Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Moderator: JvV
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
ah de nieuwe peilstok ook meegenomen ja?
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Yep, maar het nummer is wel anders dan op het micro fiche
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Relliekel onderzoek; een Kadett in dezelfde kleurstelling! Toch maar zo laten? Is best cool...
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Ondertussen ben ik er uit om de auto niet uit te bouwen.
Wel wil ik de carrosserie verstevigen/doorlassen. Daarbij heb ik de volgende tips:
"Natuurlijk kan je rijden met een niet doorgelaste carrosserie echter zal deze snel slap worden en scheuren gaan vertonen op de zwakke plekken.
Met name de schokbreker bevestiging is niet geweldig. Ik heb ze wel gezien dat de puntlasje van de hoedjes afscheuren. Ook de ophanging van de versnellingsbak en achterste stabilisatie stangen zijn niet geweldig."
"Doorlassen van de carrosserie is bij racen niet nodig. Alleen een goede rollbar. Als je er rallies mee gaat rijden is het een ander verhaal. Ik heb wel diverse doorgelaste carrosserieen gezien. Wat altijd wordt gedaan zijn de voorste veerschotels boven op de binnenschermen. Als die niet worden doorgelast dan klapt de schotel er af bij de eerste de beste kuil.
Verder worden aan de binnenkant van de koets de lasnaden versterkt. Ik zou er geen kooi in lassen maar schroeven. Dan is de auto altijd weer terug te bouwen en voor de stijfheid maakt het niet veel verschil. "
Ook heb ik een blad met aanwijzingen:
Heeft er iemand nog suggesties?
Wel wil ik de carrosserie verstevigen/doorlassen. Daarbij heb ik de volgende tips:
"Natuurlijk kan je rijden met een niet doorgelaste carrosserie echter zal deze snel slap worden en scheuren gaan vertonen op de zwakke plekken.
Met name de schokbreker bevestiging is niet geweldig. Ik heb ze wel gezien dat de puntlasje van de hoedjes afscheuren. Ook de ophanging van de versnellingsbak en achterste stabilisatie stangen zijn niet geweldig."
"Doorlassen van de carrosserie is bij racen niet nodig. Alleen een goede rollbar. Als je er rallies mee gaat rijden is het een ander verhaal. Ik heb wel diverse doorgelaste carrosserieen gezien. Wat altijd wordt gedaan zijn de voorste veerschotels boven op de binnenschermen. Als die niet worden doorgelast dan klapt de schotel er af bij de eerste de beste kuil.
Verder worden aan de binnenkant van de koets de lasnaden versterkt. Ik zou er geen kooi in lassen maar schroeven. Dan is de auto altijd weer terug te bouwen en voor de stijfheid maakt het niet veel verschil. "
Ook heb ik een blad met aanwijzingen:
Heeft er iemand nog suggesties?
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
met een rallye wagen word iedere naad wel door gelast
dashbord
binnenscherm onder het dashbord
steolbevestiging
naden achterbank
etc etc
dashbord
binnenscherm onder het dashbord
steolbevestiging
naden achterbank
etc etc
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
er is iemand in nijverdal die nog een origineel 2.0 E motorblok heeft
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Vandaag de plaatwerker/restaurateur langs geweest.
Hij ziet het allemaal wel zitten, en is er eigenlijk klaar voor. We hebben een deal! Dus ik zal aan de bak moeten om de auto te demonteren.
Dus... meteen aan de gang gegaan.
Aan de binnenkant begonnen; vandaag het dashboard eraf. Op veel plekken is rode spuitnevel terecht gekomen. Maar ik zie ook de oranje kleur terug. Sommige plastic delen zijn kapot. Op veel plekken zitten verkeerde schroefjes. Maar, komt goed!
Hij ziet het allemaal wel zitten, en is er eigenlijk klaar voor. We hebben een deal! Dus ik zal aan de bak moeten om de auto te demonteren.
Dus... meteen aan de gang gegaan.
Aan de binnenkant begonnen; vandaag het dashboard eraf. Op veel plekken is rode spuitnevel terecht gekomen. Maar ik zie ook de oranje kleur terug. Sommige plastic delen zijn kapot. Op veel plekken zitten verkeerde schroefjes. Maar, komt goed!
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Ziet er goed uit! Hoop werk met het chassis ?
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Veel werk? Ja, er is veel werk, maar het is te overzien. Het Wordt met beetjes duidelijker.
Gisteren en vandaag verder, samen met zoon Luc, het interieur gedemonteerd. Zie hier het resultaat onder de matten:
De rolkooi, naar achteren:
Matten, sloelen, achterbank naar de berging:
De Schroth gordels zijn autentiek. Werden deze vroeger veel toegepast?
Gisteren en vandaag verder, samen met zoon Luc, het interieur gedemonteerd. Zie hier het resultaat onder de matten:
De rolkooi, naar achteren:
Matten, sloelen, achterbank naar de berging:
De Schroth gordels zijn autentiek. Werden deze vroeger veel toegepast?
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Schroth gordels werden veel geplaatst ja, heb ze zelf ook in m'n C, vind het meteen pakken comfortabeler ermee
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
opelnl schreef: De Schroth gordels zijn autentiek. Werden deze vroeger veel toegepast?
Dat hangt er vanaf wat je onder vroeger verstaat,eind jaren 70 in ieder geval niet.
Dan kom je meer op merken als: Britax,Autoflug of Matter.
Die zijn opzich nog wel te vinden soms zelfs nog nieuw in de verpakking maar dan zijn ze niet al te goedkoop.
Een nieuwe period Britax of Autoflug gordel bijv kan zomaar 500,- kosten.
Gebruikt zijn ze ook nog wel te vinden en ze zijn eventueel te restaureren.
-
- C gestoord
- Berichten: 3616
- Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
- Locatie: Lottum
- Contacteer:
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
schrott zat er in (en is ) mijn gte die in 1983 aan de kant is gezet wel in.
dus begin jaren 80 was t iig wel toegepast
dus begin jaren 80 was t iig wel toegepast
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Afgelopen carnavalsdagen niet alleen muziek gemaakt, of in de kroeg gezeten... verder met de afbouw gegaan.
Allereerst de hele kofferbak leeg geschroefd.
Je kunt zien dat van onderuit de bodem uitgeklopt is geweest, voor een grote achterdemper. Verder is de staat niet heel verkeerd.
Ook de koplampen, grill en knipperlichten moeten er aan geloven. Favoriet schroefwerk van zoon Luc!
Ook onder de motorkap viel het demonteren niet tegen. Wel is duidelijk dat er veel onderdelen beschadigd zijn, of een paak keer gespoten bij slecht afplakken... Veel werk om het weer netjes te krijgen.
Hier en daar komt die mooie oranje kleur tevoorschijn...
Allereerst de hele kofferbak leeg geschroefd.
Je kunt zien dat van onderuit de bodem uitgeklopt is geweest, voor een grote achterdemper. Verder is de staat niet heel verkeerd.
Ook de koplampen, grill en knipperlichten moeten er aan geloven. Favoriet schroefwerk van zoon Luc!
Ook onder de motorkap viel het demonteren niet tegen. Wel is duidelijk dat er veel onderdelen beschadigd zijn, of een paak keer gespoten bij slecht afplakken... Veel werk om het weer netjes te krijgen.
Hier en daar komt die mooie oranje kleur tevoorschijn...
-
- C gestoord
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
Ziet er goed uit! Laat de foto's maar komen constant
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
-
- C gevonden
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma mar 28, 2011 7:52 pm
Re: Nederland is een GT/E2 van de eerste 1000 rijker!
ziet er een heeel goede basis uit die je daar hebt ga je hem terug in zijn originele staat brengen?
zou iig wel knap zijn orange 1000er heb ik nog niet gezien
zou iig wel knap zijn orange 1000er heb ik nog niet gezien
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten