CityJ op weg naar de poolcirkel

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Gesloten
molenpolderCity
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: vr mar 05, 2010 11:10 pm
Locatie: Molenpolder

CityJ op weg naar de poolcirkel

Bericht door molenpolderCity »

SInds 2 jaartjes blije chauffeur in een City Junior uit 79.
Afbeelding
Sinds kort een donor zusje gekregen die 5 maandjes later van de band is gerold in Antwerpen destijds.
Samen met mijn meisje hebben we bedacht om met de Kadett naar Noorwegen te gaan. De Lofoten als noordelijkste einddoel, een stukje boven de Poolcirkel.
Het lijkt ons wel verstandig om onze oranje schoone een onderhoudsbeurtje te geven voor die tijd. Nu heb ik vandaag net de versnellingsbak eronder vandaag gehad doordat de gaffel van de koppeling losgeschoten was (zie post onder motortechniek). En ze ziet er nog aardig uit van binnen..
Maar goed, ik wilde vragen wat jullie zouden adviseren om in elk geval langs te lopen wanneer wij de >5000km gaan aanvangen.
In de donorCity zit een LPG installatie van <5 jaar oud, die gaan we overzetten. Ik heb een nieuwe kop erbij, maar de originele die er nu in zit is ook nog goed. Eerst de oude maar oprijden?
De achteras van de donor is gereviseerd dus die ga ik ook maar wisselen.

Zijn er reserve onderdelen die verstandig zijn om mee te nemen? Onsteking/V-snaar dat soort zaken?

Er zijn nog een paar plekjes van het plaatwerk die wat aandacht nodig hebben. Accubakje uiteraard en ook de houders van de knipperlichten voor.
Afbeelding
Afbeelding
Nu zit in Den Haag, Piet de Lasser, maar wellicht is er een adresje met ervaring met C-kadettjes in de regio. Waar ik een beetje mee kan kijken en leren.

Ik zal wat foto's van de voorbereiding posten.
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: CityJ op weg naar de poolcirkel

Bericht door wegrenner »

ik zou een start motor, dynamo, v-snaar ontsteking, bobine en een brandstof pomp meenemen en eventueel een carbrateur
handje vol zekeringen en wat draadjes en een paar reserve lampjes
en eventueel een extra koplamp, ik adviseer om dat gewoon een ronde mee tenemen, die kan je zo wel links als rechts monteren, het is niet de mooiste oplossing, maar wel de practieste
een vraagbaak van een c-kadett.

verder van te voren netjes een beurtje (laten) geven met
nieuwe olie en filter
nieuwe bougies, verdelerkap, rotot, condensatortje
nieuw luchtfilter
nieuw (extra bij plaatsen wordt het denk ik) brandstof filter
ik weet niet hou oud je bougie kabels zijn, ander zou ik die ook vervangen
ook zal ik de achteras en versnellings bak olie vervangen
rem olie ververvangen en de remmen (laten) controleren

als je auto netjes en goed loopt verwacht ik niet dat je de onderdelen nodig hebt
maar als je onthand zit is het lastiger


ik zou zeggen, een goede en mooi reis naar het hoge noorden
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Re: CityJ op weg naar de poolcirkel

Bericht door kriekje »

Mooie tocht gaat het worden!!!
Wij gaan dit jaar naar Zweden op vakantie ( maar niet met een kadett )
Wel heb ik gelezen dat er in die noordelijke landen slecht LPG te krijgen is, dus daar zou ik even goed naar kijken!!
Ik had ook al gezien op het Opel forum dat je die kant op ging ( niet veel mensen gaan naar het noorden van Europa met een city :D ), maar hoe technisch onderlegd ben je??
Kun je alles zelf repareren, ( afgezien van laswerk )??
Bellen kun je mobiel niet overal , als ik dat mag geloven, dus je bent op jezelf aangewezen als het op repareren aan komt.
Nu is een kadett niet erg moeilijk en met bijvoorbeeld een gebroken aandrijfas ( komt nooit voor,maar echt als voorbeeld ) staat iedere goede sleutelaar stil..

Wat je mee kan nemen is al opgesomd, al zou ik een startmotor thuis laten, hellingen heb je daar volgens mij wel en aanduwen gaat best.
Een stuk ijzerdraad kan ook nooit kwaad evenals tie-wraps.
Reservewiel goed oppompen,jerrycan met benzine.
Ik ga niet zover naar het noorden als jij gaat en wanneer je gaat maar denk aan winterbanden/sneeuwkettingen??
beCeten
molenpolderCity
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: vr mar 05, 2010 11:10 pm
Locatie: Molenpolder

Re: CityJ op weg naar de poolcirkel

Bericht door molenpolderCity »

Dat lijkt me een redelijk lijstje om mee te nemen. Dat past wel achterin samen met een kistje met wat gereedschap. Door de donor city en een flinke lading reserve onderdelen zoek ik gewoon de beste spulletjes uit of ik reviseer ze alvast van te voren.
Technisch inzicht heb ik wel en wat betreft kennis van de city is het in opbouw. Het was dus geen straf om de versnellingsbak eronder te moeten halen om de koppeling te maken. Al weet ik nu hoe het moet zonder de versnellingsbak eraf te moeten halen.

Die sneeuwketting lijken me wat overdreven want ik ga in de zomer. Het is daar dan gemiddeld 15 graden ofzo.

Een klein probleem ontvouwde zich wel gisterenavond. Ik heb de gastank uit de donor geprobeerd te halen. Toen ik de vulslang losdraaide van de tank kwam er natuurlijk nog een beetje gas uit. Best wel, mijn bahco bevroor helemaal :) Maar nadat de grote bulk ontsnapt was bleef er zachtjes iets stromen. Ik heb uiteindelijk de hele slang eraf gehaald en ik zag dat er gas/lucht uit de vulopening uit de gastank bleef stromen. Het gekke is ook dat de druk eerst 60% was en na het losdraaien nu de meter op 80% staat (kan ook niet hoger). Heel vreemd, alsof de druk ineens zomaar is toegenomen.
De andere kant heb ik overigens al afgekoppeld en die is gasdicht, sluit goed.
Wat nu? Sluit de klep in de vulopening niet goed? Dat lijkt het wel. Naar een gas bedrijf en het laten repareren/vulopening laten vervangen? Leek me het meest logische. Lastige is wel dat er nogal wat gas in de tank zit. Maar daar zullen ze bij zo'n bedrijf wel raad mee weten.
Nou ja, ik heb geen zin in explosies. Gas is geen speelgoed.
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: CityJ op weg naar de poolcirkel

Bericht door joel »

Een leuk oldskool imperial is opzich ook wel handig. Kun je wat kisten met spullen enzo op het dak meenemen
molenpolderCity
C gevonden
Berichten: 14
Lid geworden op: vr mar 05, 2010 11:10 pm
Locatie: Molenpolder

Re: CityJ op weg naar de poolcirkel

Bericht door molenpolderCity »

Mee eens, de bagageruimte van deze boodschappenwagen is wat beperkt zeker als je nog een aardige hoeveelheid drank wilt meesmokkelen voor de lokale verkoop (moet die brandstof toch ergens van kunnen betalen) :)
Ff serieus, is wel wat meer weerstand met het rijden. En ik heb alleen twee van de beugels, is niet zo stijlvol. Iemand nog een mooi rekje liggen?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten