info over 1.2s revisie
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
info over 1.2s revisie
ik ben van plan om men 1.2s voor men kadett c coupe te reviseren heeft iemand hier wat info over
laat iets weten
mvg ken
laat iets weten
mvg ken
Re: info over 1.2s revisie
ik ben ook op zoek naar wat meer info voor een revisie voor een 1.2. Eventueel ook revisie versnellingsbak ??
Heb al veel gevonden op het forum maar nog niet specifiek genoeg.
Heb al veel gevonden op het forum maar nog niet specifiek genoeg.
Re: info over 1.2s revisie
misschien weet ik iemand voor jullie binnenkort, ik zal eens ff informeren
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: info over 1.2s revisie
Wat wil je/jullie precies
Revisie is nogal wat, zeker voor een éénkommatweetje
nieuwe lagerschalen, evt slijpen
nieuwe zuigers
nieuwe zuigerveren
boren en hohnen
nieuwe ketting en geleiders
nieuwe kleppen
klepzittingen frezen
nieuwe klepveren en schalen
nieuwe vriesdoppen
nieuwe keerringen en pakkingen
we hebben het dan toch echt over een goeje 3000 euro zo ongeveer
mijn tweeliter CIH wordt momenteel zo gereviseerd....
Revisie is nogal wat, zeker voor een éénkommatweetje
nieuwe lagerschalen, evt slijpen
nieuwe zuigers
nieuwe zuigerveren
boren en hohnen
nieuwe ketting en geleiders
nieuwe kleppen
klepzittingen frezen
nieuwe klepveren en schalen
nieuwe vriesdoppen
nieuwe keerringen en pakkingen
we hebben het dan toch echt over een goeje 3000 euro zo ongeveer
mijn tweeliter CIH wordt momenteel zo gereviseerd....
vertrokken
Re: info over 1.2s revisie
Hey,
ik vraag me vooral af wat zeker moet vervangen worden bij de revisie.
Of vervangen jullie standaard alles ?
Pakkingen en keerringen dacht ik zeker te vervangen, zuigers zijn volgens mij nog in orde.
Ik ben met volledige opmaak bezig van een coupe, maar ga me nu ook wat verdiepen ivm de motor. Dacht dat een 1200 wel ideaal was voor wat bij te leren.
de ketting bijvoorbeeld, hier kan toch niet veel aan stuk gaan ??
ik vraag me vooral af wat zeker moet vervangen worden bij de revisie.
Of vervangen jullie standaard alles ?
Pakkingen en keerringen dacht ik zeker te vervangen, zuigers zijn volgens mij nog in orde.
Ik ben met volledige opmaak bezig van een coupe, maar ga me nu ook wat verdiepen ivm de motor. Dacht dat een 1200 wel ideaal was voor wat bij te leren.
de ketting bijvoorbeeld, hier kan toch niet veel aan stuk gaan ??
-
- C liefhebber
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
- Locatie: Bergentheim
Re: info over 1.2s revisie
ik heb mijn 1.2s ook gereviseerd eind vorig jaar.
ik heb alle lagers, keerringen en pakkingen vervangen.
de zuigers waren goed, dus dan is vervangen niet nodig.
wel de cilinderwanden laten honen bij een revisiebedrijf, en alles na laten meten/kijken op slijtage. de krukas bijvoorbeeld was nog in heel goede staat.
kleppen en klepveren heb ik ook niet vervangen, hoewel nieuwe klepveren opzich geen overbodige luxe is. deze kunnen slap worden na verloop van jaren.
ik heb alles netjes schoon gemaakt en de kleppen gepolijst, daarna opnieuw ingeschuurd.
de ketting heb ik niet vervangen, maar had dat liever wel gedaan alleen kon geen nieuwe vinden zo snel.
de 1 vind dit alles geen echte revisie, maar ik wel
ik heb alle lagers, keerringen en pakkingen vervangen.
de zuigers waren goed, dus dan is vervangen niet nodig.
wel de cilinderwanden laten honen bij een revisiebedrijf, en alles na laten meten/kijken op slijtage. de krukas bijvoorbeeld was nog in heel goede staat.
kleppen en klepveren heb ik ook niet vervangen, hoewel nieuwe klepveren opzich geen overbodige luxe is. deze kunnen slap worden na verloop van jaren.
ik heb alles netjes schoon gemaakt en de kleppen gepolijst, daarna opnieuw ingeschuurd.
de ketting heb ik niet vervangen, maar had dat liever wel gedaan alleen kon geen nieuwe vinden zo snel.
de 1 vind dit alles geen echte revisie, maar ik wel
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
-
- C verslaafd
- Berichten: 578
- Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
- Locatie: heuvelland (belgie)
Re: info over 1.2s revisie
in mijn ogen is dit idd ook wel een revisie.Christian-tsx schreef:ik heb mijn 1.2s ook gereviseerd eind vorig jaar.
ik heb alle lagers, keerringen en pakkingen vervangen.
de zuigers waren goed, dus dan is vervangen niet nodig.
wel de cilinderwanden laten honen bij een revisiebedrijf, en alles na laten meten/kijken op slijtage. de krukas bijvoorbeeld was nog in heel goede staat.
kleppen en klepveren heb ik ook niet vervangen, hoewel nieuwe klepveren opzich geen overbodige luxe is. deze kunnen slap worden na verloop van jaren.
ik heb alles netjes schoon gemaakt en de kleppen gepolijst, daarna opnieuw ingeschuurd.
de ketting heb ik niet vervangen, maar had dat liever wel gedaan alleen kon geen nieuwe vinden zo snel.
de 1 vind dit alles geen echte revisie, maar ik wel
anders is het het geld niet waard om een 1200 te reviseren vind ik.
prijs-kwaliteit is dit de beste manier.
maar reken toch maar op een kleine 500eur
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir
--
Wir leben und wir sterben hier
--
Wir leben und wir sterben hier
Re: info over 1.2s revisie
Het zit zo dat ik volledige revisie aant het doen ben van een 1200 coupe, ik ga deze in originele staat, piekfijn oplappen.
Daarom zou ik graag ook wat aan de motor doen, vind het nogal zonde van de carosserie perfect te doen en er dan 'gewoon' de motor terug inplaatsen zonder 'kleine' revisie.
Voor mij hoeft de motor niet tot in de puntjes te worden gereviseerd aangezien dit inderdaad niet nodig is en ook prijs vermogen niet rendeert
iemand anders nog tips ?
alvast bedankt !
Daarom zou ik graag ook wat aan de motor doen, vind het nogal zonde van de carosserie perfect te doen en er dan 'gewoon' de motor terug inplaatsen zonder 'kleine' revisie.
Voor mij hoeft de motor niet tot in de puntjes te worden gereviseerd aangezien dit inderdaad niet nodig is en ook prijs vermogen niet rendeert
iemand anders nog tips ?
alvast bedankt !
wallaysdieter schreef:in mijn ogen is dit idd ook wel een revisie.Christian-tsx schreef:ik heb mijn 1.2s ook gereviseerd eind vorig jaar.
ik heb alle lagers, keerringen en pakkingen vervangen.
de zuigers waren goed, dus dan is vervangen niet nodig.
wel de cilinderwanden laten honen bij een revisiebedrijf, en alles na laten meten/kijken op slijtage. de krukas bijvoorbeeld was nog in heel goede staat.
kleppen en klepveren heb ik ook niet vervangen, hoewel nieuwe klepveren opzich geen overbodige luxe is. deze kunnen slap worden na verloop van jaren.
ik heb alles netjes schoon gemaakt en de kleppen gepolijst, daarna opnieuw ingeschuurd.
de ketting heb ik niet vervangen, maar had dat liever wel gedaan alleen kon geen nieuwe vinden zo snel.
de 1 vind dit alles geen echte revisie, maar ik wel
anders is het het geld niet waard om een 1200 te reviseren vind ik.
prijs-kwaliteit is dit de beste manier.
maar reken toch maar op een kleine 500eur
Re: info over 1.2s revisie
neem maar contact op met onderstaand E-mailadres, deze man kan je vertellen hoe en waar je aan 1200 onderdelen kunt komen en hij weet ook veel van 1200 OHV motorenerny70 schreef:misschien weet ik iemand voor jullie binnenkort, ik zal eens ff informeren
Hij is beroepsmatig motoren reviseur.
Alexwolterink@hotmail.com
Ik mail hem de geschiedenis van dit topic ook even, dan weet hij ook al vast het één en ander
succes
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten