kadett city 1978
Geplaatst: do okt 15, 2009 8:50 pm
zo, na een tijdje op dit forum ga ik toch maar een projectje toevoegen
het begon zo net voor mijn 18e. een vriend van me kocht een manta a project, zelf werkte ik toendertijd bij een schadeherstel bedrijf. dus ik hielp hem veel en ging me steeds meer interesseren in een eigen project. ik was altijd al met oldtimers bezig, maar dan vooral motoren. ook kostte mijn brommer me erg veel geld ( voor het geld dat er inmiddels in zit kun je een leuke opgeknapte kadett kopen ). een manta a vond ik net iets te prijzig in opknapstaat. dus ik ging verder zoeken, toen kwam ik bij de c-kadett's. hier eindigd hoofdstuk 1
na uren lang rondstruinen op alle verkoopsites die ik maar kon vinden vond ik een ( op internet ) leuke sedan.
hier zou "wat opknapwerk" aan zitten omdat de beste man tegen een vangrail gereden was met 30km/h. toen ik daar aankwam geloofde ik mijn ogen niet, ik had een uur gereist voor een wrak. de sedan leek wel een golfbal en tot overmaat van ramp was de deurstijl gedeukt waardoor er een vouw in het dak zat. die werd het dus niet. daarna mijn zoektoch voor een tijdje stil gelegd totdat ik getipt werd door een leeraar dat hij nog een city project wist te staan.
ik naar de verkoper toe, de auto stond midden in een woonwijk, achterin een tuintje van een paar vierkante meter. de man had een duitse vrouw die 15 jaar geleden elk weekend met de kadett opgehaald werdt, dit duurde 7 jaar lang. toen werd er een gezinnetje gesticht en stond de kadett geschorst stil. eens per jaar werdt het motortje even gestart en een keer door de straat gereden. maar dit deed het ding natuurlijk geen goed, maar ik zocht overigens een project. maargoed, genoeg gelult. nu plaatjes
zo stond hij bij de vorige eigenaar in de tuin
ik mocht hem hebben voor 150euro. en de hele achterbak lag vol met onderdelen. dus die gok heb ik maar genomen en het ding opgehaald
hier stond hij thuis op de ambulance
de dag erna heb ik hem naar zijn voorlopige rustplaats gebracht ( oude loods van mn werk, daar heb ik namelijk bruggen enzo tot mijn beschikking )
in de weken erna heb ik de kadett voor een groot deel gedemonteerd en ook het motorruim leeggemaakt
in eerste instantie wou ik een 1200 turbomotor opbouwen, enkel toen ik aan het demonteren van het 1200 blok bezig was kwam ik een leuk blokje tegen bij een hobbyist in de buurt. een 2500 motor uit een senator a
toen begonnen het blok passend te maken, na wat slijpwerk zag de tunnel er zo uit
het leuke vond ik dat ik bij toeval dit stickertje eens ging lezen
er stond: "volledig tegen roest behandeld door valvoline 1979" dat stickertje wil ik dus graag behouden als de raam er weer terug in gaat.
na een paar avondjes werken was joel blij
en waarom?....... omdat hij het blok er ver genoeg naar achteren in had gekregen
inmiddels heb ik ook nog wat onderdeeltjes aangeschaft waaronder een 85mm verlagingsset
ik ben momenteel op zoek naar een 5bak die ik passend wil maken. ook ben ik nog aan het twijfelen tussen een turbo en webers. ook is de kleur nog niet geheel zeker, ik denk eraan om hem zijn originele kleur weer terug te geven en hem een soort van hotrod look geven.
het verdere verloop zal ik af en toe in dit topic bijhouden, maar verwacht niet dat het snel gaat. ik doe het immers voor de lol ( ben meer een sleutelaar dan een rijder )
het begon zo net voor mijn 18e. een vriend van me kocht een manta a project, zelf werkte ik toendertijd bij een schadeherstel bedrijf. dus ik hielp hem veel en ging me steeds meer interesseren in een eigen project. ik was altijd al met oldtimers bezig, maar dan vooral motoren. ook kostte mijn brommer me erg veel geld ( voor het geld dat er inmiddels in zit kun je een leuke opgeknapte kadett kopen ). een manta a vond ik net iets te prijzig in opknapstaat. dus ik ging verder zoeken, toen kwam ik bij de c-kadett's. hier eindigd hoofdstuk 1
na uren lang rondstruinen op alle verkoopsites die ik maar kon vinden vond ik een ( op internet ) leuke sedan.
hier zou "wat opknapwerk" aan zitten omdat de beste man tegen een vangrail gereden was met 30km/h. toen ik daar aankwam geloofde ik mijn ogen niet, ik had een uur gereist voor een wrak. de sedan leek wel een golfbal en tot overmaat van ramp was de deurstijl gedeukt waardoor er een vouw in het dak zat. die werd het dus niet. daarna mijn zoektoch voor een tijdje stil gelegd totdat ik getipt werd door een leeraar dat hij nog een city project wist te staan.
ik naar de verkoper toe, de auto stond midden in een woonwijk, achterin een tuintje van een paar vierkante meter. de man had een duitse vrouw die 15 jaar geleden elk weekend met de kadett opgehaald werdt, dit duurde 7 jaar lang. toen werd er een gezinnetje gesticht en stond de kadett geschorst stil. eens per jaar werdt het motortje even gestart en een keer door de straat gereden. maar dit deed het ding natuurlijk geen goed, maar ik zocht overigens een project. maargoed, genoeg gelult. nu plaatjes
zo stond hij bij de vorige eigenaar in de tuin
ik mocht hem hebben voor 150euro. en de hele achterbak lag vol met onderdelen. dus die gok heb ik maar genomen en het ding opgehaald
hier stond hij thuis op de ambulance
de dag erna heb ik hem naar zijn voorlopige rustplaats gebracht ( oude loods van mn werk, daar heb ik namelijk bruggen enzo tot mijn beschikking )
in de weken erna heb ik de kadett voor een groot deel gedemonteerd en ook het motorruim leeggemaakt
in eerste instantie wou ik een 1200 turbomotor opbouwen, enkel toen ik aan het demonteren van het 1200 blok bezig was kwam ik een leuk blokje tegen bij een hobbyist in de buurt. een 2500 motor uit een senator a
toen begonnen het blok passend te maken, na wat slijpwerk zag de tunnel er zo uit
het leuke vond ik dat ik bij toeval dit stickertje eens ging lezen
er stond: "volledig tegen roest behandeld door valvoline 1979" dat stickertje wil ik dus graag behouden als de raam er weer terug in gaat.
na een paar avondjes werken was joel blij
en waarom?....... omdat hij het blok er ver genoeg naar achteren in had gekregen
inmiddels heb ik ook nog wat onderdeeltjes aangeschaft waaronder een 85mm verlagingsset
ik ben momenteel op zoek naar een 5bak die ik passend wil maken. ook ben ik nog aan het twijfelen tussen een turbo en webers. ook is de kleur nog niet geheel zeker, ik denk eraan om hem zijn originele kleur weer terug te geven en hem een soort van hotrod look geven.
het verdere verloop zal ik af en toe in dit topic bijhouden, maar verwacht niet dat het snel gaat. ik doe het immers voor de lol ( ben meer een sleutelaar dan een rijder )