diff afstellen

Remmen, veren, assen, velgen.

Moderators: JvV, kriekje, opelnl

Gesloten
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

diff afstellen

Bericht door fredje »

Heeft er iemand een duidelijke beschrijving hoe je een diff moet vervangen/afstellen in een dikke achteras???
Gereedschap heb ik tot mijn beschikking, zoek alleen n duidelijke beschrijving met de juiste aantrekkoppels ed

Gr Ferdie
roberto
C ervaren
Berichten: 303
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 2:49 pm
Locatie: ede

Bericht door roberto »

vraag het anders eens aan geert
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

en van geert weet ik dat je:
- een diff moet opmeten hoe hij in zijn originele as zit met speciaal meetapperatuur.
- maten opschrijven.
- en het diff in zijn nieuwe as zo afstellen dat hij dezelfde waardes krijgt als in zijn oude as.
- aantrekkoppels weet ik zo niet, staan misschien wel in het werkplaatshandboek.

dus ik haal uit je vraag dat je al een dikke as gevonden hebt ferdie?
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

Ik neem aan dat je veel sleutelervaring hebt, want dit is geen klusje voor de eerste de beste hobbyist. Zelfs ervaren monteurs bakken er niets van en verzieken het diff.
fredje
C ervaren
Berichten: 495
Lid geworden op: di mei 16, 2006 7:30 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door fredje »

@rellie kel, heb nog geen as, maar kan een lege kadett as kopen, wel met steekassen e.d, en een manta as met diff er nog in. Samen voor n mooie prijs.

@Nicowico, heb zeker wel sleutelervaring (ben zelf monteur :D ), en mijn chef heeft al meerdere malen diffs vervangen, al het gereedschap heb ik tot mijn beschikking bij ons op de zaak. Dus hoop dat dat goed gaat komen :lol:
Nicowico
C gevonden
Berichten: 49
Lid geworden op: zo feb 17, 2008 12:04 pm

Bericht door Nicowico »

fredje schreef:@rellie kel, heb nog geen as, maar kan een lege kadett as kopen, wel met steekassen e.d, en een manta as met diff er nog in. Samen voor n mooie prijs.

@Nicowico, heb zeker wel sleutelervaring (ben zelf monteur :D ), en mijn chef heeft al meerdere malen diffs vervangen, al het gereedschap heb ik tot mijn beschikking bij ons op de zaak. Dus hoop dat dat goed gaat komen :lol:
Dan moet het goed komen :D maar dan weet je ook wat een K klus het is.
Ik heb vroeger zo'n beetje alles bij mijn GTE gereviseerd, remmen, motor, ZF-bak, maar aan het (sper)diff ben ik nooit begonnen. Had ook niet al het goede gereedschap zoals klokmicrometer etc. :(
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten