Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door rellie kel »

ah de nieuwe peilstok ook meegenomen ja? :wink:
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Yep, maar het nummer is wel anders dan op het micro fiche :(
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Relliekel onderzoek; een Kadett in dezelfde kleurstelling! Toch maar zo laten? Is best cool...

Afbeelding
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Ondertussen ben ik er uit om de auto niet uit te bouwen.
Wel wil ik de carrosserie verstevigen/doorlassen. Daarbij heb ik de volgende tips:

"Natuurlijk kan je rijden met een niet doorgelaste carrosserie echter zal deze snel slap worden en scheuren gaan vertonen op de zwakke plekken.
Met name de schokbreker bevestiging is niet geweldig. Ik heb ze wel gezien dat de puntlasje van de hoedjes afscheuren. Ook de ophanging van de versnellingsbak en achterste stabilisatie stangen zijn niet geweldig."

"Doorlassen van de carrosserie is bij racen niet nodig. Alleen een goede rollbar. Als je er rallies mee gaat rijden is het een ander verhaal. Ik heb wel diverse doorgelaste carrosserieen gezien. Wat altijd wordt gedaan zijn de voorste veerschotels boven op de binnenschermen. Als die niet worden doorgelast dan klapt de schotel er af bij de eerste de beste kuil.
Verder worden aan de binnenkant van de koets de lasnaden versterkt. Ik zou er geen kooi in lassen maar schroeven. Dan is de auto altijd weer terug te bouwen en voor de stijfheid maakt het niet veel verschil. "

Ook heb ik een blad met aanwijzingen:

Afbeelding

Heeft er iemand nog suggesties?
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door patrick de boer »

met een rallye wagen word iedere naad wel door gelast
dashbord
binnenscherm onder het dashbord
steolbevestiging
naden achterbank
etc etc
b100
C geïnteresseerd
Berichten: 82
Lid geworden op: za okt 24, 2009 4:53 pm

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door b100 »

er is iemand in nijverdal die nog een origineel 2.0 E motorblok heeft :mrgreen:
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Vandaag de plaatwerker/restaurateur langs geweest.
Hij ziet het allemaal wel zitten, en is er eigenlijk klaar voor. We hebben een deal! Dus ik zal aan de bak moeten om de auto te demonteren.

Dus... meteen aan de gang gegaan.

Aan de binnenkant begonnen; vandaag het dashboard eraf. Op veel plekken is rode spuitnevel terecht gekomen. Maar ik zie ook de oranje kleur terug. Sommige plastic delen zijn kapot. Op veel plekken zitten verkeerde schroefjes. Maar, komt goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door JvV »

Ziet er goed uit! Hoop werk met het chassis ?
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Veel werk? Ja, er is veel werk, maar het is te overzien. Het Wordt met beetjes duidelijker.

Gisteren en vandaag verder, samen met zoon Luc, het interieur gedemonteerd. Zie hier het resultaat onder de matten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rolkooi, naar achteren:
Afbeelding

Matten, sloelen, achterbank naar de berging:

Afbeelding

Afbeelding

De Schroth gordels zijn autentiek. Werden deze vroeger veel toegepast?
Caligra
C liefhebber
Berichten: 137
Lid geworden op: za okt 23, 2010 8:47 pm
Locatie: Rillaar (BE)

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door Caligra »

Schroth gordels werden veel geplaatst ja, heb ze zelf ook in m'n C, vind het meteen pakken comfortabeler ermee :D
crossflow
C ervaren
Berichten: 406
Lid geworden op: do jul 13, 2006 2:00 pm

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door crossflow »

opelnl schreef: De Schroth gordels zijn autentiek. Werden deze vroeger veel toegepast?

Dat hangt er vanaf wat je onder vroeger verstaat,eind jaren 70 in ieder geval niet.
Dan kom je meer op merken als: Britax,Autoflug of Matter.
Die zijn opzich nog wel te vinden soms zelfs nog nieuw in de verpakking maar dan zijn ze niet al te goedkoop.
Een nieuwe period Britax of Autoflug gordel bijv kan zomaar 500,- kosten.
Gebruikt zijn ze ook nog wel te vinden en ze zijn eventueel te restaureren.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door rellie kel »

schrott zat er in (en is :) ) mijn gte die in 1983 aan de kant is gezet wel in.
dus begin jaren 80 was t iig wel toegepast
opelnl
C liefhebber
Berichten: 155
Lid geworden op: di mei 02, 2006 8:34 pm
Locatie: Gemert

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door opelnl »

Afgelopen carnavalsdagen niet alleen muziek gemaakt, of in de kroeg gezeten... verder met de afbouw gegaan.

Allereerst de hele kofferbak leeg geschroefd.
Je kunt zien dat van onderuit de bodem uitgeklopt is geweest, voor een grote achterdemper. Verder is de staat niet heel verkeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de koplampen, grill en knipperlichten moeten er aan geloven. Favoriet schroefwerk van zoon Luc!

Afbeelding

Afbeelding

Ook onder de motorkap viel het demonteren niet tegen. Wel is duidelijk dat er veel onderdelen beschadigd zijn, of een paak keer gespoten bij slecht afplakken... Veel werk om het weer netjes te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier en daar komt die mooie oranje kleur tevoorschijn... :)

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door JvV »

Ziet er goed uit! Laat de foto's maar komen constant ;)
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
RALLYE_2.0E
C gevonden
Berichten: 31
Lid geworden op: ma mar 28, 2011 7:52 pm

Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!

Bericht door RALLYE_2.0E »

ziet er een heeel goede basis uit die je daar hebt ga je hem terug in zijn originele staat brengen?
zou iig wel knap zijn orange 1000er heb ik nog niet gezien
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten