Rondom 80mm verlagen
Moderators: JvV, kriekje, opelnl
Rondom 80mm verlagen
Hallo,
Ik heb een vraag over het verlagen. Het volgende is de bedoeling:
Rondom 80mm verlagen (Koni)
De benzinetank is eruit
Gastank á ong. 50 liter zit erin (boven de achteras)
13 '' 7 J verbreed stalen velgen
1200 aut. motor
9 van de 10 keer rij ik met 2 man totaal erin
Wie heeft dit, en wat zijn de ervaringen omtrent het aanlopen? Is het met deze setup mogelijk mensen achterin te vervoeren zonder dat het aanloopt? Hoe zit het met de maximale stuuruitslag? En wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt!
Dennis
Ik heb een vraag over het verlagen. Het volgende is de bedoeling:
Rondom 80mm verlagen (Koni)
De benzinetank is eruit
Gastank á ong. 50 liter zit erin (boven de achteras)
13 '' 7 J verbreed stalen velgen
1200 aut. motor
9 van de 10 keer rij ik met 2 man totaal erin
Wie heeft dit, en wat zijn de ervaringen omtrent het aanlopen? Is het met deze setup mogelijk mensen achterin te vervoeren zonder dat het aanloopt? Hoe zit het met de maximale stuuruitslag? En wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt!
Dennis
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
Re: Rondom 80mm verlagen
dit is geen probleem, je moet alleen rustig aan doen bij de drempels
alleen een sport uitlaat moet je eventuweel aanpassen, die passing is niet zo denderent
ik rijd zelf ook erg laag (hoe laag weet ik niet exact
maar gemeten met een compleet standaart 1.2 automaat die achter me geparkeerd stond was het 15 cm voor en 13 achter en hij is nog nagezakt iets (verlaagt met de banden mee gerekend)
en ik heb 5,5J 13" staal die 2j zijn uitgelast met 175/50 banden
de wielkast randen voor zou je kunnen raken, maar die kan je omrollen
ik heb zelf het camber iets schuiner laten zeggen, en heb nergens last van
alleen met meer dan 2 man zijn drempels en parkeer garages een probleem
alleen of met 2 man, is dat geen probleem
alleen een sport uitlaat moet je eventuweel aanpassen, die passing is niet zo denderent
ik rijd zelf ook erg laag (hoe laag weet ik niet exact
maar gemeten met een compleet standaart 1.2 automaat die achter me geparkeerd stond was het 15 cm voor en 13 achter en hij is nog nagezakt iets (verlaagt met de banden mee gerekend)
en ik heb 5,5J 13" staal die 2j zijn uitgelast met 175/50 banden
de wielkast randen voor zou je kunnen raken, maar die kan je omrollen
ik heb zelf het camber iets schuiner laten zeggen, en heb nergens last van
alleen met meer dan 2 man zijn drempels en parkeer garages een probleem
alleen of met 2 man, is dat geen probleem
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: Rondom 80mm verlagen
Oke, dat is redelijk goed nieuws .
Maar hij is net helemaal overgespoten, is het dan nog mogelijk om de wielranden voor om te rollen? En op welke wijze is het mogelijk het camber aan te passen? Zitten hier nadelen aan?
Ik heb de originele uitlaat er nog onder en er komt ooit wel een Simons uitlaat onder, maar voorlopig wil ik dit nog origineel houden (hij is nog goed ). Is het ook aan te raden de achterwielkasten om te rollen?
Bedankt!
Dennis
Maar hij is net helemaal overgespoten, is het dan nog mogelijk om de wielranden voor om te rollen? En op welke wijze is het mogelijk het camber aan te passen? Zitten hier nadelen aan?
Ik heb de originele uitlaat er nog onder en er komt ooit wel een Simons uitlaat onder, maar voorlopig wil ik dit nog origineel houden (hij is nog goed ). Is het ook aan te raden de achterwielkasten om te rollen?
Bedankt!
Dennis
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: Rondom 80mm verlagen
Camber kan je vrij eenvoudig aanpassen door de bovenste fuseekogels 180 graden te draaien. Die kogels zijn namelijk asymmetrisch in de draagarmen geplaatst.
Vanaf -60 is het aan te raden om de panhardstang van de achteras in te korten (verstelbaar te maken).
Vanaf -60 is het aan te raden om de panhardstang van de achteras in te korten (verstelbaar te maken).
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Re: Rondom 80mm verlagen
Is dit ook nog schadelijk voor het een of ander? Ik heb inderdaad een verstelbare pandhardstang. Is het mogelijk langere bumpstops te plaatsen? Zodat wanneer je volk achterin hebt, je gewoon op de bumpstops kunt rijden?
Gr Dennis
Gr Dennis
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
Re: Rondom 80mm verlagen
achter zal je hem niet raken, zelf niet als je tot de orginele bumb stops zal in veren
mits de as met de verstelbare pan hard stang in het midden staan, en je velgen niet de lomp breed zijn uitgelast, of dat je te veel ballon banden hebt
mits de as met de verstelbare pan hard stang in het midden staan, en je velgen niet de lomp breed zijn uitgelast, of dat je te veel ballon banden hebt
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: Rondom 80mm verlagen
ik heb 7 J met getrokken banden, de maat weet ik zo even niet. Maar het zou voor een probleem worden?
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
Re: Rondom 80mm verlagen
ik rijd met 7,5 J en voor het mooi had ik achter wel breder willen hebben, dus das geen probleem
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: Rondom 80mm verlagen
En met max, 4 personen erin dan? Ik heb inmiddels een versteldbare panhardstang. Is het mogelijk nieuwe of langere bumbstops te monteren? Zo ja, waar zijn deze te krijgen?
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
Re: Rondom 80mm verlagen
met 4 man lopen de banden nog steeds niet aan
enige probleem is dat de auto dan lager ligt, en drempels een iets grotere uit daging zijn, en spoorvorming kan ook wel eens de oorzaak zijn van de bodem raken
maar de mijne is ook lager als -80 met 175/50 banden
enige probleem is dat de auto dan lager ligt, en drempels een iets grotere uit daging zijn, en spoorvorming kan ook wel eens de oorzaak zijn van de bodem raken
maar de mijne is ook lager als -80 met 175/50 banden
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: Rondom 80mm verlagen
bedankt!
Het is voor mij alleen de vraag waar ik die veerwegbegrensers het best kan kopen. Je zit wel met kwaliteitsverschil. Ze moeten niet snel gaan uitdrogen enzo..
iemand een adres??
gr Dennis
Het is voor mij alleen de vraag waar ik die veerwegbegrensers het best kan kopen. Je zit wel met kwaliteitsverschil. Ze moeten niet snel gaan uitdrogen enzo..
iemand een adres??
gr Dennis
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
Re: Rondom 80mm verlagen
de veer weg begrenzer bij mijn voor as heb ik er uit gesloopt, omdat anders mijn auto niet laag genoeg kon
die op de achter as zitten er nog gewoon dat zijn die rubberen drie hoekjes op de body van de auto boven de achter as
bij de voor as zitten ze in de toeters in je voor veren
die op de achter as zitten er nog gewoon dat zijn die rubberen drie hoekjes op de body van de auto boven de achter as
bij de voor as zitten ze in de toeters in je voor veren
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: Rondom 80mm verlagen
Wat is nu de beste et/ j maat met 60of 80 mm verlaging alleen achterrandjes gerold en het mag absoluut niet aanlopen en velgen mogen niet uisteken ?
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten