Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Moderator: JvV
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Dat klopt maar bij een 4 koloms heb je wel meteen een werkbankje erbij liggen.black champion schreef:een 2 koloms!! is ideaal veel makkelijker dan een 4 koloms als je iets aan je remmen wielen ophanging moet doen kun je er zo bij bij een 4 kolom moet je eerst steunen plaatsen.
Ik denk dat het er nogal aan ligt wat je gewend bent.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
ik heb een 4 koloms en moet er niet aan denken om een 2 koloms te hebben, een maat van mij heeft een 2 kolloms en wil beslist geen 4 koloms.
net als wat eerder vermeld is heeft elk type wel een paar voor en na delen.
maar met ruimte is er volgens mij niet veel verschil, je kunt ze beide omhoog doen als je ruimte nodig bent en bij een 4 koloms leg je dan gewoon 2 grote houten platen er op en die kun je dan helemaal vol laden met zooi en dan doe je hem om hoog en zet je de auto er onder en dan heb je alle ruimte om te sleutelen of feest te geven ofzo
net als wat eerder vermeld is heeft elk type wel een paar voor en na delen.
maar met ruimte is er volgens mij niet veel verschil, je kunt ze beide omhoog doen als je ruimte nodig bent en bij een 4 koloms leg je dan gewoon 2 grote houten platen er op en die kun je dan helemaal vol laden met zooi en dan doe je hem om hoog en zet je de auto er onder en dan heb je alle ruimte om te sleutelen of feest te geven ofzo
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
heb vorige nog even aan gepast met 1 reden
waarom ik een 4 kollomer heb.
reden 2: (2 kolomer) als je een auto restaureerd en je slijpt bijv. de dorpel er uit (wat al lastig is omdat er een arm in de weg zit) dan haal je een beetje stijfheid uit de auto en komen er krachten op ander punten dan normaal op de auto te staan (staat normaal op de wielen).
als je dan de dorpel er netjes in last op een 2 kollomer en de auto vervormt dan een beetje omdat er op ander punten dan normaal kracht komt dan heb je de dorpel klaar en zet de auto weer neer en wil je deur niet meer sluiten omdat de auto dan zijn normale vorm weer heeft.
dit heb ik zelf een keer gezien bij een 2 kollomer van mijn kennis dus het is erg oppassen.
reden 3: je hebt 4 punten onder aan de auto waar je haast niet bij kunt te lassen en dat zijn vaak net de punten die nog wel eens rotten willen.
reden 4: de auto kan er uit vallen bij een 2 kollomer.
reden 5: je hebt direct een werkbankje waar je spullen op kunt leggen en zelf lekker op kunt steunen.
reden 6: vind een 4 kollomer stabieler en veiliger dan een 2 kollomer.
reden 7: was goedkoop en lag paar straten verder op.
het is maar net waar je geschikt aan kunt komen en waar je je goed bij voelt.
2 kollomer heeft alle wielen vrij en daar kun je dus makkelijker bij komen.
groeten.
waarom ik een 4 kollomer heb.
reden 2: (2 kolomer) als je een auto restaureerd en je slijpt bijv. de dorpel er uit (wat al lastig is omdat er een arm in de weg zit) dan haal je een beetje stijfheid uit de auto en komen er krachten op ander punten dan normaal op de auto te staan (staat normaal op de wielen).
als je dan de dorpel er netjes in last op een 2 kollomer en de auto vervormt dan een beetje omdat er op ander punten dan normaal kracht komt dan heb je de dorpel klaar en zet de auto weer neer en wil je deur niet meer sluiten omdat de auto dan zijn normale vorm weer heeft.
dit heb ik zelf een keer gezien bij een 2 kollomer van mijn kennis dus het is erg oppassen.
reden 3: je hebt 4 punten onder aan de auto waar je haast niet bij kunt te lassen en dat zijn vaak net de punten die nog wel eens rotten willen.
reden 4: de auto kan er uit vallen bij een 2 kollomer.
reden 5: je hebt direct een werkbankje waar je spullen op kunt leggen en zelf lekker op kunt steunen.
reden 6: vind een 4 kollomer stabieler en veiliger dan een 2 kollomer.
reden 7: was goedkoop en lag paar straten verder op.
het is maar net waar je geschikt aan kunt komen en waar je je goed bij voelt.
2 kollomer heeft alle wielen vrij en daar kun je dus makkelijker bij komen.
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C gestoord
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
- Locatie: Posterholt (L)
- Contacteer:
restauratie
Man, wat een verhalen etc.
Ik vind het SUPER dat je hem opknapt en
wil maar EEN ding zeggen: "ga zo dooooor"!!!
of was het... vooral doorgaan ? ha.haa
Greetz,
Bear'79
Ik vind het SUPER dat je hem opknapt en
wil maar EEN ding zeggen: "ga zo dooooor"!!!
of was het... vooral doorgaan ? ha.haa
Greetz,
Bear'79
Tex:
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
I love the low life!!!
Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
De project C1 is vandaag naar de nieuwe werkplaats gebracht...
...alwaar hij aanschouwd kan worden door ieder die dat zou willen...
Gna
Over die bruggen....
Dat doorzakken is natuurlijk niet half het geval bij een lege koets neem ik aan....
Een totaal andere gedachte van mij....
(ja sorry ik ben nou eenmaal ontwerper van orgine)
Als je nou es twee rijplaten bevestigd op de armen van een 2K brug dan heb je dus een tijdelijke 4K brug.....
't is maar een gedachte....
...alwaar hij aanschouwd kan worden door ieder die dat zou willen...
Gna
Over die bruggen....
Dat doorzakken is natuurlijk niet half het geval bij een lege koets neem ik aan....
Een totaal andere gedachte van mij....
(ja sorry ik ben nou eenmaal ontwerper van orgine)
Als je nou es twee rijplaten bevestigd op de armen van een 2K brug dan heb je dus een tijdelijke 4K brug.....
't is maar een gedachte....
vertrokken
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
kijk hier is werk verzet en er zijn verbeter projecten geweest zo te zien
ziet er goed uit
groeten.
ziet er goed uit
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten