Rondom 80mm verlagen

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
OldSchool
C liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: do feb 18, 2010 6:00 pm
Locatie: Balkbrug

Rondom 80mm verlagen

Bericht door OldSchool »

Hallo,

Ik heb een vraag over het verlagen. Het volgende is de bedoeling:

Rondom 80mm verlagen (Koni)
De benzinetank is eruit
Gastank á ong. 50 liter zit erin (boven de achteras)
13 '' 7 J verbreed stalen velgen
1200 aut. motor
9 van de 10 keer rij ik met 2 man totaal erin

Wie heeft dit, en wat zijn de ervaringen omtrent het aanlopen? Is het met deze setup mogelijk mensen achterin te vervoeren zonder dat het aanloopt? Hoe zit het met de maximale stuuruitslag? En wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Dennis
Afbeelding

- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door wegrenner »

dit is geen probleem, je moet alleen rustig aan doen bij de drempels

alleen een sport uitlaat moet je eventuweel aanpassen, die passing is niet zo denderent

ik rijd zelf ook erg laag (hoe laag weet ik niet exact
maar gemeten met een compleet standaart 1.2 automaat die achter me geparkeerd stond was het 15 cm voor en 13 achter en hij is nog nagezakt iets (verlaagt met de banden mee gerekend)
en ik heb 5,5J 13" staal die 2j zijn uitgelast met 175/50 banden
de wielkast randen voor zou je kunnen raken, maar die kan je omrollen
ik heb zelf het camber iets schuiner laten zeggen, en heb nergens last van
alleen met meer dan 2 man zijn drempels en parkeer garages een probleem
alleen of met 2 man, is dat geen probleem
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
OldSchool
C liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: do feb 18, 2010 6:00 pm
Locatie: Balkbrug

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door OldSchool »

Oke, dat is redelijk goed nieuws ;).

Maar hij is net helemaal overgespoten, is het dan nog mogelijk om de wielranden voor om te rollen? En op welke wijze is het mogelijk het camber aan te passen? Zitten hier nadelen aan?

Ik heb de originele uitlaat er nog onder en er komt ooit wel een Simons uitlaat onder, maar voorlopig wil ik dit nog origineel houden (hij is nog goed ;) ). Is het ook aan te raden de achterwielkasten om te rollen?

Bedankt!

Dennis
Afbeelding

- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door Schedelwerk »

Camber kan je vrij eenvoudig aanpassen door de bovenste fuseekogels 180 graden te draaien. Die kogels zijn namelijk asymmetrisch in de draagarmen geplaatst.
Vanaf -60 is het aan te raden om de panhardstang van de achteras in te korten (verstelbaar te maken).
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
OldSchool
C liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: do feb 18, 2010 6:00 pm
Locatie: Balkbrug

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door OldSchool »

Is dit ook nog schadelijk voor het een of ander? Ik heb inderdaad een verstelbare pandhardstang. Is het mogelijk langere bumpstops te plaatsen? Zodat wanneer je volk achterin hebt, je gewoon op de bumpstops kunt rijden?

Gr Dennis
Afbeelding

- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door wegrenner »

achter zal je hem niet raken, zelf niet als je tot de orginele bumb stops zal in veren
mits de as met de verstelbare pan hard stang in het midden staan, en je velgen niet de lomp breed zijn uitgelast, of dat je te veel ballon banden hebt
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
OldSchool
C liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: do feb 18, 2010 6:00 pm
Locatie: Balkbrug

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door OldSchool »

ik heb 7 J met getrokken banden, de maat weet ik zo even niet. Maar het zou voor een probleem worden?
Afbeelding

- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door wegrenner »

ik rijd met 7,5 J en voor het mooi had ik achter wel breder willen hebben, dus das geen probleem
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
OldSchool
C liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: do feb 18, 2010 6:00 pm
Locatie: Balkbrug

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door OldSchool »

En met max, 4 personen erin dan? Ik heb inmiddels een versteldbare panhardstang. Is het mogelijk nieuwe of langere bumbstops te monteren? Zo ja, waar zijn deze te krijgen?
Afbeelding

- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door wegrenner »

met 4 man lopen de banden nog steeds niet aan
enige probleem is dat de auto dan lager ligt, en drempels een iets grotere uit daging zijn, en spoorvorming kan ook wel eens de oorzaak zijn van de bodem raken
maar de mijne is ook lager als -80 met 175/50 banden
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
OldSchool
C liefhebber
Berichten: 248
Lid geworden op: do feb 18, 2010 6:00 pm
Locatie: Balkbrug

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door OldSchool »

bedankt!

Het is voor mij alleen de vraag waar ik die veerwegbegrensers het best kan kopen. Je zit wel met kwaliteitsverschil. Ze moeten niet snel gaan uitdrogen enzo..

iemand een adres??


gr Dennis
Afbeelding

- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door wegrenner »

de veer weg begrenzer bij mijn voor as heb ik er uit gesloopt, omdat anders mijn auto niet laag genoeg kon
die op de achter as zitten er nog gewoon dat zijn die rubberen drie hoekjes op de body van de auto boven de achter as
bij de voor as zitten ze in de toeters in je voor veren
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
gteturbo
C ervaren
Berichten: 440
Lid geworden op: vr mei 25, 2007 7:17 pm
Locatie: Rotterdam

Re: Rondom 80mm verlagen

Bericht door gteturbo »

Wat is nu de beste et/ j maat met 60of 80 mm verlaging alleen achterrandjes gerold en het mag absoluut niet aanlopen en velgen mogen niet uisteken :) ?
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten