hoe chroom velgen opknappen?

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

hoe chroom velgen opknappen?

Bericht door wallaysdieter »

het leek me misschien nuttig even enkele reacties in te winnen over het opknappen
van chroom velgen, ik vroeg het gisteren nog aan iemand die het ook niet echt wist
en me aanzette tot deze post, dus hieruit resulterende:

Wat kun je doen om chroom velgen terug mooi te maken?
is polieren ofzo een optie? en zoja hoe doe je dit bijvoorbeeld correct?


misschien even een voorbeeldfoto? :lol:

Dit zijn mijn velgen met hier en daar een roestspikkel en ik zie het niet zitten ze helemaal te herchromeren..
(ze zien er echt niet zo goed uit als de foto doet blijken)..

Afbeelding


grts
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
Bas_mvsb
C geïnteresseerd
Berichten: 70
Lid geworden op: wo jan 28, 2009 10:03 pm
Locatie: Breugel

Re: hoe chroom velgen opknappen?

Bericht door Bas_mvsb »

Chroom is gewoon harstikke lastig om op te knappen. Het zit er maar heel dun op dus als er eenmaal roest doorheen komt is op nieuw verchromen de enige optie.
Je hebt wel speciale chroompoets en dan kan je nog wel wat polijsten maar als er eenmaal roest in zit, blijft dat terug komen.
Alles wat hard gaat!
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: hoe chroom velgen opknappen?

Bericht door jetelind »

ik heb ook gehoord dat ze tegenwoordig poedercoaten in chroomlook wellicht niet zo glimmend als chroom maar het komt er toch wel in de buurt. In Nederland zijn ze helaas niet zoveel die het kunnen in Duitsland is het al wel.

Zoek eens op google pulverbeschichtet chrom.

Afbeelding

Afbeelding

En.. ik heb voor een set fuchs 150 euro betaald: stralen, coaten en blanke lak. Wellicht is chrom coaten niet zo duur. Het ziet er iig wel strak uit..
Ik ga het ook met de voetjes laten doen van de gt/e spiegels die kunnen namelijk niet worden verchroomd.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
wallaysdieter
C verslaafd
Berichten: 578
Lid geworden op: ma mar 29, 2010 3:18 pm
Locatie: heuvelland (belgie)

Re: hoe chroom velgen opknappen?

Bericht door wallaysdieter »

jetelind schreef:ik heb ook gehoord dat ze tegenwoordig poedercoaten in chroomlook wellicht niet zo glimmend als chroom maar het komt er toch wel in de buurt. In Nederland zijn ze helaas niet zoveel die het kunnen in Duitsland is het al wel.

Zoek eens op google pulverbeschichtet chrom.



En.. ik heb voor een set fuchs 150 euro betaald: stralen, coaten en blanke lak. Wellicht is chrom coaten niet zo duur. Het ziet er iig wel strak uit..
Ik ga het ook met de voetjes laten doen van de gt/e spiegels die kunnen namelijk niet worden verchroomd.

wauw! echt mooi dit , dan zou ik nog eerder dit doen dan ze te laten herspuiten, dit is echt wel strak,
hoe doe je dit dan? in nederland brengen naar die persoon waarschijnlijk?
is dit ver?

grts
Das alles ist Deutschland - das alles sind wir

--

Wir leben und wir sterben hier
jetelind
C ervaren
Berichten: 465
Lid geworden op: di jun 09, 2009 6:35 pm
Locatie: Doetinchem

Re: hoe chroom velgen opknappen?

Bericht door jetelind »

Ja dat vond ik ook al, ik heb het nooit in het echt gezien hoor maar op de foto ziet het er al super uit. Als je gewoon naar chroom coating zoekt, informeert bij bedrijven.

http://www.velgencoating.nl/index.html (ik zag dat hun het ook konden)

http://diensten.marktplaats.nl/auto-mon ... elgen.html

gewoon even zoeken en bellen. Misschien vind je wat in de buurt en kan je even kijken hoe het eruit ziet enzo. Het schijnt niet zo mooi te zijn als echt chroom (geen diepe glans) maar wel duurzamer.
Bezig met het restaureren van een kadett rallye 20E wit/geel jetelind.hyves.nl (fotos)
ArieBaars.
C liefhebber
Berichten: 225
Lid geworden op: za jul 02, 2011 8:20 pm
Locatie: Opheusden(betuwe)

Re: hoe chroom velgen opknappen?

Bericht door ArieBaars. »

Tis wel een ouwe topic, maar goed.

Ik heb pas een paar ouwe mistlampen gekocht, en daarvan is de buitenkant nog super strak,
alleen de chrome reflector is verweerd, zou je die ook kunnen choom poedercoaten voor hetzelfde lichtbeeld?

Groeten Arie.
Als het niet gaat zoals het mot, dat mot het maar zoals het gaat..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten