jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Quick-T
C gevonden
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 29, 2013 12:34 am

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door Quick-T »

Ik heb het geld en de ruimte er niet voor om om te gaan naar een megablok, een e kadett blokje zoi evt kunnen, als het maar (redelijk) plug and play is.
Iemand meer info hier over?

Wat zijn de technische verschillen?
Jovink
C liefhebber
Berichten: 205
Lid geworden op: zo okt 18, 2009 7:23 pm
Locatie: zh
Contacteer:

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door Jovink »

Opel Kadett 1200 C Coupe
REDP.
C verslaafd
Berichten: 729
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:37 pm
Locatie: Lobith

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door REDP. »

Ik rijd sinds kort ook met een E kadett 1200 blokkie en ik moet zeggen bevalt me goed,
pakt veel beter op en loopt ondanks de hele kleine wieltjes ( 13 " verbreed staal met 195/45 bandjes)
heel goed en snel voor een 1200, met hogere wielen heeft ie ook meer topsnelheid :lol:

Ferdie + Tijs hebben er ook gelijk een grotere radiateur erin gezit van een rekord 1700 geloof ik
en een elektrischie fan met een thermoschakelaar, scheelt ook weer motorvermogen
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door Automatic-freak »

In mijn B-Kadett LS ligt ook een E-Kadett 1200 en inderdaad pakt die ook een stuk beter op dan de oudere blokken; ook in combinatie met een automaat !!

Schijnt dat die motoren een stuk lichter zijn qua 'draai'-gewicht.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Manta-aero
C gevonden
Berichten: 13
Lid geworden op: za mar 09, 2013 8:27 pm

Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)

Bericht door Manta-aero »

Wij hebben inderdaad ook een moderner blok uit een Corsa A of Kadett D genomen. Deze heeft onder andere ook grotere kleppen dan een kadett c blokje.

Hierbij moet je wel wat gaten boren/tappen om de motorsteunen vast te zetten. Daarnaast moet je ook de carterpan + aanzuigbuis van een kadett C overzetten, wij hadden de combinatie aanzuigbuis van een corsa/kadett D met carterpan van kadett C, maar dan zuigt hij geen olie aan.

Verder hebben we de kop 0,6mm laten vlakken, hebben we er een dubbele weber opgezet, heb ik de aanzuigkanalen uitgefreest, hier zat een dikke rand in van 3mm dik, dan is het niet zo heel moeilijk natuurlijk. Ik heb hem uiteindelijk op de maat van het inlaatspruitstuk gefreest, die is bij de Irmscher weber set, nog iets groter.

We hebben de motor nooit op de testbank gehad, maar je kon er lekker mee doorrijden.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten