Groene coupe
Moderator: JvV
-
- C verslaafd
- Berichten: 589
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
- Locatie: Zeeland (noord-brabant)
Hey allen,
Vandaag verder gegaan met de wielrand.
De binnrand is volledig hersteld. De buitenrand doende met aflassen maar al wel op zijn plaats.
(hier nog snel een foto van de binnenrand, gelast en behandeld met doorlasbare zink(met zilverdeeltjes))
(idem)
(de wielrand op zijn plaats, vandaag vlak voordat ik echt moest stoppen deze laatste foto's (volgende week lassen we deze af))
(idem)
Volgende week nog kleine delen in het binnscherm vervangen en dan kunnen we richting de motorruimte aan de deze kant van de auto.
Groeten,
Mark
Vandaag verder gegaan met de wielrand.
De binnrand is volledig hersteld. De buitenrand doende met aflassen maar al wel op zijn plaats.
(hier nog snel een foto van de binnenrand, gelast en behandeld met doorlasbare zink(met zilverdeeltjes))
(idem)
(de wielrand op zijn plaats, vandaag vlak voordat ik echt moest stoppen deze laatste foto's (volgende week lassen we deze af))
(idem)
Volgende week nog kleine delen in het binnscherm vervangen en dan kunnen we richting de motorruimte aan de deze kant van de auto.
Groeten,
Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Gisteren weer wat werk verricht.
Kont van de kadett omhoog, zodat we makkelijk(er) kunnen werken aan de bodem en het stukje binnenscherm linksachter.
Tevens heb ik het plaatwerk al enigzins op maat gemaakt. puntjes nog even vanavond op de i zetten en dan lassen.
Grtz Arie
Foto's:
Pasgemaakte plaatjes, dienen nog ingekort te worden:
Kadett op een lekkere werkhoogte:
Wat er onder het lekbakje zit:
De bodemplaat met aansluiting naar mijn achterplaat. Maar hoe zit dat normaliter bevestigd??? Ik geloof niet met een tussenruimte die opgevuld wordt met kit....
Kont van de kadett omhoog, zodat we makkelijk(er) kunnen werken aan de bodem en het stukje binnenscherm linksachter.
Tevens heb ik het plaatwerk al enigzins op maat gemaakt. puntjes nog even vanavond op de i zetten en dan lassen.
Grtz Arie
Foto's:
Pasgemaakte plaatjes, dienen nog ingekort te worden:
Kadett op een lekkere werkhoogte:
Wat er onder het lekbakje zit:
De bodemplaat met aansluiting naar mijn achterplaat. Maar hoe zit dat normaliter bevestigd??? Ik geloof niet met een tussenruimte die opgevuld wordt met kit....
-
- C verslaafd
- Berichten: 589
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
- Locatie: Zeeland (noord-brabant)
Arie,
Gefeliciteerd!
Groeten,
Mark
ps; opnames duren tot zeker 19.00uur s avonds dus laswerken zullen maandag niets uithalen
Gefeliciteerd!
Groeten,
Mark
ps; opnames duren tot zeker 19.00uur s avonds dus laswerken zullen maandag niets uithalen
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
-
- C verslaafd
- Berichten: 589
- Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
- Locatie: Zeeland (noord-brabant)
Hoi Allen,
Even voor alle duidelijkheid:
alles wat erop is gezet hebben NIET wij uitgevoerd maar een treurige voorganger...
Vandaar deze restauratie, wij zetten alles erin!
Groeten,
Mark
Even voor alle duidelijkheid:
alles wat erop is gezet hebben NIET wij uitgevoerd maar een treurige voorganger...
Vandaar deze restauratie, wij zetten alles erin!
Groeten,
Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
-
- C ervaren
- Berichten: 350
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
- Locatie: noordwolde
Tja.
je hebt mensen die repareren en mensen die restaureren.
en er zit wel wat verschil tussen, zoals er OP en er IN
en bij repareren moet je vaker
ik vind het zo zonde als je mensen ziet die nieuw plaatwerk kopen en dan veel werk op hun hals halen en dan het plaat werk er zo op lassen en dan dagen bezig met plammuuren en dan spuiten terwijl ze met 3 tot 5 jaar weer alles moeten vervangen omdat het gewoon weer begint te rotten.
ne dan doe ik er liever een dag langer over en las het plaat werk er liever IN in plaats van er OP.
jij bent wel goed bezig!!
komt helemaal goed als ik dit zo zie!!
groeten.
je hebt mensen die repareren en mensen die restaureren.
en er zit wel wat verschil tussen, zoals er OP en er IN
en bij repareren moet je vaker
ik vind het zo zonde als je mensen ziet die nieuw plaatwerk kopen en dan veel werk op hun hals halen en dan het plaat werk er zo op lassen en dan dagen bezig met plammuuren en dan spuiten terwijl ze met 3 tot 5 jaar weer alles moeten vervangen omdat het gewoon weer begint te rotten.
ne dan doe ik er liever een dag langer over en las het plaat werk er liever IN in plaats van er OP.
jij bent wel goed bezig!!
komt helemaal goed als ik dit zo zie!!
groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Idd, zoals Mark al aangeeft lassen wij erIN.
Dat laatste is dus een comlete nieuwe wielrand die erOP gezet is door de vorige pruteser, uhm onhandige restaureerder uhm repareerder.
Heel de rand gaat eruit zodat ik zoals origineel alles wat uit 1 stuk plaat bestaat, uit 1 stuk plaat weer heb.
Voordeel: Geen vocht ertussen, langer mooi resultaat;
Nadeel: geen, misschien ietsiepietsie meer werk....
PS sorry voor de eventuele onduidelijkheden!
Dat laatste is dus een comlete nieuwe wielrand die erOP gezet is door de vorige pruteser, uhm onhandige restaureerder uhm repareerder.
Heel de rand gaat eruit zodat ik zoals origineel alles wat uit 1 stuk plaat bestaat, uit 1 stuk plaat weer heb.
Voordeel: Geen vocht ertussen, langer mooi resultaat;
Nadeel: geen, misschien ietsiepietsie meer werk....
PS sorry voor de eventuele onduidelijkheden!
Natuurlijk wel werkzaamheden verricht, helaas tot op heden geen verslag/ foto's.
Morgen gaan we weer verder.
Zijn momenteel aan de bodem aan het werken. In eerste instantie zaten hier enkele gaatjes van minimale omvang.
Nadere inspectie bleek dat er een scheur zat, de kleine gaatjes werden groter en er kwamen er meer bij...
In totaal zijn er nu twee gaten gedicht, 1 ligt plaatmateriaal voor klaar om erin te lassen en een ander moet nog gebeuren.
Bij de passagierszijde is maar een slecht plekje. Dus dat valt mee.
Foto's volgen!
Grtz Arie
Morgen gaan we weer verder.
Zijn momenteel aan de bodem aan het werken. In eerste instantie zaten hier enkele gaatjes van minimale omvang.
Nadere inspectie bleek dat er een scheur zat, de kleine gaatjes werden groter en er kwamen er meer bij...
In totaal zijn er nu twee gaten gedicht, 1 ligt plaatmateriaal voor klaar om erin te lassen en een ander moet nog gebeuren.
Bij de passagierszijde is maar een slecht plekje. Dus dat valt mee.
Foto's volgen!
Grtz Arie
Even wat rust. Niet veel gedaan aan de coupe.
Morgenavond weer even hobby'en.
Stukje plaatmateriaal op maat maken voor de bodem, bovenin bij de pedalen.
Pedalen zijn er overigens al uitgehaald omdat dit iets meer ruimte verschaft.
Verder nog een redelijk setje ramen aangeschaft en een optie gezet op divers klein materiaal (beste man wilde dit nog even houden ivm restauratie van manta a en lag ook niet kadett c spul in)
Bevestigingsrand linksvoor is i.i.g. binnen! Heeft even geduurd..
Kunnen we nadat we de bodem gereed hebben hieraan verder werken.
Een nadeel is dat we (misschien, eigenlijk zeker) de a-stijl (gedeeltelijk)gaan demonteren (staat is redelijk tot goed, dus behouden we hem zoveel mogelijk, is origineel nu) omdat de 'huid' van het binnenscherm/wielrandbevestiging misschien te dun blijkt...
Grtz Arie
Morgenavond weer even hobby'en.
Stukje plaatmateriaal op maat maken voor de bodem, bovenin bij de pedalen.
Pedalen zijn er overigens al uitgehaald omdat dit iets meer ruimte verschaft.
Verder nog een redelijk setje ramen aangeschaft en een optie gezet op divers klein materiaal (beste man wilde dit nog even houden ivm restauratie van manta a en lag ook niet kadett c spul in)
Bevestigingsrand linksvoor is i.i.g. binnen! Heeft even geduurd..
Kunnen we nadat we de bodem gereed hebben hieraan verder werken.
Een nadeel is dat we (misschien, eigenlijk zeker) de a-stijl (gedeeltelijk)gaan demonteren (staat is redelijk tot goed, dus behouden we hem zoveel mogelijk, is origineel nu) omdat de 'huid' van het binnenscherm/wielrandbevestiging misschien te dun blijkt...
Grtz Arie
Even geen updates geweest, helaas ook geen werk verricht.
Vorige week hebben we de bestuurdersdeur eruit gehaald en de a-stijl besteld. Hier zat natuurlijk de benodigde leertijd op.
Hebben gisteravond de a-stijl verwijderd. a-stijl zelf was niet slecht op enkele rechte stukjes na.
Maargoed, hij is eruit.
Volgende week gaan we weer verder, dan gaan we de versteviging (die in de a-stijl zit, waar de deurscharnieren aan vast zitten) 'omklappen'.
Op deze manier kunnen we het prutswerk van anderen verwijderen (de bevestigingsrand van het spatbord).
Dan kunnen we het een en ander gaan repareren wat momenteel slecht is.
Foto's volgen.........
Grtz Arie
Vorige week hebben we de bestuurdersdeur eruit gehaald en de a-stijl besteld. Hier zat natuurlijk de benodigde leertijd op.
Hebben gisteravond de a-stijl verwijderd. a-stijl zelf was niet slecht op enkele rechte stukjes na.
Maargoed, hij is eruit.
Volgende week gaan we weer verder, dan gaan we de versteviging (die in de a-stijl zit, waar de deurscharnieren aan vast zitten) 'omklappen'.
Op deze manier kunnen we het prutswerk van anderen verwijderen (de bevestigingsrand van het spatbord).
Dan kunnen we het een en ander gaan repareren wat momenteel slecht is.
Foto's volgen.........
Grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
Gisteren de overige stukjes nog verwijderd van de oude a-stijl.
Tevens de verstevigingsplaat binnenzijde a-stijl omgeklapt, zodat we hopelijk volgende week dat deel van het binnenscherm kunnen repareren.
Foto's zal ik spoedig plaatsen!
Grtz Arie
Tevens de verstevigingsplaat binnenzijde a-stijl omgeklapt, zodat we hopelijk volgende week dat deel van het binnenscherm kunnen repareren.
Foto's zal ik spoedig plaatsen!
Grtz Arie
Opbouwen van mijn gerestaureerde origineel 12n CQP deluxe
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten