Startproblemen met een warme motor,

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
roytjuh
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 9:10 pm

Startproblemen met een warme motor,

Bericht door roytjuh »

Hoi allemaal,

Mijn opel kadett c city start goed met een koude motor maar op het moment dat de motor warm wordt gooit die hem niet meer rond...
Je ziet dan de lampjes van de accu etc. aan gaan maar de startmotor reageert nergens meer op, dit probleem heeft die ook als die bijvoorbeeld de helemiddag in de zon heeft gestaan.

Als je een kwartiertje wacht als de motor warm is start die 9/10 keer weer...
Als die dus in de zon heeft gestaan moet je hem eerst ergens de schaduw in duwen en ongeveer een kwartiertje wachten.

Als je de kadett aanduwt start die wel maar dus niet als je dat niet doet.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr Roy
mike
C gevonden
Berichten: 47
Lid geworden op: vr nov 12, 2010 9:49 pm

Re: Startproblemen met een warme motor,

Bericht door mike »

Ik denk dat je startmotor kapot is. Waarom dat je er alleen last van hebt als hij warm is en niet bij de koude start kan ik ook niet echt plaatsen. Misschien iemand anders???
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Startproblemen met een warme motor,

Bericht door Slevin »

Voor je iets gaat vervangen kun je nog wel iets testen. Probeer het eens om direct 12V op de startmotor te zetten, wel alleen als stuursignaal. Een startmotor heeft een dikke aansluiting en een dunnetje. Als er op het dunnetje 12V komt te staan, wordt de startmotor bediend.

Dus, eerst warm rijden (of kijken wanneer je deze problemen hebt) en dan met een kabeltje naar je accu 12V op de dunne aansluiting op de startmotor proberen. Slaat ie dan nog niet aan, is je startmotor kapot. Slaat ie wel aan, dan ligt het aan je 12V stuursignaal vanaf je contactslot.
roytjuh
C gevonden
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 25, 2010 9:10 pm

Re: Startproblemen met een warme motor,

Bericht door roytjuh »

Bedankt voor de reacties allemaal,

Ik ga het zondag / maandag even proberen.
Ik vermoed dat het dan de signaal kabel is aangezien ik van mijn opa te horen kreeg dat die dit vroeger al had (auto is van mijn opa geweest, hij was de eerste eigenaar).

Ik laat horen hoe het afloopt,

Alvast bedankt!
Wesley_Rallykadett
C liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: zo mar 27, 2011 9:18 pm
Locatie: Leende

Re: Startproblemen met een warme motor,

Bericht door Wesley_Rallykadett »

zoiets soortgelijks heb ik ook gehad,
bij mij was het een combinatie van contactblokje en corrosie tussen amp stekkertje en aansluiting stuurstroom startmotor.
ik zou dit even controleren :wink:
gr
Kadett C Rallye replica '78 C20XE project
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten