? dus die bak heb je dan niks aan.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: 1200n met renault 5 turbo
oud topic maar tochpatrick de boer schreef:luuk ik denk recht voor de raap dat dit zoon project word
wat er nooit van komt of teun beun in elkaar gezet word (zo als 99 van de 100 topic,s op diverse opel forums )
ik zeg niet dat het niet kan maar wel
A onsettend duur is
B veel kennis voor nodig is
C 9 van de 10 nog de tijd geld of energie voor hebben
en om iemand niet de grond in tetrappen
ik heb nog zoon onsteking liggen
mag ik daarbij ook opmerken dat ik me afvraag waar het Opel idee dan blijft?
Oldtimer rijden enzo....
een renaultmotor in een dettje...
waarom geen Caterpillar?
vertrokken
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: 1200n met renault 5 turbo
Hier is nog een foto van een 1.2 met turbo.
Weet niet waardeze turbo vanaf komt.
Wellicht heb je er wat aan
Weet niet waardeze turbo vanaf komt.
Wellicht heb je er wat aan
Re: 1200n met renault 5 turbo
Dat ziet er betrouwbaar uit, en is niet in één dag bedacht en in elkaar geknutseld.
Aluminium radiateur, carburateur vervangen door injector(s), dikkere koppakking kan ik zo niet zien, maar die zit er vast wel tussen, en dan zal het ook wel een N-blokje zijn.
Aluminium radiateur, carburateur vervangen door injector(s), dikkere koppakking kan ik zo niet zien, maar die zit er vast wel tussen, en dan zal het ook wel een N-blokje zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast