km teller terugdraaien

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

km teller terugdraaien

Bericht door jetelind »

Mag eigenlijk niet, maargoed de auto is totaal restaureerd / motorrevisie. En ik wou de km stand op 0 hebben dus 19.000 nog verder zetten. Wie weet hier een handige manier voor? Heb al zitten denken om met de boormachine te doen. Maar dan gaat de km teller 200km/h dus na 100 uur 20.000km (ruim 4 dagen) beetje veel haha.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: km teller terugdraaien

Bericht door patrick de boer »

terug uit gaat niet
word denk ik toch 100 km/h voor 4 dagen
alleen zou ik dit niet 4 dagen continu doen

andere optie is de km zo ver uit elkaar halen
dat je de tandwielen direct met je vingers kan bewegen
heb ik ook gedaan het is alleen een zeer lastig klusje met de verborgen schroeven
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Re: km teller terugdraaien

Bericht door Koekie »

Teller van een kadett? Nou die heb je met 5 minuten op 0 gezet. Althans, ik wel. Ik heb het met mijn motorrevisie toen ook gedaan.

Als je je klok in handen hebt, moet je links van de cyferwieltjes even dat wormwieltje opzij halen (kun je met een schroefje losdraaien) en dan kun je gewoon de wieltjes allemaal op 0 draaien. Wormwieltje weer terug, en klaar is kees :wink:
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: km teller terugdraaien

Bericht door jetelind »

Koekie schreef:Teller van een kadett? Nou die heb je met 5 minuten op 0 gezet. Althans, ik wel. Ik heb het met mijn motorrevisie toen ook gedaan.

Als je je klok in handen hebt, moet je links van de cyferwieltjes even dat wormwieltje opzij halen (kun je met een schroefje losdraaien) en dan kun je gewoon de wieltjes allemaal op 0 draaien. Wormwieltje weer terug, en klaar is kees :wink:
mm ja oke dat heb ik gedaan maar als ik dan aan het tandwieltje draai dan ga ik ongeveer 1km vooruit. Ben 2 uur nu bezig geweest en ben van 82.000 naar 96.000 gegaan. Morgen maar de laatste verzetten. En om hem verder los te halen is ook riskant, volgens mij zijn het wel dure tellertjes. Vind het wel beter dat die op 0 staat motor is gereviseerd, carosserie opnieuw gespoten, lagers e.d nieuw. En kan ik zelf zien hoeveel km ik er zelf ooit mee heb gereden :)
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Re: km teller terugdraaien

Bericht door Koekie »

Ik kan het nog eens voor je nakijken, maar ik kon ze toen stuk voor stuk met de hand op 0 zetten. Niet per kilometer..
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: km teller terugdraaien

Bericht door jetelind »

aah oke nee maar hoeft eigenlijk niet meer heb me broertje aan het draaien gezet ;) hij is 4 uur bezig geweest en staat nu netjes op 0 haha. Maar in iedergeval bedankt gr. Jeroen
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Amstel
C verslaafd
Berichten: 667
Lid geworden op: di mei 19, 2009 4:42 pm

Re: km teller terugdraaien

Bericht door Amstel »

doen ze niet bij de apk een NAP afgeven, als ik dat toen het ik 90000 in 1 jaar gereden dan zegt de computer toch bij apk afmelden dit klopt niet.
injectie is net een beroeps bepaalde tijd militair ,die moet ook eerst denken voordat ie reageert ,alleen duurt dat drie weken . geef mijn maar dcoe'tjes
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: km teller terugdraaien

Bericht door Tijs »

zeg je toch dat er een nieuw klokje inzit, de kmstandteller is geen apk punt, hoeft helemaal niet te werken.
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: km teller terugdraaien

Bericht door jetelind »

Amstel schreef:doen ze niet bij de apk een NAP afgeven, als ik dat toen het ik 90000 in 1 jaar gereden dan zegt de computer toch bij apk afmelden dit klopt niet.
opzich er stond 82.000 op, bijna met 1 jaar apk er zou best in dat jaar dan 18.000 bij gereden kunnen worden toch? :roll:
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: km teller terugdraaien

Bericht door gabbermaikel »

wij verkopen wel eens 2de hands tellers waar 500.000 of 600.000 op staat(volvo) terwijl die mensen zelf maar 3 of 400.000 op de teller hebben
en dan snappen ze bij de apk vast ook wel dat dat niet de originele teller meer is, want 300.000 in 1 jaar rijden is best wel heel veel, en daar zullen ze dan ook niks van zeggen

en voor zover ik weet kan bij een kadett c nooit vanaf het begin er iets van nap bij zitten want toen hadden ze nog geen computers en dus konden ze ook die standen niet bij de nap aanmelden
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: km teller terugdraaien

Bericht door coinoperator »

Het is nog altijd vrij toegestaan om de kilometerstand van een auto te veranderen.
Er zijn al wel geluiden geweest over een wettelijk verbod hier op maar dat is er tot nog toe niet gekomen.

Het nationale autopaspoort was bedoeld om aan deze knoeipartijen een eind te maken en bij het vervangen van de teller dient dat dan ook in dit paspoort te worden vermeld.
MBT oldtimers is het uiteraard al helemaal niet te doen om zoiets bij te houden.
En de tellers van moderne auto's kunnen niet of moeilijk nog worden gewijzigd.

Kortom
Maak je niet druk want hoewel de kmstand wordt genoteerd bij de apk heeft dit geen enkele betekenis.

aldus spreekt overigens iemand die helemaal geen KM teller in zijn auto heeft en ook dat mag tegenwoordig.
vertrokken
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: km teller terugdraaien

Bericht door gabbermaikel »

ja zolang er maar een werkende snelheidsmeter aanwezig is
en ook een navigatie systeem wat de snelheid weergeeft voldoet daarvoor, dus als je tellerunit kapot is en je moet voor de apk dan moet je gewoon een tomtom ofzo er in hangen want dan heb je een werkende en goed verlichte snelheids meter, want je snelheidsmeter moet wel verlicht zijn
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: km teller terugdraaien

Bericht door jetelind »

coinoperator schreef:Het is nog altijd vrij toegestaan om de kilometerstand van een auto te veranderen.
Er zijn al wel geluiden geweest over een wettelijk verbod hier op maar dat is er tot nog toe niet gekomen.

Het nationale autopaspoort was bedoeld om aan deze knoeipartijen een eind te maken en bij het vervangen van de teller dient dat dan ook in dit paspoort te worden vermeld.
MBT oldtimers is het uiteraard al helemaal niet te doen om zoiets bij te houden.
En de tellers van moderne auto's kunnen niet of moeilijk nog worden gewijzigd.

Kortom
Maak je niet druk want hoewel de kmstand wordt genoteerd bij de apk heeft dit geen enkele betekenis.

aldus spreekt overigens iemand die helemaal geen KM teller in zijn auto heeft en ook dat mag tegenwoordig.
niet moeilijk om een digitale km terug te zetten dat heb ik veel eerder voor elkaar dan eentje van een c kadett ;)
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
coinoperator
C verslaafd
Berichten: 839
Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm

Re: km teller terugdraaien

Bericht door coinoperator »

gabbermaikel schreef:ja zolang er maar een werkende snelheidsmeter aanwezig is
en ook een navigatie systeem wat de snelheid weergeeft voldoet daarvoor, dus als je tellerunit kapot is en je moet voor de apk dan moet je gewoon een tomtom ofzo er in hangen want dan heb je een werkende en goed verlichte snelheids meter, want je snelheidsmeter moet wel verlicht zijn
Per 1 Mei 2009
- Er moet een snelheidsmeter aanwezig zijn.

Geschrapt is "werkend".

Plak het tellertje van je fiets met kauwgom op het dashboard en je gaat fluitend door de APK
vertrokken
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: km teller terugdraaien

Bericht door jetelind »

maar het is wel makkelijk om een tellertje in de auto te hebben ;) tenzei je de auto goed kent :P dan kan je op toeren rijden haha
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten