groot licht schakelaar

Elektrische schema's, lampen, radio/audio, aansluit thema's.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
kingcorsa
C liefhebber
Berichten: 124
Lid geworden op: za jul 25, 2009 8:29 am
Locatie: belfeld
Contacteer:

groot licht schakelaar

Bericht door kingcorsa »

hallo,

afgelopen week heb ik de bediening voor mijn richtingaanwijzer, ruitenwissers en groot licht vervangen, dat armpje aan het stuur.

er zat een 'dikke' op, nu heb ik een originele, maar nu werkt mijn dimlicht niet meer, als ik nu de lichtschakelaar op dim licht zet brandt het grote licht, trek ik vervolgens het armpje naar me toe om groot licht te schakelen, schakelt hij wel, maar groot licht blijft branden.

ik vermoed dus dat de aansluiting anders zijn van de originele bediening dan die wat erop zat. met de 'oude' dikke werkte het zoals het hoort ik denk dus dat de bekabeling aangepast is.

als ik naar de bekabeling onder het stuur kijk, die van het armpje afkomt ziet dit er normaal uit.

kan iemand mij zeggen welke kleuren van het dimlicht en welke van het groot licht zijn?

dat zoekt iets makkelijker naar het probleem
WWW.CKADETTCARAVAN.NL
WWW.GSIGALLERY.NL
Kadett C Caravan 1978 1.2N
kingcorsa
C liefhebber
Berichten: 124
Lid geworden op: za jul 25, 2009 8:29 am
Locatie: belfeld
Contacteer:

Re: groot licht schakelaar

Bericht door kingcorsa »

ik ben zojuist opnieuw onder het dashboard in gedoken en ik kan niks vreemds aan de bekabeling vinden, er lijkt niks doorverbonden.

op de normale lichtschakelaar zit een rode kabel waar constant stroom op zit, dan zit er een grijs/gele die ik ook terugvind op de stekker die van het stuur af komt, ook zit hier een hele gele, beide zitten ook op de koplamp. de drie contactjes op de lamp hebben een bruine kabel (massa neem ik aan) en de gele en de grijs/gele.

Kan het kloppen dat het gewone licht een van de twee kabeltjes nodig heeft en dat voor groot licht de tweede erbij komt, dus eigenlijk meer stroom op hetzelfde lampje zet.
WWW.CKADETTCARAVAN.NL
WWW.GSIGALLERY.NL
Kadett C Caravan 1978 1.2N
schrump
C verslaafd
Berichten: 987
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:39 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: groot licht schakelaar

Bericht door schrump »

dimlicht is een endere draad dan groot licht.
als je oude schakelaar en je nieuwe alle draaden(kleuren) op de zelfde plekhebben in de stekkers, vrees ik dat je een schakelaar hebt nie niet goed is
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
jetje
C ervaren
Berichten: 256
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 2:11 am

Re: groot licht schakelaar

Bericht door jetje »

je had ook alleen het hendeltje kunnen vervangen kun je er zo uittrekken :wink:
Afbeelding
kingcorsa
C liefhebber
Berichten: 124
Lid geworden op: za jul 25, 2009 8:29 am
Locatie: belfeld
Contacteer:

Re: groot licht schakelaar

Bericht door kingcorsa »

jetje schreef:je had ook alleen het hendeltje kunnen vervangen kun je er zo uittrekken :wink:

dit wist ik niet, ik heb er het stuur voor af gehaald !!!! haha

voor nu heb ik het opgelost door het kabeltje van het groot licht op het lampje zelf, los te maken uit kunstof blokje te halen, massa ook en direct op de lamp te steken. en dan het stekkertje van het grote licht op de aansluiting van het dimlicht, het werkt maar ik heb nu alleen geen groot licht.
WWW.CKADETTCARAVAN.NL
WWW.GSIGALLERY.NL
Kadett C Caravan 1978 1.2N
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast