Hi,
heeft iemand ervaring met een short shifter op een 240getrag bak ?
Greetz,
Bear79
short shifter
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
short shifter
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Re: short shifter
Jups, werkt super
1e versnelling:
2e versnelling
Home made
1e versnelling:
2e versnelling
Home made
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze
GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
Volwassen worden is een keuze
GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: short shifter
En het schakelmechanisme aan de bak, hoe heb je dat gedaan? 'gewoon' de pook onder het kogelgewricht verlengd? Of heb je het schaniersysteem ook echt aangepast (jou kennende met iets van een landrovert ofzo)? Ben hier wel benieuwd naar, heb al een aantal foto's verzameld van diverse systemen maar ik ben er nog niet uit hoe ik het wil gaan doen.
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Re: short shifter
Deze keer niet met landrover delen hahaha
De pook komt uit een of andere Honda, en zit vast op de carrosserie (dus niet aan de bak) en gaat dan met een verbindingsstang naar de bak toe.
Dit gaat dus alleen als je erg stugge motor/bakrubbers hebt, anders trekt hij m uit de versnelling tijdens t optrekken/afremmen.
Heb er helaas geen foto's van gemaakt tijdens t bouwen.
Moet m nog wel ff n beetje verbeteren, tijdens t verlengen is de lagerbus een beetje gesmolten waardoo hij nu af en toe wat lastig in de 2 gaat, nog ff fatsoenlijk maken met een mooi lagertje er in ofzo.
Hoe langer t stuk aan de onderkant, des te korter wordt je schakelweg, had dit eerst gedaan met t originele mechanisme, maar dat had toch wat te veel speling naar mijn zin, en komt dan wel heel dicht in de buurt van de kruiskoppeling van de as.
De pook komt uit een of andere Honda, en zit vast op de carrosserie (dus niet aan de bak) en gaat dan met een verbindingsstang naar de bak toe.
Dit gaat dus alleen als je erg stugge motor/bakrubbers hebt, anders trekt hij m uit de versnelling tijdens t optrekken/afremmen.
Heb er helaas geen foto's van gemaakt tijdens t bouwen.
Moet m nog wel ff n beetje verbeteren, tijdens t verlengen is de lagerbus een beetje gesmolten waardoo hij nu af en toe wat lastig in de 2 gaat, nog ff fatsoenlijk maken met een mooi lagertje er in ofzo.
Hoe langer t stuk aan de onderkant, des te korter wordt je schakelweg, had dit eerst gedaan met t originele mechanisme, maar dat had toch wat te veel speling naar mijn zin, en komt dan wel heel dicht in de buurt van de kruiskoppeling van de as.
Oud worden is verplicht,
Volwassen worden is een keuze
GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
Volwassen worden is een keuze
GOT GAS PAINS ??.....BLOW SMOKE !!!
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: short shifter
Aha, ja die shifter van de Honda die heb ik ook al eens in m'n hand gehad. De bevestiging heeft mij er toen van weerhouden om 'm mee te nemen.
Een mooie oplossing voor de 240 vind ik tot nu toe het verhogen van het schanierpunt i.c.m. verlengen van de pook aan de onderzijde, maar als dat op de plaats van een origingle CIH 4-bak of een ZF bak gebeurt dan ben ik bang dat de schakelstang te kort is om hoek te maken die hij nodig heeft om naar de R-1-2 en de 5 te kunnen schakelen... maar wellicht valt dat mee?
Een mooie oplossing voor de 240 vind ik tot nu toe het verhogen van het schanierpunt i.c.m. verlengen van de pook aan de onderzijde, maar als dat op de plaats van een origingle CIH 4-bak of een ZF bak gebeurt dan ben ik bang dat de schakelstang te kort is om hoek te maken die hij nodig heeft om naar de R-1-2 en de 5 te kunnen schakelen... maar wellicht valt dat mee?
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten