Pagina 1 van 2

Aansluitschema SR-console

Geplaatst: za dec 02, 2006 11:57 am
door Danoontje
Hoi, heeft iemand een korte uitleg hoe ik de electronica van een SR console aan moet sluiten in mijn kadett C?

aan de achterkant heb je bijv een soort cirkeltje van pinnetjes...moet daar een stekker ofzo op? Of welk pinnetje is voor welk metertje?

- Hoe sluit ik de OEL (oliedruk) meter aan?
- Hoe de volt meter => gewoon op + van accu?


Er komt ook nog een toeren-teller in...waar moet ik deze op aansluiten?

Ik kan natuurlijk gewoon gaan proberen, maar als iemand t zo weet is dat natuurlijk veel makkelijker! :)

Geplaatst: za dec 02, 2006 6:01 pm
door malle pietje
Afbeelding


het stekkertje gebruiken wat achter op jou normale dash zat (verlengen)
1 nieuwe draad trekken voor de oliedrukzender(naar de zender)
de +draad zit ook al in de stekker,je moet alleen nog even achter je dash de rood/witte draad aftappen voor je verlichting

gr,
Guus.

Geplaatst: zo dec 03, 2006 9:58 am
door DD
voor je toerenteller moet je een nieuwe draad trekken vanaf de groene draad van de bobine.

voor de oliedruk meter moet je een andere oliedruksensor hebben en een L vormige verloopje omdat je niet genoeg ruimte hebt.

Geplaatst: zo dec 03, 2006 11:28 am
door Danoontje
Is dat een opel sensor? of gewoon een universele? Mocht hij niet universeel zijn heb je dan misschien n type wagen waar die sensor in zit? :oops:

Geplaatst: zo dec 03, 2006 12:13 pm
door malle pietje
oh ja tis een 1200,ff niet aan gedacht,maar die sensors zitten ook wel op latere opels (senator met digidash,kadettgsi,corsagsi) alle opels met een opeldrukmeter dus,maar dan heb je niet dat verloopje,dat zou je kunnen laten maken bij een draaierij miss.

gr,
Guus.

Geplaatst: zo dec 03, 2006 8:59 pm
door kadettcoupe.20e
hoide zender draad is volgens mij de zelfde draad als hydroliek aansluiting van een vracht auto systeem daar heb je veel hoek en bochten in

gr jurgen

Geplaatst: zo dec 03, 2006 10:39 pm
door Pietje
ik begrijp ff de opmerking niet maar goed.

het is bij een 1.2 zo dat er voor de oliedruk sensor een bochtje eraan moet komen waar de sensor op geschroefd wordt omdat deze anders ergens tegenaan komt.

dacht dat ik er nog ergens een foto van moest hebben maar dat valt tegen.

moet ik nog even aan het zoeken gaan.

Geplaatst: ma dec 04, 2006 10:14 am
door DD
ik ben van het weekend er zelf ook mee bezig geweest en kon bij de auto materialen zaak zo snel geen passend L verloopje vinden. Toen hebben we heel creabea een flexi remslang gepakt van een renault clio daarmee de bocht gemaakt. Even een aardpunt op de sensor monteren en klaar.

Geplaatst: ma dec 04, 2006 10:10 pm
door kadettcoupe.20e
hoi dat de draad van hydro systeem [ vracht ]
het zelfde is als van de oliedrukzender van de auto
druk zender de die misschien daar in wat kan zoeken

ik heb het zelf ook nodig gehad voor mijn 1200 dat was ook even
zoeken naar de juiste

gr jurgen

Geplaatst: zo dec 24, 2006 4:29 pm
door Danoontje
Hoi, even een vraag over de aansluitingen aan de achterkant van de toerenteller zelf:

+12
1
-

Wat moet waar?

+12 => + pool accu?
1 => draad van bobine?
- => - pool van accu?

De laatste heeft trouwens een smallere aansluiting voor een stekkertje dan de andere 2...daarom dat ik verward ben...iemand?

Geplaatst: zo dec 24, 2006 5:55 pm
door malle pietje
dat smalle pooltje is volgens mij bedacht dat je bij een (originele) draadboom niet kunt vergissen met aansluiten.
maar zoals je al schreef zo moet je het idd aansluiten.

gr,
Guus.

Geplaatst: zo dec 24, 2006 6:08 pm
door Danoontje
Nja, het verwarrende vond ik dat ik juist zou zeggen dat ze zowel + als - van de accu de 5mm aansluiting zouden geven en de aansluiting van de bobine zouden kenmerken met een 3mm aansluiting...maar waar is dus anders, toch?

Geplaatst: di dec 26, 2006 6:00 pm
door Danoontje
malle pietje schreef:Afbeelding


het stekkertje gebruiken wat achter op jou normale dash zat (verlengen)
1 nieuwe draad trekken voor de oliedrukzender(naar de zender)
de +draad zit ook al in de stekker,je moet alleen nog even achter je dash de rood/witte draad aftappen voor je verlichting

gr,
Guus.
Bedankt voor de info, maar helaas klopt het niet helemaal

De bestaande stekker is inderdaad te gebruiken, maar de volgorde klopt niet + je moet zelf een fitting bijmaken...

12345 uit de afbeelding is bij mij C1:
1 +12V
2 tank
3 temperatuur
4 aarde / -12V
5 niets

Op de SR console is de aansluiting zoals beschreven:
1 olie
2 +12V
3 temperatuur
4 aarde / -12V
5 tank

m.a.w. je moet 1 kabel met fitting bij maken en dan 1,2 en 5 wisselen/anders leggen.

Verder klopt het en werkt het

(even hoe ik die fitting bij heb gemaakt: Voor de electra kun je van die verbindingsstekkertjes kopen, je hebt platte, maar ook ronde.

Heb ik zo'n rond mannetje gepakt. Op de slijpsteen de ronde top eraf geslepen, zodat je alleen het busje overhoudt. Dan de plastic huls eraf.

Waar de plastic huls zat gaat uiteindelijk in de stekker, de andere (geschuurde) kant wordt gebruik om de stroomdraad in te klemmen.

met een Boortje heb ik via de achterkant van de bestaande stekker het holle gat dieper uitgeboord.

En dan het fittinkje erin, ff beeeetje dichtklemmen en voila.

FF simpel getekend

Afbeelding

Geplaatst: do dec 28, 2006 8:05 pm
door aad102
En welke, nog nieuw aan te schaffen, oliedruksensoren zijn er nu te gebruiken voor de kadett c 1200 motortje?

Grtz Arie

Geplaatst: vr jan 19, 2007 6:04 pm
door aad102
up :D