Opel Kadett C II Sedan - Some modifications...

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

De remmen zijn weer klaar! Netjes met nieuwe remblokken en gezorgd dat alles weer soepel loopt. Ze zitten er weer onder, ontlucht en al, dus ik kan weer rijden!

Nog 2 chromen embleempjes op de zijkant geplakt. Binnenkort de voorbumper afpoetsen, en zorgen dat de stootrand weer goed vast zit. Daarna kan hij erop, want de beugels en bouten had ik al!

Daarna bezig met de dubbele carburateur! Helaas zal ik tussendoor eerst nog met de waterpomppakking en de accubak bezig moeten. Die eerste is waarschijnlijk lek, want er drupt water onderlangs. De afvoer langs de accubak is niet in orde, waardoor het water naar binnen komt, en op de bodem van de bijrijder komt te staan. Het water komt ergens onder het dashboardkastje vandaan, dus ik hoop de accubak, anders zit het onder de afvoer naast de accubak. Ook moet ik de rubber van het voorraam eruit hebben, om die opnieuw af te kitten. Hij is op beide hoeken onderaan lek namelijk.
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Gistermiddag de bumper erop gezet. Wie weet kunnen mensen met een C2-bumper even reageren. Mijn bumper heeft 2 sleuven voor lampen, en 2 gaatjes, de gaatjes staan iets meer richting het midden dan de sleuven.
Nu komt het: hij kan er op 2 manieren op, met de gaatjes/sleuven aan de bovenkant, of aan de onderkant. Ik zou, als ik er verstralers op wil hebben (wie heeft er nog een oude setje liggen?) ze aan de onderkant monteren, lijkt veel mooier vind ik, dus hop die gaatjes/sleuven omlaag.
Maarrr wie heeft dezelfde bumper (dus met sleuven
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Zoals onder het topic 'onderstel' te lezen was, is er waarschijnlijk iets met mn achteras:
-----

Afgelopen donderdagvanavond (was even naar een kameraad met mn kadett, nu eindelijk de remmen weer heel zijn:) ) op de terugweg, hoor ik een bonkend geluid (regelmatige tendens) achterin mn auto (nee er zat niemand opgesloten in de kofferbak 8) ).
Aan het begin hoorde ik het enkel als ik de koppeling ingetrapt had. Toen ik langzaam de straat in reed waar ik woon, leek het of het ook te horen was bij gewoon rijden met de koppeling omhoog, maar wie weet heeft dat iets met de snelheid te maken.

Ik dacht meteen aan mn cardan-as (mede doordat TopperTheo eens zei dat daar wss wat weinig olie in zit bij mij), maar kon aan de onderkant (in het halfdonker) niets bijzonders ontdekken. Heb tegen de zijkanten geduwd en op de trekhaak gestaan, maar hoorde toen niets. Dus moet iets met de draaiende delen te maken hebben.
Nadat Theo toen dat van de olie noemde heb ik er nog geen olie bij in gedaan, maar ik heb ook nog nooit gezien hoeveel er eigenlijk in zit en weet dus ook niet of er te weinig in zit.

Iemand een idee wat dit kan zijn?! En of er misschien iets kapot is?!

Zal morgenmiddag er wel even onder kruipen, heb geen brug dus even zien of ik het zo kan ontdekken.
-----

Dus het leek erop dat dat bonken enkel gebeurde als de snelheid van de aandrijfas lager is als de snelheid van mn wielen. Dat onder kruipen heb ik nog geen tijd voor gehad... Dus ik ben heel benieuwd. Mijn pa had vroeger eens een kadett die lawaai maakte in de as, dat was met wat olie bijgieten opgelost. Mijn kadett rijdt dus wel gewoon, maar dat bonken hoort er niet in ;) Dus of ik iets kapot hebt gemaakt weet ik niet, maar zowieso zal er nieuwe olie in moeten...
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Hmm, verbaasde me wel heel erg, maar waren inderdaad loszittende wielbouten die de oorzaak waren!

Wel heel vreemd, laatste keer dat ik ze los had was laatst met de remmen. Toen heb ik ze zeker weten goed vast gezet, zelfs nog nagetrokken. En toch zaten links achter 3 vd 4 zo los dat je ze met de hand eraf kon draaien.
Hoe ze los komen weet ik niet.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Dan moet je inderdaad de beugels wat bijbuigen ... :!:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Faukje
C gevonden
Berichten: 38
Lid geworden op: vr aug 31, 2007 3:16 pm
Locatie: enschede

Bericht door Faukje »

Mooi dat je het probleem gevonden hebt! En lekker makkelijk op te lossen ook!! :D
Ik trek me wielbouten altijd even aan met de momentsleutel,weet je zeker dat ze allemaal ( even ) vast zitten..

groetjes Fokke
naaah...
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Hej is er iemand bekend met dat er rubbers horen te zitten tussen de bumperbeugels en de carosserieplaat waar deze tegen aan geschroefd worden? M'n schoonpa zei dat toen ik em liet zien dat mijn bumper aan de rechterkant bijna tegen de zijkant vd auto komt en aan de linkerkant veel ruimte over heeft.

En als dat zo is, kan iemand dan zeggen wat de dikte van die rubbers dan is? Want misschien kan ik er anders gewoon schokdemperrubbers tussen zetten, als die niet te dik zijn tenminste, anders zit de bumper nog niet in het midden :)

Gisteren nog even bezig geweest met de carburateurbrug. Ga vandaag even kijken wat voor stangen/kabels er allemaal aan moeten voor de choke en gas en hoe ik die dan synchroon kan verbinden

en nog even een ander setje velgringen erom gelegd, die ik van TopperTheo had, bedankt nog! Daardoor heb ik nu mijn oude set over, zie aangeboden, mag zo weg.
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Hoi,

Bij een c1 zitten de rubbers ook bij de uiteinden. bij een c2 alleen links en rechts van het midden.

Deze zijn n mm of 1 a 2 dik.

Groeten,

Mark
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Ik bedoel de bevestiging van de bumperbeugels aan de carosserie. Bij de C1 heb je inderdaad aan de zijkanten van de bumpers ook rubbers, maar dat bedoel ik niet.

Als je de bumper erop zet, en de beugels door de gaten voorin je auto steekt, schroef je daarbinnen de beugels aan platen van je carosserie vast. Mijn vraag, of daar origineel ook rubbers tussen horen, dan zou naar mijn idee de bumper weer in het midden komen namelijk.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Automatic-freak »

Daar zitten origineel geen rubbers... :!:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Kan iemand mij vertellen hoe de 'gas-stang' aan het bolletje van de carburateuras vast zit? Ik heb geprobeerd die los te krijgen maar nog zonder resultaat. Het lijkt wel alsof ze zo in 1 geheel zijn gefabriceerd, maar dat lijkt me wat onmogelijk...

Als ik zo'n zelfde bolletje kan bemachtigen of namaken, kan ik mijn dubbele carburateursetje straks zo erop zetten zonder al te veel te hoeven veranderen :)
mark vds car hifi
C verslaafd
Berichten: 589
Lid geworden op: di mei 16, 2006 9:24 am
Locatie: Zeeland (noord-brabant)

Bericht door mark vds car hifi »

Magnus O. schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de 'gas-stang' aan het bolletje van de carburateuras vast zit? Ik heb geprobeerd die los te krijgen maar nog zonder resultaat. Het lijkt wel alsof ze zo in 1 geheel zijn gefabriceerd, maar dat lijkt me wat onmogelijk...

Als ik zo'n zelfde bolletje kan bemachtigen of namaken, kan ik mijn dubbele carburateursetje straks zo erop zetten zonder al te veel te hoeven veranderen :)

Hoi,

Deze kan evt met n heel klein beugeltje zijn geborgt
Deze kun je er zo afwippen middels een draaiende beweging. Het zit in elkaar gedrukt. Wellicht doet enige roestoplosser wonderen.

succes,

Mark :D
Kadett C2 Coupe Berlinetta
Kadett C2 Coupe (in restauratie)
Kadett C2 Limo (daily driver)
Kadett C2 Caravan (daily driver)
Kadett C2 City (Gereed voor de ombouw)
Ascona B 2.0 16V (Gestolen)
Kadett B, (mag weg)
Calibra 2.0 16V turbo 4x4, donor voor mn City
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

eeuh aan welke kant en hoe precies moet die geborgd zijn dan?! Want die bol waar de kogel in zit, is echt helemaal dicht afgezien van de opening waar het bolletje(kogel) in zit. Dus hoe zou hij dan geborgd moeten zijn?
hanzel
C liefhebber
Berichten: 122
Lid geworden op: ma okt 29, 2007 6:53 pm
Locatie: Asten
Contacteer:

Bericht door hanzel »

Dat zit van binnen geklikt, normaal als je een draaibeweging maakt zoals mark al zegt schiet hij los! eventueel met een schroevendraaiertje op de rand van die bol eraf wippen
- Opel Kadett C1 SR Coupe '74
- Opel B Commodore 2,8 GS Coupe '72
- Opel Kadett C1 Sedan '74
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Kej, ga ik es proberen dan!

Hej heb jij een Commodore? Heb je een (link naar een) foto? Mooie auto's zijn dat! Alleen je ziet ze zo weinig...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten