2.4 aansluitingshulp gevraagt.
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
2.4 aansluitingshulp gevraagt.
We zitten met wat vraagjes omtrent de 2.4 bekabeling. (eerste keer dat we hiermee werken)
Hoe zit het namelijk met de temperatuur meter? waar moet die nu komen? bij een standaard 2.0 zit de sensor op het waterhuis.
Maar op de ''normale'' plek zit niks. Er zit wel wat verder naar beneden een sensor maar hier zit al een dikkere zwarte kabel op.
Waar moet hij nu op/aan?
en hoe zit het met de oliesensor?
Dat zijn dus deze kabeltjes.
Ook weten we niet precies hoe het nu zit met de bekabeling van de bobine/startmotor/ontsteking.
We hebben vanuit de boom twee kabeltjes groen en zwart deze zijn om elkaar gedraaid. Maar waar moeten deze nu aan?
En waar moet de toerenteller nu aan komen?
En normaal zit er op een startmotor 3 aansluiting. 1 dikke in het midden en dan rechts en links daarvan (van achtere gezien)
Nu zat er bij de demontage op de linker al niks. Maar op de rechter wel. We weten nu alleen niet precies hoe het nu moet komen zitten.
Heeft iemand tips/ foto's? Ik kan eventueel meer foto's posten van de situatie hoe hij eerst in de manta zat!!!!
Ook houden we dit over en we hebben geeeeeen ideeeee wat het is en waar het ergens moet zitten. Kan iemand ons hier ook mee helpen?
(lastig dat het geen 2.0 bekabeling is zoals we gewend zijn).
mvg Gerry
Hoe zit het namelijk met de temperatuur meter? waar moet die nu komen? bij een standaard 2.0 zit de sensor op het waterhuis.
Maar op de ''normale'' plek zit niks. Er zit wel wat verder naar beneden een sensor maar hier zit al een dikkere zwarte kabel op.
Waar moet hij nu op/aan?
en hoe zit het met de oliesensor?
Dat zijn dus deze kabeltjes.
Ook weten we niet precies hoe het nu zit met de bekabeling van de bobine/startmotor/ontsteking.
We hebben vanuit de boom twee kabeltjes groen en zwart deze zijn om elkaar gedraaid. Maar waar moeten deze nu aan?
En waar moet de toerenteller nu aan komen?
En normaal zit er op een startmotor 3 aansluiting. 1 dikke in het midden en dan rechts en links daarvan (van achtere gezien)
Nu zat er bij de demontage op de linker al niks. Maar op de rechter wel. We weten nu alleen niet precies hoe het nu moet komen zitten.
Heeft iemand tips/ foto's? Ik kan eventueel meer foto's posten van de situatie hoe hij eerst in de manta zat!!!!
Ook houden we dit over en we hebben geeeeeen ideeeee wat het is en waar het ergens moet zitten. Kan iemand ons hier ook mee helpen?
(lastig dat het geen 2.0 bekabeling is zoals we gewend zijn).
mvg Gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
Daigo schreef:We zitten met wat vraagjes omtrent de 2.4 bekabeling. (eerste keer dat we hiermee werken)
Hoe zit het namelijk met de temperatuur meter? waar moet die nu komen? bij een standaard 2.0 zit de sensor op het waterhuis.
normaal zit deze op een 2.4 in de radiateur oplossing is 2.2 thermostaat temonteren
of een ombouwen naar een 2.0thermostaat (mieke weet hoe dit moet)
Maar op de ''normale'' plek zit niks. Er zit wel wat verder naar beneden een sensor maar hier zit al een dikkere zwarte kabel op.
Waar moet hij nu op/aan?
en hoe zit het met de oliesensor? oliesensor zul je een plug uit het blok moeten draaien
zit op de zelfde plek als een 2.0 cihdacht ik zo
Dat zijn dus deze kabeltjes.
Ook weten we niet precies hoe het nu zit met de bekabeling van de bobine/startmotor/ontsteking.
We hebben vanuit de boom twee kabeltjes groen en zwart deze zijn om elkaar gedraaid. Maar waar moeten deze nu aan?
En waar moet de toerenteller nu aan komen?deze moet je aftakken van de bobine
En normaal zit er op een startmotor 3 aansluiting. 1 dikke in het midden en dan rechts en links daarvan (van achtere gezien)
Nu zat er bij de demontage op de linker al niks. Maar op de rechter wel. We weten nu alleen niet precies hoe het nu moet komen zitten.
Heeft iemand tips/ foto's? Ik kan eventueel meer foto's posten van de situatie hoe hij eerst in de manta zat!!!!
Ook houden we dit over en we hebben geeeeeen ideeeee wat het is en waar het ergens moet zitten. Kan iemand ons hier ook mee helpen?
(lastig dat het geen 2.0 bekabeling is zoals we gewend zijn).
mvg Gerry
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
http://www.biesheuvel.nl/store/group/266/t_stuk
dit is ook nog wel een oplossing voor je tempratuur meter
dit is ook nog wel een oplossing voor je tempratuur meter
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
oke er komen dus 4 kabeltjes uit het computer gedeelt.
1x rood. (bij 2 liter is dit continu spanning)
1x blauw. (bij 2.0 is dit de pomp draad)
1x zwart.
1x groen. deze twee zijn bij 2.0 normaal gesproken voor de ontsteking.
Nu hou ik mijn oude zwarte startmotorkabeltje over. deze zit bij 2.0 aan het linker kleine pinnetje (van achtere gezien)
maar hij gooit hem wel rond.
Ook weten we nog neit precies hoe nu de temperatuur kabel moet worden aangsloten.
waarop? (het standaard 1.2 kabeltje. bij 2.0 kun je die normaal gesproken gewoon verlengen en dan zit hij
op de sensor die boven op het waterhuis zit).
ook weet ik niet waar olie kabeltje opmoet.
mvg Gerry.
Hulp zou handig zijn.
1x rood. (bij 2 liter is dit continu spanning)
1x blauw. (bij 2.0 is dit de pomp draad)
1x zwart.
1x groen. deze twee zijn bij 2.0 normaal gesproken voor de ontsteking.
Nu hou ik mijn oude zwarte startmotorkabeltje over. deze zit bij 2.0 aan het linker kleine pinnetje (van achtere gezien)
maar hij gooit hem wel rond.
Ook weten we nog neit precies hoe nu de temperatuur kabel moet worden aangsloten.
waarop? (het standaard 1.2 kabeltje. bij 2.0 kun je die normaal gesproken gewoon verlengen en dan zit hij
op de sensor die boven op het waterhuis zit).
ook weet ik niet waar olie kabeltje opmoet.
mvg Gerry.
Hulp zou handig zijn.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
jou olie sensor zit volgens mij in jou distriebutie dekselDaigo schreef:oke er komen dus 4 kabeltjes uit het computer gedeelt.
1x rood. (bij 2 liter is dit continu spanning)
1x blauw. (bij 2.0 is dit de pomp draad)
1x zwart.
1x groen. deze twee zijn bij 2.0 normaal gesproken voor de ontsteking.
Nu hou ik mijn oude zwarte startmotorkabeltje over. deze zit bij 2.0 aan het linker kleine pinnetje (van achtere gezien)
maar hij gooit hem wel rond.
Ook weten we nog neit precies hoe nu de temperatuur kabel moet worden aangsloten.
waarop? (het standaard 1.2 kabeltje. bij 2.0 kun je die normaal gesproken gewoon verlengen en dan zit hij
op de sensor die boven op het waterhuis zit).
ook weet ik niet waar olie kabeltje opmoet.
mvg Gerry.
Hulp zou handig zijn.
en anders moet je die verplaatsen naar de zelfde plek als een normalen cih
die zit normaal aan je uitlaat zijde
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
Op mijn 2.0E zit op de startmotor ook maar 1 aansluiting. Hierop zitten beide draden aangesloten.
Smoking...
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
klopt is gevonden. is een soort van ''plug'' die je erin moet duwen en dan klemt hij zich vast achter een puntje.patrick de boer schreef:Daigo schreef:oke er komen dus 4 kabeltjes uit het computer gedeelt.
1x rood. (bij 2 liter is dit continu spanning)
1x blauw. (bij 2.0 is dit de pomp draad)
1x zwart.
1x groen. deze twee zijn bij 2.0 normaal gesproken voor de ontsteking.
Nu hou ik mijn oude zwarte startmotorkabeltje over. deze zit bij 2.0 aan het linker kleine pinnetje (van achtere gezien)
maar hij gooit hem wel rond.
Ook weten we nog neit precies hoe nu de temperatuur kabel moet worden aangsloten.
waarop? (het standaard 1.2 kabeltje. bij 2.0 kun je die normaal gesproken gewoon verlengen en dan zit hij
op de sensor die boven op het waterhuis zit).
ook weet ik niet waar olie kabeltje opmoet.
mvg Gerry.
Hulp zou handig zijn.
jou olie sensor zit volgens mij in jou distriebutie deksel
en anders moet je die verplaatsen naar de zelfde plek als een normalen cih
die zit normaal aan je uitlaat zijde
Het is een blauw/groen. en dat is ook de kleur in de 1.2 boom.
Startmotor werkt zo goed want hij gooit hem rond. Ik haal de zwarte gewoon even uit de 1.2 boom. Dus die twee zijn opgelost.
mvg Gerry. Nu de pompdraad nog en hoe het zit met continu spanning.
(vanavond gaan we een en ander testen hopelijk komen we er dan al uit).
Bedankt voor alle hulp tot nu toe.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
Ik zoek serieus hulp van iemand die precies kan vertellen hoe het moet komen zitten.
We komen er namelijk niet uit hoe de ontsteking moet zitten.
Er komt vanuit de computerkabelboom een groene en een zwarte kabel deze zitten om elkaar gedraaid.
Deze zouden van de ontsteking moeten zijn. Dus van de bobine.
Maar hoe moet het nu aangesloten worden? Op de bobine zit een standaard stekker.
Graag hulp.
We komen er namelijk niet uit hoe de ontsteking moet zitten.
Er komt vanuit de computerkabelboom een groene en een zwarte kabel deze zitten om elkaar gedraaid.
Deze zouden van de ontsteking moeten zijn. Dus van de bobine.
Maar hoe moet het nu aangesloten worden? Op de bobine zit een standaard stekker.
Graag hulp.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
zie post van guilettevo (ofzoi ets... kan het nog altijd niet type) in andere topic, heeft het al beschreven...
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.
-
- C verslaafd
- Berichten: 581
- Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
- Locatie: Cuijk
- Contacteer:
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
Rood zal nog steeds spanning zijn, weet alleen niet of dit constant + moet zijn of geschakeld. Komt waarschijnlijk ook uit op een van de buitenste pinnen van de ecu.Daigo schreef:oke er komen dus 4 kabeltjes uit het computer gedeelt.
1x rood. (bij 2 liter is dit continu spanning)
1x blauw. (bij 2.0 is dit de pomp draad)
1x zwart.
1x groen. deze twee zijn bij 2.0 normaal gesproken voor de ontsteking.
.
Blauw kan nu ook goed de pompdraad zijn. even doormeten waar deze heen gaat. pomp wordt door het relais aangestuurd, draad zou dan van het relais af moeten komen.
zwart: even meten of er + of massa op komt. weet het zo ook niet namelijk...
groen is waarschijnlijk de toerenteller. even nameten of deze op de - van de bobine uitkomt.
Jouw bobine zit al in de kabelboom verwerkt, hoeven verder geen draden op. Die groene draad die om de zwarte gevlochten zit is waarschijnlijk de toerentellerdraad.
Succes...
Saab powerrr
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
Maar hij vonkt dus niet.
Dat zou dus wel moeten gebeuren.
Rood is geschakeld. en de blauwe geeft maar 2 volt. En inderdaad dat gaat normaal via relais.
Die klikt in zodra de auto op contact komt en word aangezet.
Dat zou dus wel moeten gebeuren.
Rood is geschakeld. en de blauwe geeft maar 2 volt. En inderdaad dat gaat normaal via relais.
Die klikt in zodra de auto op contact komt en word aangezet.
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
Heb je al goed gezocht op het Opel Forum??
Je komt daar ook lees ik wel eens.
Ik heb niet gekeken of je daar ook hebt rond gevraagd, dus als dat zo is, dan heb ik hier niet geantwoord......
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35036
Je komt daar ook lees ik wel eens.
Ik heb niet gekeken of je daar ook hebt rond gevraagd, dus als dat zo is, dan heb ik hier niet geantwoord......
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=35036
beCeten
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
Ik zit dit verhaal eens te lezen.
De auto vonkt niet.
Je hebt een zwarte draad van de startmotor afgehaald en een Zwart/Rode.
Die zwarte draad geeft een 12V spanning af zodra je gaat starten.
Dus resumé
auto op contact bobine 12V
auto starten Bobine vele male minder V.
Kan ook niet anders want de auto gaat gedeeltelijk van contact stand af.
(hoop dat je het een beetje kunt volgen).
Waarschijnlijk krijgt je computer op moment van starten ook geen 12V en zal de pompdraad ook niet heel veel aangestuurd krijgen door de de computer.
Maar meten is weten.
De auto vonkt niet.
Je hebt een zwarte draad van de startmotor afgehaald en een Zwart/Rode.
Die zwarte draad geeft een 12V spanning af zodra je gaat starten.
Dus resumé
auto op contact bobine 12V
auto starten Bobine vele male minder V.
Kan ook niet anders want de auto gaat gedeeltelijk van contact stand af.
(hoop dat je het een beetje kunt volgen).
Waarschijnlijk krijgt je computer op moment van starten ook geen 12V en zal de pompdraad ook niet heel veel aangestuurd krijgen door de de computer.
Maar meten is weten.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
die zwarte draad bij de start motor staat bij een 1.2 9 volt op, die komt van je bobine af
bij starten wordt er bij een 1.2 door de start motor directe spanning op gezet van af de accu
waardoor je met starten max voltage op je bobine hebt staan waar door deze beter aanslaat
dus via de weerstands draad, dus als je deze pakt voor je injection computer
zal deze dus nooit werken
en dus ook geen vonk afgeven
want de vonk tijdstip word mede bepaalt door de computer
je moet gewoon de draad pakken van de stationair sproeier, dat is de juiste draad voor moterdelen gezien de zekeringen kast
(draad is wit met zwart verleng kabeltje van uit de kabelboom ter hoogte van de kachel en zit gestekkert in een zwart draadje
zwarte draad is contact geschakelde draad voor het motor gedeelte)
bij starten wordt er bij een 1.2 door de start motor directe spanning op gezet van af de accu
waardoor je met starten max voltage op je bobine hebt staan waar door deze beter aanslaat
dus via de weerstands draad, dus als je deze pakt voor je injection computer
zal deze dus nooit werken
en dus ook geen vonk afgeven
want de vonk tijdstip word mede bepaalt door de computer
je moet gewoon de draad pakken van de stationair sproeier, dat is de juiste draad voor moterdelen gezien de zekeringen kast
(draad is wit met zwart verleng kabeltje van uit de kabelboom ter hoogte van de kachel en zit gestekkert in een zwart draadje
zwarte draad is contact geschakelde draad voor het motor gedeelte)
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: 2.4 aansluitingshulp gevraagt.
We zijn inmiddels zover dat hij vonkt.
Een mooie blauw heldere vonk (gelukkig) mijn dank hiervoor is groot!
Ook hebben we de uitlaat gemaakt.
Nu zitten we nog met de pomp draad. Er komt namelijk een blauwe draad vanuit de 2.4 kabelboom
(met orginele stekker!) Als we deze meten geeft hij maar 2V door. Dus ong 10V te weinig!.
Hoe kunnen we de pomp fatsoenlijk aansluiten?
mvg Gerry
Een mooie blauw heldere vonk (gelukkig) mijn dank hiervoor is groot!
Ook hebben we de uitlaat gemaakt.
Nu zitten we nog met de pomp draad. Er komt namelijk een blauwe draad vanuit de 2.4 kabelboom
(met orginele stekker!) Als we deze meten geeft hij maar 2V door. Dus ong 10V te weinig!.
Hoe kunnen we de pomp fatsoenlijk aansluiten?
mvg Gerry
>>>-I'm not leaking oil... i'm marking my territory!-<<<
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
"Für alles über 8 Minuten auf der Nordschleife, ziehe ich keinen Helm auf" W. Röhrl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten