Mijn kadettje is reeds verlaagd met veren (60/40) en andere schokdempers, maar nu wou ik mijn kadett graag nog een 2 tal centimeter lager.
Hoef ik mijn schokdempers dan ook mee te veranderen? Of kan ik gewoon een andere veren set kopen?
Ik had graag 85/ 70 verlaagd. Iemand foto's hiervan op 13 inch?
En iemand ervaringen met veren van leidinger tuning op ebay? of iemand nog een ander merk of adres waar ik veren kan bestellen of kopen?
Lagere veren
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Lagere veren
Indien er al sportdempers op zitten, dan kan dat gewoon.
Persoonlijk had ik altijd KAW-veren, die zijn gewoon goed.
Persoonlijk had ik altijd KAW-veren, die zijn gewoon goed.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Re: Lagere veren
Jep ik heb reeds sportdempers zitten, maar als ik men auto opkrik achteraan vallen mijn veren er van tussenuit. Is dit normaal?
en is 85/70 het laagste die je kunt krijgen op de markt?
en is 85/70 het laagste die je kunt krijgen op de markt?
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Lagere veren
Je veren mogen er niet tussenuit vallen bij opkrikken van de auto, waarschijnlijk heb je dan wel sportdempers maar geen (inge)korte dempers.
Officieel is dat het laagste en eigenlijk ook wel de max op de vooras, anders raakt je torentje binnenin de veer de onderste draagarm (aanslagrubber moet er zowieso uit of ingekort worden bij 85 voor). Eventueel kun je ook de torentjes inkorten, dan zou je waarschijnlijk de veren nog kunnen laten 'napersen'.
Officieel is dat het laagste en eigenlijk ook wel de max op de vooras, anders raakt je torentje binnenin de veer de onderste draagarm (aanslagrubber moet er zowieso uit of ingekort worden bij 85 voor). Eventueel kun je ook de torentjes inkorten, dan zou je waarschijnlijk de veren nog kunnen laten 'napersen'.
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten