Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

RALLYE 2.0E
C geïnteresseerd
Berichten: 93
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door RALLYE 2.0E »

opelnl schreef:Ik was vooral op onderdelenjacht, en heb in en onder 1000-serie GT/E's gelegen. Niet zo veel foto's gemaakt, niet de moeite waard om on-line te zetten.

Ik zet de benzineleidingen over, zoals ik de auto aankocht.
De lange onder de auto zijn van kunststof. Da's waarschijnlijk niet goed. Is daar nog iets van te krijgen?
RALLYE 2.0E schreef:Heb je die fotos van kaiserslauteren toevallig ergens online staan Ton?
Ik ben er dit jaar weer niet geraakt en er staan bijna geen foto op de forums :|

De benzineleidingen heb je die zelf nageplooid of zijn het nog de originele?
Ah ok spijtig :wink: maar je weet nu wss wel alle details

Kunstof leidingen zijn normaal geen probleem, is eigelijk beetje hetzelfde als perslucht leiding van vrachtwagens waar de drukken toch stukken hoger zijn als 3,5bar. Heb ook al redelijk wat duitsers gezien die dit gedaan hadden en die hebben er op de uiteindes dan wel een messing of kopere stiftje in zitten om de leiding niet plat te drukken
Veel nieuwe autos hebben ook kunstof leidingen

Koper is ook een goed alterantief, bijvoorbeeld pvc ommatelde lpg leiding van 8MM, die oxideerd dan ook niet en plooit makelijk, ik denk dat dit beetje het beste is, ook voor de leidingen die in de wielkast achteraan zitten omdat deze beter in model blijven als kunstof leidingen
aad102
C ervaren
Berichten: 261
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:01 pm
Locatie: Uden

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door aad102 »

Eej Ton,

Ziet er goed uit zeg.
Benieuwd of je het red voor Sevenum, niet overhaasten.

Vraagje betreft de hemel.
Ben hier ook aan begonnen met een nieuwe te plaatsen. Vraag me af hoe jij die achterste flanken vastgezet hebt. Hier begonnen namelijk mijn handjes klam te worden..
Voor is zeer goed te doen.

Heb je eea ook vastgelijmd en zoja waar.

Ik heb momenteel alleen nog maar alle opgespannen, niet gelijmd. Omdat ik met de achterste flappen aan het stoeien was. Dit ff zo gelaten vanwege te lage buiten temperatuur (en onwetendheid..)

Verder keep up the good work!!
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

aad102 schreef:Vraagje betreft de hemel.
Ben hier ook aan begonnen met een nieuwe te plaatsen. Vraag me af hoe jij die achterste flanken vastgezet hebt. Hier begonnen namelijk mijn handjes klam te worden..
Voor is zeer goed te doen.

Heb je eea ook vastgelijmd en zoja waar.

Ik heb momenteel alleen nog maar alle opgespannen, niet gelijmd. Omdat ik met de achterste flappen aan het stoeien was. Dit ff zo gelaten vanwege te lage buiten temperatuur (en onwetendheid..)
Ik heb de hemel eerst voor vastgezet en gelijmd. Daarna achter in het midden vastgeklemd met van die metalen klemmetjes.
Daarna langzaam afgezakt naar beide achterkanten.

Alle sponningen zijn gelijmd, maar ook de flappen aan de achterkant uiteraard.
Ik ben redelijk tevreden, maar moet nog met de föhn aan de gang om de laatste plooien eruit te krijgen.
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

De aanbouwdelen van de motor zijn nu ook zo goed als klaar.

Onder anderen de injectoren:

Afbeelding

Mooi op de rail:

Afbeelding

Extra aftakking (zoals bij de 19E), waar een benzinedruk meter op komt, want dat is een zeer belangrijk gegeven! Dit samen met de Bosch mechanische instelbare benzinedruk regelaar.

Afbeelding

Het EH blok is door een bevriend autobedrijf in Bakel nagekeken, en afgesteld.
Toch wel indrukwekkend als het open ligt:

Afbeelding

Jammergenoeg valt het niet mee om alle onderdelen op tijd binnen te hebben om de auto gereed te maken voor het treffen in Sevenum...
Veel is gelukt, maar niet alles...
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
RALLYE 2.0E
C geïnteresseerd
Berichten: 93
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door RALLYE 2.0E »

Ben je zeker dat dat wel een benzinedrukregelaar is die je daar gemonteerd hebt? Ziet er mij meer uit als een pulsatiedemper welke bij de benzinepomp zit om trillingen en lawaai tegen te gaan

Verder weer mooi werk.
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

RALLYE 2.0E schreef:Ben je zeker dat dat wel een benzinedrukregelaar is die je daar gemonteerd hebt? Ziet er mij meer uit als een pulsatiedemper welke bij de benzinepomp zit om trillingen en lawaai tegen te gaan
Ja hoor, dat is zeker; Bosch 0 280 160 007 (de originele is 0 280 160 202)...
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
Slevin
C liefhebber
Berichten: 158
Lid geworden op: zo mar 16, 2008 8:07 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door Slevin »

Dat lijkt me sterk dat het de drukregelaar is. Waar zit je aansluiting voor vacuum? Dat pieletje aan het vierkante blokje aan de zijkant van de inlaat hoort daar ook te zitten. Deze zorgt er voor dat het druk verschil met de atmosfeer gelijk blijft.
RALLYE 2.0E
C geïnteresseerd
Berichten: 93
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door RALLYE 2.0E »

Je hebt idd gelijk ik heb me verkeken op de schroefdraad aan de uitgang van de drukregelaar.
Als het een pulsatiedemper was dan waren er ook maar 2aansluitingen

@ slevin dit is een instelbare regelaar en daar zit geen vacumdarmpje op
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Vandaag even een laatste kijkje genomen voordat de X20EH kop op het 20EH blok komt.

Afbeelding

Even van binnen inspecteren, nu het nog kan!

Afbeelding

De nokkenas met de 4 lagers (X), kleppen, klepveren met juiste voorspanning, tuimelaars, etc. in de kop gemonteerd.

Afbeelding

Ook het kleppendeksel heeft de juiste kleur, nu...

Afbeelding
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Gisteren weer een belangrijke mijlpaal behaald; er zit leven in de auto!

Zie hier:
http://youtu.be/pT2-GeSGMW4

En:
http://youtu.be/FwuJLCN3Dms

Eens kijken of we volgende week langs de RDW kunnen, om legaal op de weg te zitten...
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door JvV »

Heel erg mooi kerel! inspiratie om mijn auto zsm weer op de weg te krijgen!.
En blijf de RDW in de gaten houden voor een mooie reeds met je kenteken :)

Op moment van schrijven is dit het laatste kenteken: 2-XGD-22

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Auto.aspx
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
feken
C gevonden
Berichten: 3
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 10:53 pm

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door feken »

Voor oude auto's kan je toch ook een 'oud' kenteken krijgen?
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door JvV »

Dat is voor wagens voor 01-01-1978. Dat is ook in begin van dit topic uitgebreid besproken.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Gisteren nog tot na 24:00 uur doorgewerkt om het klaar te krijgen.
De hoofdremcilinder was niet goed; niet overal druk. Maar uiteindelijk alles goed gekomen, en tegen middernacht de pook gemonteerd en voor het eerst gereden. (Mocht ook niet eerder i.v.m. het eendagskenteken...)

Vanmorgen op tijd opgestaan voor de rit naar het RDW:

Afbeelding

Nachtje onder het slaapkamerraam buiten gestaan; door de regen is alle stof weer verdwenen (elk nadeel heeft zijn voordeel).

Gelukkig vond zoontje Rik het geluid van de auto "VET".

Afbeelding
GT/E1 signaal groen, GT/E2 1000er briljant oranje
FedOC: http://www.opelclubs.nl
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door JvV »

En is het kenteken helemaal rond ? :D
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten