kadett city 1978

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Bericht door Bear79 »

Ja, dat valt me tegen.. als je toch bezig bent doe het dan in 1x goed zo ik zeggen!

Maar we houden je in de :shock:

Toi toi.. en prettig weekend!!1

Greetz,
Bear
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
Bear79
C gestoord
Berichten: 1420
Lid geworden op: ma mei 12, 2008 9:06 am
Locatie: Posterholt (L)
Contacteer:

Bericht door Bear79 »

Ja, dat valt me tegen.. als je toch bezig bent doe het dan in 1x goed zo ik zeggen!

Maar we houden je in de :shock:

Toi toi.. en prettig weekend!!1

Greetz,
Bear
Tex:
I love the low life!!!

Website:
www.krause-rennsporttechnik.de
www.pac2002.nl
www.nationalhotrod.com
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Bericht door joel »

Bear79 schreef:Ja, dat valt me tegen.. als je toch bezig bent doe het dan in 1x goed zo ik zeggen!

Maar we houden je in de :shock:

Toi toi.. en prettig weekend!!1

Greetz,
Bear
elk kabeltje en alles weg vind ik helemaal niet mooi. het moet er wel uitzien alsof het echt werkt :lol: enkel wil ik geen puinzooi onder de kap
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: kadett city 1978

Bericht door joel »

weer wat onderdelen binnengekregen gisteren

Afbeelding
Afbeelding

dieseldeksel heb ik waarschijnlijk ook al geregeld hiero bij een ex opeldealer. gaat dat niet door, dan haal ik wel zon risse deksel. 30% extra opbrengst pomp twijfel ik nog over
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: kadett city 1978

Bericht door joel »

zojuist even een ander blokje in de kadett gepast omdat ik toch ff niks anders te doen heb voordat ik een 5bak gescoord heb. dat blokje leek me opzich ook wel leuk, dus wie weet :lol:

iemand interesse in een geheel complete cih 2.5? eventueel ook een oliekoeler+adaptorplaat en diesel oliepompdeksel te koop
pipo
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
Locatie: astencity
Contacteer:

Re: kadett city 1978

Bericht door pipo »

joel schreef:zojuist even een ander blokje in de kadett gepast omdat ik toch ff niks anders te doen heb voordat ik een 5bak gescoord heb. dat blokje leek me opzich ook wel leuk, dus wie weet :lol:

iemand interesse in een geheel complete cih 2.5? eventueel ook een oliekoeler+adaptorplaat en diesel oliepompdeksel te koop
ander blokje?? wat ga je er nu in hangen dan :?:
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: kadett city 1978

Bericht door joel »

is nog niet zeker hoor.....

maar het is iig iets wat meer pk's heeft, wel wat minder koppel :( en 11000 toeren draait

ik denk dat je wel bijna gaat raden wat het gaat worden. enkel moet ik ff vinden wat een lege carrosserie met assen weegt. dan kan ik het even gaan doorrekenen enzo
pipo
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
Locatie: astencity
Contacteer:

Re: kadett city 1978

Bericht door pipo »

joel schreef:is nog niet zeker hoor.....

maar het is iig iets wat meer pk's heeft, wel wat minder koppel :( en 11000 toeren draait

ik denk dat je wel bijna gaat raden wat het gaat worden. enkel moet ik ff vinden wat een lege carrosserie met assen weegt. dan kan ik het even gaan doorrekenen enzo
mijn idee kawazaki zx12r 178 pk en 134nm koppel
of een hyabusha???
en hoe ga je dat doen met de achteruit dan ik heb hier een kawa blok liggen om in de kadett te bouwen maar dan kom je met de uitgaande as bij de bijrijderskant uit en een aandrijfas moet recht lopen is het best.
er loopt in het buitenland wel een city met een yamaha r1 :roll:

al met al is een 6 pitter makkelijker bouwen dan een motorfiets blok ben ik nu wel achter
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: kadett city 1978

Bericht door joel »

pipo schreef:
joel schreef:is nog niet zeker hoor.....

maar het is iig iets wat meer pk's heeft, wel wat minder koppel :( en 11000 toeren draait

ik denk dat je wel bijna gaat raden wat het gaat worden. enkel moet ik ff vinden wat een lege carrosserie met assen weegt. dan kan ik het even gaan doorrekenen enzo
mijn idee kawazaki zx12r 178 pk en 134nm koppel
of een hyabusha???
en hoe ga je dat doen met de achteruit dan ik heb hier een kawa blok liggen om in de kadett te bouwen maar dan kom je met de uitgaande as bij de bijrijderskant uit en een aandrijfas moet recht lopen is het best.
er loopt in het buitenland wel een city met een yamaha r1 :roll:

al met al is een 6 pitter makkelijker bouwen dan een motorfiets blok ben ik nu wel achter
ietsjes anders

fzr750 met 910cc conversie ( is een mengeling van het fzr750 en fzr1000 blok waardoor je een vierkante motor krijgt, en dat loopt leuk ) en dat icm met turbo. goed voor een pk of 200 en ongeveer 150nm aan koppel. zijn wel waardes aan de uitgaande as natuurlijk icm de vertanding in de achteras is dit natuurlijk een stuk minder.

maar wel zon 5x goedkoper als een leuk hayabusa blokje. achteruit dmv een tandrad op de aandrijfas

aandrijfas zelf op deze manier naar achteren
Afbeelding
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: kadett city 1978

Bericht door giuliettaevo »

Klinkt leuk maar daar houdt het ook mee op.... :oops:

Als ik iets zonde van de tijd en moeite vind is het wel het inbouwen van een motorfietsblok in een auto. Laat dat gewoon onder een motor zitten, dan is het namelijk wel leuk. In een auto van vele honderden kilo's zwaarder is dat blok een heel stuk minder snel. 150Nm is weinig koppel, dat haalt een 2.0 CIH al, echt snel zal de auto dan ook niet zijn. motorfietsen zijn trouwens ook relatief snel versleten, 100.000km komt niet vaak voor.... en als je het blok zwaarder belast door er zoveel gewicht mee te gaan verplaatsen en er dan ook nog een turbo ophangt zal het blok zeker niet veel langer meegaan. :(

Bouw maar gewoon die 6 cilinder in, makkelijker, goedkoper en klinkt ook lekker. 8)
Saab powerrr
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: kadett city 1978

Bericht door joel »

jah.. ik kijk nog ff wat ik doe. opzich zou ik enkel voor het geluid al t motorfiets blok pakken. voor het makkelijke natuurlijk gewoon een autoblok. ik weet overigens ook niet wat het rdw denkt van een motorfietsblok in een auto enzo

ik zoek eerst nog ff door over de gewichten van een city carrosserie, dan ga ik daar even mee rekenen en dan ga ik pas kiezen denk ik zo. ik heb toch de komende 1.5 week nog flink wat eigen werk staan, dus zowiezo geen tijd voor de kadett

weet er iemand trouwends de maximale aslast van een 1200 en een 1600/2liter as?
pipo
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
Locatie: astencity
Contacteer:

Re: kadett city 1978

Bericht door pipo »

aslast van een 1200 tussen de 540 en 560 en van een 1600 en hoger 630 kg.
voor de motor maakt dat niet uit ze kijken naar totaalgewicht je mag niet over je max totaalgewicht gaan :wink:

standaart c kadett sedan weegt af fabriek 740 kg een 1200 cc dan
een gte weegt 902 of 920 kg af fabriek
en mijn city met 6 cil weegt 960 kg af mijn garage :lol:

en je kunt ze makkelijk nog veel lichter maken
schat als je het goed doet en je bouwt een wegracer in je c kadett dat je op een totaal gewicht uitkomt van 500 a 600 kg
en dat weegt een kitcar met racer er in ook :mrgreen:
en die gaan in 5 a 6 seconden naar de 100 en hebben een top van rond de 230 km per uur met een 1000 cc gsxr
c kadett zal dat niet halen met zijn niet al te gunstige cw waarde.
maar het geluid is iig wel super vet :shock:
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: kadett city 1978

Bericht door joel »

het geluid is inderdaad erg mooi. ook het gewicht en de plaats onder de kap spreekt me van een motorfietsblok meer aan dan van de 2.5. wil er een dergelijk motorblok in komen dan gaat hij zowiezo ernstig op dieet om het goed licht te krijgen dus ook lexaan ramen en dergelijken

al met al nog maar een paar nachtjes over slapen en dan maar gewoon een knoop doorhakken. als het me niet bevalt begin ik toch gewoon weer opnieuw? :lol:
pipo
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 1:47 pm
Locatie: astencity
Contacteer:

Re: kadett city 1978

Bericht door pipo »

joel schreef:het geluid is inderdaad erg mooi. ook het gewicht en de plaats onder de kap spreekt me van een motorfietsblok meer aan dan van de 2.5. wil er een dergelijk motorblok in komen dan gaat hij zowiezo ernstig op dieet om het goed licht te krijgen dus ook lexaan ramen en dergelijken

al met al nog maar een paar nachtjes over slapen en dan maar gewoon een knoop doorhakken. als het me niet bevalt begin ik toch gewoon weer opnieuw? :lol:

ja tis leuk maar kost je veel meer als een 2500 er in leggen.want als je hem op kenteken krijgt zul je iig injectie moeten hebben ipv carbs want motorfiets carbs komen niet door de emessie keuring en gebruik je injectie zul je een dta of kms er op moeten zetten want met de standaart injectie loopt hij niet optimaal en is hij genepen.
mijn baas crosst met een sprinter met een gsxr 1000 met turbo.300 pk en die vertrekt op klei en losse zand met hele grove banden komt gewoon los voor van de grond.maar weegt ook maar net 380 kg
[url=http://imageshack.us][img]http://img88.imageshack.us/img88/6766/c1station6pitterpb3.png[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/][img]http://img88.imageshack.us/img88/c1station6pitterpb3.png/1/w319.png[/img][/url]
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: kadett city 1978

Bericht door joel »

pipo schreef:
joel schreef:het geluid is inderdaad erg mooi. ook het gewicht en de plaats onder de kap spreekt me van een motorfietsblok meer aan dan van de 2.5. wil er een dergelijk motorblok in komen dan gaat hij zowiezo ernstig op dieet om het goed licht te krijgen dus ook lexaan ramen en dergelijken

al met al nog maar een paar nachtjes over slapen en dan maar gewoon een knoop doorhakken. als het me niet bevalt begin ik toch gewoon weer opnieuw? :lol:

ja tis leuk maar kost je veel meer als een 2500 er in leggen.want als je hem op kenteken krijgt zul je iig injectie moeten hebben ipv carbs want motorfiets carbs komen niet door de emessie keuring en gebruik je injectie zul je een dta of kms er op moeten zetten want met de standaart injectie loopt hij niet optimaal en is hij genepen.
mijn baas crosst met een sprinter met een gsxr 1000 met turbo.300 pk en die vertrekt op klei en losse zand met hele grove banden komt gewoon los voor van de grond.maar weegt ook maar net 380 kg
kijk.. dat er dan injectie op moet valt alweer tegen. op school heb ik veel met een cx20let motor geexpirimenteerd met kms en dergelijken op een testbank. dit valt nog niet geheel mee ( blok is opgeblazen laterna, 2 zuigers kats gaten in en dergelijken ) dus ik wou het gewoon op carburateurs houden. het blok is ook maar uit 1990, gelden er dan geen soepelere regels :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten