Ik heb het geld en de ruimte er niet voor om om te gaan naar een megablok, een e kadett blokje zoi evt kunnen, als het maar (redelijk) plug and play is.
Iemand meer info hier over?
Wat zijn de technische verschillen?
jonkie wil 1.2 kietelen!:)
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)
Opel Kadett 1200 C Coupe
Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)
Ik rijd sinds kort ook met een E kadett 1200 blokkie en ik moet zeggen bevalt me goed,
pakt veel beter op en loopt ondanks de hele kleine wieltjes ( 13 " verbreed staal met 195/45 bandjes)
heel goed en snel voor een 1200, met hogere wielen heeft ie ook meer topsnelheid
Ferdie + Tijs hebben er ook gelijk een grotere radiateur erin gezit van een rekord 1700 geloof ik
en een elektrischie fan met een thermoschakelaar, scheelt ook weer motorvermogen
pakt veel beter op en loopt ondanks de hele kleine wieltjes ( 13 " verbreed staal met 195/45 bandjes)
heel goed en snel voor een 1200, met hogere wielen heeft ie ook meer topsnelheid
Ferdie + Tijs hebben er ook gelijk een grotere radiateur erin gezit van een rekord 1700 geloof ik
en een elektrischie fan met een thermoschakelaar, scheelt ook weer motorvermogen
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)
In mijn B-Kadett LS ligt ook een E-Kadett 1200 en inderdaad pakt die ook een stuk beter op dan de oudere blokken; ook in combinatie met een automaat !!
Schijnt dat die motoren een stuk lichter zijn qua 'draai'-gewicht.
Schijnt dat die motoren een stuk lichter zijn qua 'draai'-gewicht.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C gevonden
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za mar 09, 2013 8:27 pm
Re: jonkie wil 1.2 kietelen!:)
Wij hebben inderdaad ook een moderner blok uit een Corsa A of Kadett D genomen. Deze heeft onder andere ook grotere kleppen dan een kadett c blokje.
Hierbij moet je wel wat gaten boren/tappen om de motorsteunen vast te zetten. Daarnaast moet je ook de carterpan + aanzuigbuis van een kadett C overzetten, wij hadden de combinatie aanzuigbuis van een corsa/kadett D met carterpan van kadett C, maar dan zuigt hij geen olie aan.
Verder hebben we de kop 0,6mm laten vlakken, hebben we er een dubbele weber opgezet, heb ik de aanzuigkanalen uitgefreest, hier zat een dikke rand in van 3mm dik, dan is het niet zo heel moeilijk natuurlijk. Ik heb hem uiteindelijk op de maat van het inlaatspruitstuk gefreest, die is bij de Irmscher weber set, nog iets groter.
We hebben de motor nooit op de testbank gehad, maar je kon er lekker mee doorrijden.
Hierbij moet je wel wat gaten boren/tappen om de motorsteunen vast te zetten. Daarnaast moet je ook de carterpan + aanzuigbuis van een kadett C overzetten, wij hadden de combinatie aanzuigbuis van een corsa/kadett D met carterpan van kadett C, maar dan zuigt hij geen olie aan.
Verder hebben we de kop 0,6mm laten vlakken, hebben we er een dubbele weber opgezet, heb ik de aanzuigkanalen uitgefreest, hier zat een dikke rand in van 3mm dik, dan is het niet zo heel moeilijk natuurlijk. Ik heb hem uiteindelijk op de maat van het inlaatspruitstuk gefreest, die is bij de Irmscher weber set, nog iets groter.
We hebben de motor nooit op de testbank gehad, maar je kon er lekker mee doorrijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten