verlagen van mij c coupe
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gevonden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma feb 07, 2011 6:36 pm
verlagen van mij c coupe
goede dag allemaal,
ik wil mijn c coupé gaan verlagen alleen nu is de vraag hoeveel en waar haal ik het vandaan? wilde voor een setje van 4 veren en 2 achterdempers gaan van 50 verlaging maar iemand rade mij dit af vanwege dat het iets te weinig zou zijn.
hoor graag van jullie de reactie's / ervaringen.
mvg stephan
ik wil mijn c coupé gaan verlagen alleen nu is de vraag hoeveel en waar haal ik het vandaan? wilde voor een setje van 4 veren en 2 achterdempers gaan van 50 verlaging maar iemand rade mij dit af vanwege dat het iets te weinig zou zijn.
hoor graag van jullie de reactie's / ervaringen.
mvg stephan
Re: verlagen van mij c coupe
te veel of te weinig verlagen, heeft alles te maken met de velgen keuze samen met de banden
de looks van de auto
waar wordt de auto voor gebruikt
wat vind je zelf mooi
de looks van de auto
waar wordt de auto voor gebruikt
wat vind je zelf mooi
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: verlagen van mij c coupe
Hallo Stephan,
Verlagen is afhankelijk van welke velgen je er onder hebt; eigenlijk is 50 tot 60mm bij alle velgen/banden wel het minimum als je ook echt verschil wilt zien.
Bij platte banden zoals 175-50-13 valt een verlaging van 60mm eigenlijk in het niet en staat hij nog te hoog boven de banden ...
Verlaging moet je even informeren bij 'pipo' van dit forum.
Dit 60mm voor & achter met originele velgen op een 1.2s Automatic
Dit is 85mm voor & 70mm achter bij 15inch met 165-50-15 op een 1.6s Automatic
Dezelfde 85-70 set onder een 1.2s Automatic met originele velgen
60-60 onder CIH-motor met 5-bak & 175-50-13 banden
85-60
mvg Erik
Verlagen is afhankelijk van welke velgen je er onder hebt; eigenlijk is 50 tot 60mm bij alle velgen/banden wel het minimum als je ook echt verschil wilt zien.
Bij platte banden zoals 175-50-13 valt een verlaging van 60mm eigenlijk in het niet en staat hij nog te hoog boven de banden ...
Verlaging moet je even informeren bij 'pipo' van dit forum.
Dit 60mm voor & achter met originele velgen op een 1.2s Automatic
Dit is 85mm voor & 70mm achter bij 15inch met 165-50-15 op een 1.6s Automatic
Dezelfde 85-70 set onder een 1.2s Automatic met originele velgen
60-60 onder CIH-motor met 5-bak & 175-50-13 banden
85-60
mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: verlagen van mij c coupe
60-60 met 195-50-15
60-60 met 185-60-13
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
-
- C gevonden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma feb 07, 2011 6:36 pm
Re: verlagen van mij c coupe
vind inderdaad dat setje van 85-60 wel mooi staan of 85-70 .
enig idee waar ik de goeie dempers kan krijgen? heb contact gehad met pipo die kan we de veren leveren maar de dempers werden helaas lastig
groet stephan
enig idee waar ik de goeie dempers kan krijgen? heb contact gehad met pipo die kan we de veren leveren maar de dempers werden helaas lastig
groet stephan
Re: verlagen van mij c coupe
Wat ik mij afvroeg ivm verlaging , is het nog nodig andere aanpassingen te doen behalve veren en schokbrekers.
Ik meen dat bij het verlagen van met name de achteras , er de mogelijkheid bestaat dat de veren uit de schotel kan schieten bij hoog uitveren.......is het inkorten van de panhardstang dan nodig??
Zomer78
Ik meen dat bij het verlagen van met name de achteras , er de mogelijkheid bestaat dat de veren uit de schotel kan schieten bij hoog uitveren.......is het inkorten van de panhardstang dan nodig??
Zomer78
Re: verlagen van mij c coupe
als je achter verlagingsveren zet, dan loop je het risico dat de schokdempers te lang zijn, als je dan de auto opkrik met de wielen vrij, kunnen de veren los gaan zitten. Dit is APK afkeur.
Ook gaat je achteras iets scheef onder de auto zitten, maar dat is op te lossen met een vestelbaren panhard(dwarsreactie) stang.
als je voor meer dan 4 cm omlaag gaat, is het verstandig om de boutjes/bussen van je stabilisatiestang in te korten.
Ook gaat je achteras iets scheef onder de auto zitten, maar dat is op te lossen met een vestelbaren panhard(dwarsreactie) stang.
als je voor meer dan 4 cm omlaag gaat, is het verstandig om de boutjes/bussen van je stabilisatiestang in te korten.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Re: verlagen van mij c coupe
is zoon verstelbare panhardstang makelijk zelf temaken?
iemand een voorbeeld?
iemand een voorbeeld?
55pk... Op de achter wielen!
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo mei 09, 2007 9:00 am
- Locatie: Laren
Re: verlagen van mij c coupe
Of kant en klaar te koop? En helpt dit inderdaad tegen het er uitvallen van de veren bij maximaal uitveren/opkrikken?lukelaaf schreef:is zoon verstelbare panhardstang makelijk zelf temaken?
iemand een voorbeeld?
Er is maar 1 C-klasse
Re: verlagen van mij c coupe
bij het uitvallen van de veren (dan ben je aardig op weg naar het asfalt met je auto) moet je gewoon kortere schokdempers monteren
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: verlagen van mij c coupe
wegrenner schreef:bij het uitvallen van de veren (dan ben je aardig op weg naar het asfalt met je auto) moet je gewoon kortere schokdempers monteren
bij mij zitten er gele apex veren onder. geen idee hoeveel deze verlagen ze zaten bij de auto.
maar toen ik mijn auto ging keuren werd hij afgekeurd omdat de veren bij maximaal uit veren los zaten.
55pk... Op de achter wielen!
Re: verlagen van mij c coupe
dan moet je kortere schokdempers hebben. want als die minder ver uitzakken, kunnen je veren niet los komen.
die panhartstang moet er voor zorgen dat de achteras recht onder de auto blijft, zou je hem weghalen, dan zwabbert je as van links naar rechts.
als je nu je auto verlagd heb, drukt je panhart stang je as iets scheef onder de auto.
die panhartstang moet er voor zorgen dat de achteras recht onder de auto blijft, zou je hem weghalen, dan zwabbert je as van links naar rechts.
als je nu je auto verlagd heb, drukt je panhart stang je as iets scheef onder de auto.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
Re: verlagen van mij c coupe
ik wil hem eigenlijk zoon 80mm omlaag hebben van het origineel...
dus zoon verstelbare panhartstang heb ik wel nodig maar hoe maak je die?
dus zoon verstelbare panhartstang heb ik wel nodig maar hoe maak je die?
55pk... Op de achter wielen!
Re: verlagen van mij c coupe
draadstang van m20 en 4 moeren
Re: verlagen van mij c coupe
2 overbodige moeren aangezien het geheel niet kan draaien als hij bevestigd is
Kadett Coupe in de verbouwing
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten