1200n met renault 5 turbo

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door gabbermaikel »

erny70 schreef:Dat ziet er betrouwbaar uit, en is niet in één dag bedacht en in elkaar geknutseld.
Aluminium radiateur, carburateur vervangen door injector(s), dikkere koppakking kan ik zo niet zien, maar die zit er vast wel tussen, en dan zal het ook wel een N-blokje zijn.
ik hoop juist niet dat ze daar ook nog eens een dikke koppakking tussen hebben gedaan, dan word het helemaal onrijdbaar. Bij de compressie van een N blok kun je makkelijk 1 bar druk draaien als je mengsel en timing goed zijn. Zou je de compressie nog maar verlagen dan kost het je alleen maar vermogen en gaat hij heel beroerd rijden. Dan heb je namelijk alleen nog maar vermogen als je hem op boost draait, oftewel eerst gas houden om druk te maken en dan in 1 keer de koppeling los laten anders slaat hij af. Naar mijn idee kun je juist beter die compressie iets omhoog brengen(een S blok pakken bijv) en dan gewoon lage druk draaien. Win je misschien niet enorm veel vermogen, maar wel veel koppel. Op mijn 1400 peugeotje doet 0.37 bar namelijk al een 80nm extra en 40pk(koppel is bijna verdubbeld dan) en dat is met een compressie van 9.5:1 zo uit mijn hoofd en gewoon op euro 95. En ik denk niet dat je in een 1200 ohv meer dan 0.4 bar ofzo zou moeten gaan draaien hoor. Dan ga je namelijk teveel kracht in dat blok brengen en dan zul je in ieder geval eens moeten kijken of je die lagers niet kan versterken enz. Dat doen ze namelijk wel bij de mini A serie blokken. Die zijn ook maar 3 keer gelagerd, maar dan maken ze die lagersteunen met extra bouten en veel sterker zodat het allemaal minder snel vervormd en dus stuk loopt. En uit een A serie met een bmw motorfiets kop en met supercharger halen ze ruim 200pk redelijk betrouwbaar.
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door wegrenner »

200 pk in een mini das ziek (leuk)
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door coinoperator »

wegrenner schreef:200 pk in een mini das ziek (leuk)
Een bepaalde mate van verkeersveiligheid ontbreekt echter.
vertrokken
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door kriekje »

sommige zijn met een eend nog gevaarlijk...
beCeten
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door coinoperator »

kriekje schreef:sommige zijn met een eend nog gevaarlijk...
ik heb eend gereden (ben een 54jarige ouwe hippy) en ik garandeer je dat ondanks dat pruttelmotorje hele rare dingen kunt doen :mrgreen:
vertrokken
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door kriekje »

dacht ik het niet :wink:
beCeten
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door coinoperator »

kriekje schreef:dacht ik het niet :wink:
Jij wist dat allang Afbeelding
vertrokken
erny70
C gestoord
Berichten: 1071
Lid geworden op: di jan 01, 2008 9:19 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door erny70 »

coinoperator schreef:
kriekje schreef:dacht ik het niet :wink:
Jij wist dat allang Afbeelding
:D :lol: :) :?
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door kriekje »

en de rest nu ook!!! :mrgreen:
beCeten
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door coinoperator »

kriekje schreef:en de rest nu ook!!! :mrgreen:
Yeehaw

Opa met zijn Kadettje
vertrokken
luuk270
C gevonden
Berichten: 42
Lid geworden op: zo feb 13, 2011 1:38 pm
Locatie: hoensbroek

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door luuk270 »

het idee is er nog steeds, ben een golf 1 cabrio aan het opknappen die zal eerst worden verkocht daarna ga ik me op het turbo blok richten, carburateur heb ik al een dubbele solex 40 carburateur, turbo wordt een garrett t2 of t15 voor dat blokje is dat genoeg, uitlaatspruitstukje zal ik zelf op maat moeten maken, blokje zal ik helemaal moeten reviseren althans het meeste, goede versnellingsbak met nieuwe koppeling, achteras denk ik de originele (misschien versterkt of nieuw??), intercooler van de r5, iets grotere radiateur, oliekoeler erop ( weet nog niet hoe ik die ga splitsen van blok naar koeler en terug, elektrische ontsteking, elektrische benzinepomp, geschikte koppakking???. ik heb liever dat ie goed optrekt als hard rijd, ik zal er toch geen duizenen kilometers mee gaan rijden, en als ik snelweg ermee rijd is het al naar sevenum. het is toch moeilijker als ik van tevoren had gedacht en we zijn er nog lang niet maar gelukkig ken ik nu iemand die het vroeger ook voor mekaar heeft gekregen op een b kadettje, hij gas daarna altijd gas, ja dan gaan je om de haverklap de drijfstangen, koppakking, kleppen enzo kapot, mijn visie is meer om het blok eerst warm te rijden en niet als een idioot te rijden, niet bover 6000 toeren proberen te komen. het vergt veel tijd, geld en moeite maar daarom is het wel weer een uitdaging. de carburateur afstellen zal mij niet lukken dat zijn de klusjes voor de vakmensen. goede informatie/ideeën lees ik ook altijd en is altijd nuttig fotos ook trouwens. mooiste is natuurlijk als het eind mei klaar zou zijn... maar het heeft absoluut geen haast, als ik weer een stuk verder ben met het project probeer ik er wat fotootjes van te plaatsen
Jurgen
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: wo nov 11, 2009 6:16 pm
Locatie: Diepenveen

Re: 1200n met renault 5 turbo

Bericht door Jurgen »

Kan die carburateur tegen overdruk? En probeer een radiateur van een automaat te vinden, daar zit standaard een oliekoeler voor de automaat bij in. Die kun je dan mooi gebruiken voor je motorblok.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten