Naar 1e versnelling schakelen gaat minder...

Plaats hier alle vragen en tips over versnellingsbak, uitlaat, motor en tuning hiervan.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Naar 1e versnelling schakelen gaat minder...

Bericht door Danoontje »

Wat ik mij vandaag had: ik zet de auto in de 1 en wil optrekken (pook ging echt niet verder naar voren)...een slag en hij knalt met herrie uit de eerste...terug in de een en gewoon gereden...Vermoed gewoon versnelling niet goed gepakt.

Nu rol ik langzaam, heel langzaam naar het stoplicht, zet hem in de 1...alsof iemand met een metalen buis in de bak liep te slaan...een paar slaag en het was weg.

Daarna nog een keer met heel langzaam rollen en daarna niet meer...

Is mijn versnellingsbak aan het verslijten? Of kan het te maken hebben met bijv versleten koppelingsplaten?

De rest van de versnellingen gaat gewoon goed, ja k, hij stokt wel eens met omschakelen, maar ik geef daar de cardanaandrijving de schuld van...

Moet ik me zorgen maken of niet?
MarcCqp
Berichten: 1
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:48 pm
Locatie: Rossum (gld)
Contacteer:

Bericht door MarcCqp »

Waarschijnlijk is de synchromeshring van de 1e versnelling slecht aan t worden. Als je handig bent is dit (met de juiste middelen) zelf te doen.

groeten
Marc
ccoupe
C geïnteresseerd
Berichten: 50
Lid geworden op: di okt 10, 2006 9:48 pm
Locatie: siebengewald

Bericht door ccoupe »

gewoon wachten met naar de 1 schakelen tot je stilstaat die bak gaat nog jaren mee. je kunt eventueel wel een keer olie verversen.gr mark
Danoontje
C verslaafd
Berichten: 585
Lid geworden op: za okt 07, 2006 1:43 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Danoontje »

hoe ververs je versnellingsbak olie dan precies?

Dan doe ik dat meteen eens (ben m zowiezo onderhanden aant nemen dus dat mag er wel bij dan :D)
lowdriver
C liefhebber
Berichten: 226
Lid geworden op: wo jul 19, 2006 4:41 pm
Locatie: Schijndel

Bericht door lowdriver »

ik heb de achteruitrijschakelaar eruitgedraait zodat de olie eruit kanlopen..

tip: draai ook de bijvul plug eruit, dan kan hij lucht aan zuigen en loopt de olie er sneller uit..

bijvullen:
bij de plug aan de rechterkant olie bijgooien (achteruitrijschakelaar wel weer vastzetten van te voren en niet vergeten de koperring die er tussen zit te vervangen.
olie bijvullen tot de olie er bij de plug uitloopt, wacht tot er geen olie meer uitloopt en plug erin, (als hier ook een koperring tussen zit, vervang die ook om lekken te voorkomen/minderen.)

nog vragen dan hoor ik het wel!
[img]http://i40.photobucket.com/albums/e231/lowdriver/Kadett-Heden.jpg[/img]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten