Kadett C1 1974
Geplaatst: di jan 27, 2015 11:09 am
Hallo allemaal,
Tijd geleden een account aangemaakt maar alleen nooit wat gepost dus......
Mijn naam is Ralph, ben 21 jaar en ben bezig met een C1 van 1974. Begin maart 2014 gekocht en is meteen de garage in gegaan. Dit is mijn eerste "restauratie". Wilde al jaren een C Kadett maar van ons pap moest ik eerst kunnen lassen. Dus in September 2013 een lasapparaat gekocht een ben gaan oefenen waarna ik in maart 2014 de kadett gekocht heb.
Is een standard uitvoering met de kenmerken van een vroege C. Heb trommelremmen rondom wat betekend dat ik 12 inch wielen heb verder een rubberen vloermat met de orginele kokos vloermatten (alleen een gat in die van de bestuurderskant), lange pook en de Kaddett B stoelen. Komt origineel uit Belgie maar is in 2011 naar Nederland gekomen. Gekocht van de persoon die hem naar Nederland heeft gehaald en die heeft hem overgenomen van een kennis en die heeft hem weer van de eerste eigenaar heeft.
Verhaal wat er bij zit: Twee broers haalde allebei in 1974 hun rijbewijs en kochten toen allebei een auto, de een een kever en de andere deze kadett. Hij heeft er een tijd mee gereden maar heeft toen een ongeluk gehad waarbij linker voorkant beschadigd raakte. Dit is toen gemaakt maar hij had angst gekregen en toen is de kadett onder het huis weggezet. De 57000km zouden volgens de verhalen de originele kilometerstand zijn.
Ben rustig de kadett uit elkaar gaan halen en gaan kijken wat er moest gebeuren.
De schade die toen "gerepareerd"is (moet ik nog aanpakken)
Na de voorschermen en het interieur verwijdert te hebben ben ik met de bodem begonnen
Dit was voor het eerst dat ik aan een auto laste.
Vervolgens de bodem kaal gemaakt en in de epoxy gezet en gespoten
Verstevigingsbalkjes vervangen, A-stijlen kaal gemaakt en overgang van A-stijl naar dorpel gelast en alles in de epoxy.
(andere kant ziet er ongeveer hetzelfde uit)
Onderkant van de deuren, die lichte roest verwijderd, epoxy en gespoten
stukje voorfront gelast
De planning is om vanaf april de kadett rijdend te hebben. Dit betekent dat ik de koplamporen nog moet lassen en een stukje voorfront, voorste wielkasten kaal maken en de roest verwijderen van de voorschermen. En dan in de herfst de auto compleet uit elkaar te halen. En ondertussen plaatwerk zoeken (dorpels)
Dit is het verhaal snel samengevat, complete verhaal en het verhaal van mijn E kadett staat op het opel-forum, http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php? ... &start=350
Heb wel een aantal vragen, iemand ervaring met wielkuipen van Lokari. Wil deze waarschijnlijk gaan gebruiken.
En ik wil op 12 inch blijven rijden maar wil ze iets breder hebben. Heb nu 155/80/12 en wil waarschijnlijk 165/60/12 of 165/70/12 banden erop leggen en dan een extra set velgen laten verbreden. Heeft iemand misschien ervaring met verbreed 12 inch staal (zie alleen maar 13 inch) en misschien hier ook een voorbeeld van. Dacht zelf om van 4j naar 4.5 of 5j te gaan.
En de benzine aansluiting aan de tank is roestig bij mij, weet iemand waar ik deze nog kan krijgen.
Tijd geleden een account aangemaakt maar alleen nooit wat gepost dus......
Mijn naam is Ralph, ben 21 jaar en ben bezig met een C1 van 1974. Begin maart 2014 gekocht en is meteen de garage in gegaan. Dit is mijn eerste "restauratie". Wilde al jaren een C Kadett maar van ons pap moest ik eerst kunnen lassen. Dus in September 2013 een lasapparaat gekocht een ben gaan oefenen waarna ik in maart 2014 de kadett gekocht heb.
Is een standard uitvoering met de kenmerken van een vroege C. Heb trommelremmen rondom wat betekend dat ik 12 inch wielen heb verder een rubberen vloermat met de orginele kokos vloermatten (alleen een gat in die van de bestuurderskant), lange pook en de Kaddett B stoelen. Komt origineel uit Belgie maar is in 2011 naar Nederland gekomen. Gekocht van de persoon die hem naar Nederland heeft gehaald en die heeft hem overgenomen van een kennis en die heeft hem weer van de eerste eigenaar heeft.
Verhaal wat er bij zit: Twee broers haalde allebei in 1974 hun rijbewijs en kochten toen allebei een auto, de een een kever en de andere deze kadett. Hij heeft er een tijd mee gereden maar heeft toen een ongeluk gehad waarbij linker voorkant beschadigd raakte. Dit is toen gemaakt maar hij had angst gekregen en toen is de kadett onder het huis weggezet. De 57000km zouden volgens de verhalen de originele kilometerstand zijn.
Ben rustig de kadett uit elkaar gaan halen en gaan kijken wat er moest gebeuren.
De schade die toen "gerepareerd"is (moet ik nog aanpakken)
Na de voorschermen en het interieur verwijdert te hebben ben ik met de bodem begonnen
Dit was voor het eerst dat ik aan een auto laste.
Vervolgens de bodem kaal gemaakt en in de epoxy gezet en gespoten
Verstevigingsbalkjes vervangen, A-stijlen kaal gemaakt en overgang van A-stijl naar dorpel gelast en alles in de epoxy.
(andere kant ziet er ongeveer hetzelfde uit)
Onderkant van de deuren, die lichte roest verwijderd, epoxy en gespoten
stukje voorfront gelast
De planning is om vanaf april de kadett rijdend te hebben. Dit betekent dat ik de koplamporen nog moet lassen en een stukje voorfront, voorste wielkasten kaal maken en de roest verwijderen van de voorschermen. En dan in de herfst de auto compleet uit elkaar te halen. En ondertussen plaatwerk zoeken (dorpels)
Dit is het verhaal snel samengevat, complete verhaal en het verhaal van mijn E kadett staat op het opel-forum, http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php? ... &start=350
Heb wel een aantal vragen, iemand ervaring met wielkuipen van Lokari. Wil deze waarschijnlijk gaan gebruiken.
En ik wil op 12 inch blijven rijden maar wil ze iets breder hebben. Heb nu 155/80/12 en wil waarschijnlijk 165/60/12 of 165/70/12 banden erop leggen en dan een extra set velgen laten verbreden. Heeft iemand misschien ervaring met verbreed 12 inch staal (zie alleen maar 13 inch) en misschien hier ook een voorbeeld van. Dacht zelf om van 4j naar 4.5 of 5j te gaan.
En de benzine aansluiting aan de tank is roestig bij mij, weet iemand waar ik deze nog kan krijgen.