G*lf 1 koplampen ombouw topic
Moderator: JvV
Re: G*lf 1 koplampen ombouw topic
okej ja duidelijk. Maar moet je dan ook een nieuw gat in de originele Kadett achterkant maken voor de stadslicht? Volgens mij kunnen die gaten niet overeen gaan komen.
En ik moet eveneens de oortjes van de Golf koplamp er af slijpen?
gr Dennis
En ik moet eveneens de oortjes van de Golf koplamp er af slijpen?
gr Dennis
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
Re: G*lf 1 koplampen ombouw topic
Wacht ik heb hem door...de achterkant van de kadett lamp vervalt natuurlijk! hehe dom...Maar je moet het gewoon vlak achter het glas van de kadett lamp slijpen..het maakt naar mijn idee niet echt uit hoeveel precies, vlak achter het glas lijkt mij voldoende?
Dennis
Dennis
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: G*lf 1 koplampen ombouw topic
Niet vlak achter het glas, want dan komen de lampen te ver naar voren te staan en past de koplampring van de Kadett niet meer ...
De achterkant komt niet te vervallen, die blijft intact.
De fitting moet passen binnenin het huis van de kadett-lamp (indien dat niet past, heb je teveel van de rand afgehaald !!)
De achterkant komt niet te vervallen, die blijft intact.
De fitting moet passen binnenin het huis van de kadett-lamp (indien dat niet past, heb je teveel van de rand afgehaald !!)
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Re: G*lf 1 koplampen ombouw topic
oke, heb je nog foto's?
Maar de kadett lamp is van alu o.i.d. en de golf lamp is metaal. Dat valt toch niet te lassen? Is het mogelijk, en sterk genoeg wanneer dit gekit wordt (met bv ruitenkit)?
tot dusver:
Ik heb het glas uit de kadett lamp gehaald, de opstaande rand omgebogen naar binnen. De golf koplamp erin, en vervolgens de kadett achterkant er weer opgedaan. Het totale plaatje: De hoogte met golf koplamp is ongeveer een cm hoger dan de originele kadett lamp..
Ik hoop dat iemand mij van foto's kan voorzien.
greetz Dennis
Maar de kadett lamp is van alu o.i.d. en de golf lamp is metaal. Dat valt toch niet te lassen? Is het mogelijk, en sterk genoeg wanneer dit gekit wordt (met bv ruitenkit)?
tot dusver:
Ik heb het glas uit de kadett lamp gehaald, de opstaande rand omgebogen naar binnen. De golf koplamp erin, en vervolgens de kadett achterkant er weer opgedaan. Het totale plaatje: De hoogte met golf koplamp is ongeveer een cm hoger dan de originele kadett lamp..
Ik hoop dat iemand mij van foto's kan voorzien.
greetz Dennis
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: G*lf 1 koplampen ombouw topic
Hier dus doorslijpen en dan het frame van de Golf er op lassen ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Re: G*lf 1 koplampen ombouw topic
hee! Super! Bedankt voor de foto!
- Kadett Sedan C1 '75 Under Construction
-
- C liefhebber
- Berichten: 226
- Lid geworden op: di dec 12, 2006 10:29 pm
- Locatie: Kasterlee Belgium
- Contacteer:
Re: G*lf 1 koplampen ombouw topic
Heb je deze op goed geluk doorgeslepen? Of is er toch het nodige pas en meetwerk aan te pas gekomen? Op deze manier worden ze natuurlijk het mooiste ingebouwd, heb je in de motorruimte toch nog een zicht van een goed passende koplamp ipv een lege ruimte achter je koplampen.
-
- C gestoord
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: G*lf 1 koplampen ombouw topic
Zijn uiteraard wel opgemeten zodat ze precies passen achter de originele zwarte randen ... hoeveel weet ik niet meer ...
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten