Hotrod coupe 1978

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

tictacpontiac
C gevonden
Berichten: 46
Lid geworden op: zo jun 28, 2009 10:07 pm
Locatie: Berlicum

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door tictacpontiac »

Zo.....blokje ligt erin. Beide motorsteunen gelast......en toen snapte ik er geen snars meer van.

ik heb mijn blok er recht ingelegd. Dus kleppendeksel recht versus auto. Mijn motorsteunen mooi afgelast en wat zie ik? Carter scheef????? Dus moet mijn blok eigenlijk iets scheef liggen??? Euhmmmm ervaren mensen HELP!!!! Ben dus bang dat ik mijn motorsteunen overnieuwzal moeten maken grrrr. Maar hoor graag even van jullie. Dank bij voorbaat!

Afbeelding
Al ben je nog zo snel, justitie achterhaalt je wel :)
duyfs
C geïnteresseerd
Berichten: 51
Lid geworden op: do aug 17, 2006 5:04 pm
Locatie: TUITJENHORN

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door duyfs »

hoi
je kan ook een hogere motorsteun of aan de andere kant een lagere plaatsen .
gr willem
OPEL THE BEST THERE IS
Christian-tsx
C liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: di aug 30, 2011 8:24 am
Locatie: Bergentheim

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door Christian-tsx »

een 1.8s, waar de carterpan af komt, hangt origineel schuin in de auto. vandaar dat het carter daar ook op gemaakt is.

'officieel' moet je een xe of let dus ook schuin in de auto leggen, zoek maar eens via google naar foto's van andere wagens. heb mijn xe er recht in liggen en zelf een carterpan gemaakt.

maar volgens mij is het geen ramp als het carter niet recht ligt, maar dat weet ik niet zeker
- Kadett D berlina 1983 1.8 turbo
- Kadett D bieber cabrio
- Kadett D station 1980
- Vectra I500 station
- Astra G sport edition II
tictacpontiac
C gevonden
Berichten: 46
Lid geworden op: zo jun 28, 2009 10:07 pm
Locatie: Berlicum

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door tictacpontiac »

Oke, dus moet iets schuin liggen zie ik al op andere topics. Thanks Duyfs! Goed idee. Kan ik de zondag nog een beetje goed besteden. En Christian, inderdaad maakt niet heel erg uit maar ja optisch :) ha ha ben een mierenneuker en een carter die scheef hangt.....mwa. Dus 1 motorsteun veranderen, is altijd nog beter als twee
Al ben je nog zo snel, justitie achterhaalt je wel :)
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door JvV »

6% hangt hij schuin in een FWD. Maar omdat gedraait ligt zie je dat nauwelijks.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
wegrenner
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 8:33 pm

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door wegrenner »

bij de auto van mijn pa hebben we de carter recht, dit omdat dan het blok zo laag mogelijk ligt
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door 16v kadett c turbo »

mijn turbotje licht ook recht er in en het carter scheef nergens last van
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door joel »

Recht vind ik persoonlijk wel mooier, ff een stalen pan van een 8 klepper omlassen en gaan met die banaan
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door 16v kadett c turbo »

weet je hoeveel mensen er zo rijden en als je naar denkt nu zit de olie aanzuigbuis meer in de olie nu omdat hij scheef hangt
coupe
C geïnteresseerd
Berichten: 51
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 10:29 pm
Locatie: heerhugowaard

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door coupe »

Hoi mijn 16 v hangt ook recht met aan 1 kant een motorsteun van volvo en heb geen probleem met het scheef hangen van het carter het kan dus wel.
Vraag je hoe doe je het met die subaru remklauwen heb je wat info voor me hoe je het maskt liefst via pm vast bedankt
tictacpontiac
C gevonden
Berichten: 46
Lid geworden op: zo jun 28, 2009 10:07 pm
Locatie: Berlicum

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door tictacpontiac »

Zo opgelost hangt 6 graden schuin. Zal van de week ff foto posten. Vandaag mal weggebracht voor het uitlaatspruitstuk. 12mm rvs leek me dik zat. Laat er maar gelijk 4 lasersnijden....dus als er nog anderen zijn die in de winter hun eigen spruitje willen kweken ;-) pm maar.

Tot de volgende update en dank allemaal voor de tips
Al ben je nog zo snel, justitie achterhaalt je wel :)
tictacpontiac
C gevonden
Berichten: 46
Lid geworden op: zo jun 28, 2009 10:07 pm
Locatie: Berlicum

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door tictacpontiac »

Zo weer progressie....

Wat hebben we weer gedaan tot aan nu. De motorsteunen zijn af en het blok hangt nu zo dat de carter recht hangt en de bak dus ook.

Zojuist klaar met mijn versnellingsbaksteun. Deze geprobeerd zo te bouwen dat de bak en as goed zijn uitgelijnd en de steun niet uitsteekt. Ook kan nu de uitlaat onder een deel van de steun door.
Afbeelding
Nu alleen nog (zodra ik klaar ben met de uitlaat en de bak er onderuit gaat voor het spuiten van de auto) de versnelingspook 1 cm inkorten zodat deze ook netjes in het midden zit.
Afbeelding
Ook mijn laser gesneden 12mm dik rvs flens voor de uitlaat is binnen........net op 5 december....HOEZO sinterklaas :lol:
Afbeelding
Wat wel vreemd is, mijn as steekt slechts 3,5 cm in de bak. Ik houd dus zo'n 2,5 cm over?? Is 3,5 genoeg? Nu is hij nog niet beladen maar heel veel zal hij niet verder insteken ben ik bang.

Groet en tot de volgende update!
Al ben je nog zo snel, justitie achterhaalt je wel :)
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door giuliettaevo »

Als je nu ook het stuk van de schakelstang dat uitsteekt naar onderen 1-1,5 cm verlangt heb je meteen een verkort schakelmechaniek. :wink:

Als je de motor rechtop erin hangt zit ook de bak scheef en moet het schakelmechaniek en de baksteun daar dus ook op aangepast zijn. Iets schuin hoort er gewoon bij. :)

Ik zou me ook ergeren aan een scheef onder de auto hangend carter. :mrgreen:

Dat het schuifstuk niet helemaal in de bak steekt is goed... Een beetje speling wil je daar wel hebben, hoewel 2,5 cm misschien wel iets aan de ruime kant is. Maar ik zou me er geen zorgen om maken. :)
Saab powerrr
16v kadett c turbo
C liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: di aug 23, 2011 7:36 pm

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door 16v kadett c turbo »

giuliettaevo schreef:Als je nu ook het stuk van de schakelstang dat uitsteekt naar onderen 1-1,5 cm verlangt heb je meteen een verkort schakelmechaniek. :wink:

Als je de motor rechtop erin hangt zit ook de bak scheef en moet het schakelmechaniek en de baksteun daar dus ook op aangepast zijn. Iets schuin hoort er gewoon bij. :)

Ik zou me ook ergeren aan een scheef onder de auto hangend carter. :mrgreen:

Dat het schuifstuk niet helemaal in de bak steekt is goed... Een beetje speling wil je daar wel hebben, hoewel 2,5 cm misschien wel iets aan de ruime kant is. Maar ik zou me er geen zorgen om maken. :)
zou je me dit eens willen uit legen in een pm kan ik dat ook nog even maken :D

en zorg wel dat je de veer in de kardan as hebt dit word vaak vergeten
tictacpontiac
C gevonden
Berichten: 46
Lid geworden op: zo jun 28, 2009 10:07 pm
Locatie: Berlicum

Re: Hotrod coupe 1978

Bericht door tictacpontiac »

ola Turbo....over welk deel wil je uitleg?
Al ben je nog zo snel, justitie achterhaalt je wel :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten