project opel sedan TopperTheo (update 19-06-07)

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

kadett-c-coupe
C ervaren
Berichten: 255
Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm

Bericht door kadett-c-coupe »

mooi, wordt grondig aangepakt, en duidelijke uitleg, voor degenen die het nog moeten leren! heel goed bezig!
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ik ben ook nog niet een volleerd restaurateur hoor!! :lol:

heb zelf vaak als ik ergens mee bezig ben en het komt mij niet bekend voor dat ik dan ga zoeken wie het zelfde heeft gehad en hoe die het heeft opgelost maar kom dan vaak restauraties tegen waar ze op het ene moment nog aan het lassen zijn en dan op het andere moment gaat de auto al naar de spuiter en mis je dus een boel info.
en ik vind het wel leuk om mijn projecten en ervaringen te delen met mede kadett liefhebbers en zo kan er gereageerd worden op dingen die ik doe en wat ik anders doe dan een ander en of ik iets fout doe wat een ander ook fout heeft gedaan en kan zo zelf ook weer leren.

helaas nog steeds geen tijd voor de kadett gehad :cry:

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

na lange tijd niks aan deze kadett gedaan te hebben dan nu toch weer een update! :(

ik ben erg druk bezig geweest met school en met de andere sedan van mij en heb ook redelijk veel aan de sedan van jeroen stiekel gedaan dus geen tijd voor de sedan van caren gehad, en caren zelf had ook helaas weinig tijd gehad.
in de tussen tijd heb ik ook nog een corsa GSI gekocht voor caren omdat de golf minder word en de corsa erg goedkoop was omdat hij een lekke koppakking heeft dus dat moet eerst nog gemaakt worden voordat we weer verder gaan met de sedan. (op de eerste foto zie je in de verte de corsa staan).

de sedan staat nog steeds in de zelfde staat als de laatste update (05-02-07) maar er is ondertussen wel wat veranderd aan de planning van het geheel.
eerst wilde we de in de sedan de 1200S met 4 bak inzetten er weer inzetten en dan op gas doen maar ik kon voor wienig een compleet 1600 motor met 4 bak kopen en aandrijf as enz. dus de plannig werd dat er een 1600 op gas met 4 bak er in zou komen.
tot ik eergister op de sloop was en een omega B zag staan met een 2 liter 16V er in en 5 bak alleen was de motor kapot gelopen volgens de autosloper dus dat was minder.
de auto was gebacht door iemand die bezig is geweest met de motor maar hem niet weer goed kon krijgen dus er moest een andere motor in maar dat werd te duur dus moest hij maar naar de sloop.
de nokkenassen en de uitlaat waren er al af gehaald dus kon ik mooi kijken hoe het er allemaal uitzag.
na even gekeken te hebben bij de motor leek het allemaal niet zo erg en gokte ik op een lekke klep van een cilinder want de motor was gewoon los en draaide helemaal rond en had gewoon goed compressie behalve op 1 punt dus dacht ik dat ik de gok wel kon nemen.
omdat de motor kapot was kon ik het hele zaakje motorblok/versnellingsbak/computer/ bekabeling/ G3 gas instalatie en de aandrijfas voor een heel kein bedrag kopen dus heb ik de gok maar genomen.

Afbeelding


Afbeelding

dus gister het blok enz. maar opgehaald en thuis alles even schoon gemaakt en bak er achterweg gehaald.

Afbeelding

toen ik bezig was zag ik dat de laatste bout van de inlaat er nog in zat terwijl de rest er allemaal uit waren en de bout was helemaal rond gedraaid dus die was er niet af geweest en de kop bouten zaten ook nog in het blok en vast dus de kop was er ook nog niet af geweest.
dus direct de laatste inlaat bout er uit gedraaid en de kop er af gehaald.

Afbeelding

het onderblok zag er erg netjes uit en had heel weinig koolaanslag en geen stootrand en kon de hoonsporen nog duidelijk zien in de cilinderwand dus dat zit allemaal wel goed.


de kop zag er ook erg netjes uit en geen (extreeme) koolaanslag of verbrande kleppen te zien dus ook erg netjes.

Afbeelding

maar toen haalde ik de koppakking er af en kwam dit tegen :shock:

Afbeelding

dit is dus een kapotgelopen motor :!: :!: :?: maar ik vind het helemaal niet erg hoor dat zij dit voor helemaal kapot aangezien hebben :lol:

dus ik heb nu een goede 2 liter 16V op G3, en die we gaan inbouwen in de sedan en dat is dus een hele verandering gezien we eerst een 1200S op gas zouden gaan inbouwen

voor zover dit project en hoop er over 2 a 3 weken weer een beetje mee bezig te gaan (eerst afstuderen) en dan gaat het restauratie/ombouw project weer verder.

groeten Caren en Theo.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
_gijs_
C liefhebber
Berichten: 105
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 6:09 pm

Bericht door _gijs_ »

nieuw pakkingkje er in en GAAAAAAAAAAAAAN
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

weer een kleine update van het project.

vandaag mijn bestelde parketje binnen gekregen met koni geel sport en jamex verlagings veren. zien er vies uit omdat er tectiel op zit.

Afbeelding

er zitten ook PU bussen onder in de schokdempers dus dat is mooi megenomen.
achterveren en dikke schokdempers heb ik wel dus was alleen nog opzoek naar goeie voor dempers en die heb ik nu.

verder staat het project nog steeds op een laag pitje omdat ik nog steeds druk ben met school. (laatste projecten afronden).

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

na lange tijd weer eens wat gedaan aan de kadett :oops:

ik kreeg voor twee weken terug te horen dat iemand zijn huis verkocht had en dat daar een garage bij zat die dus ook verkocht was en dat die nu helemaal leeg stond en ik mocht de garage wel gebruiken om te zandstralen en daar kreeg ik 2 dagen de tijd voor want dan was de afgifte van de sleutel pas.
ik heb een zandstraler en wilde de kadett eigenlijk al een hele tijd zand stralen maar ik heb geen ruimte om te stralen en de garage die nu leeg stond was prima geschikt om te stralen dus ik de kadett op een aanhanger gezet en naar de garage gegaan.

Afbeelding

ik heb toen eerst de garage schoon geveegd en toen stof gezogen zodat hij helemaal schoon was en toen kon de kadett er in.

Afbeelding

ik ben weer naar huis gegaan en heb m'n aanhangertje gepakt en naar de buurman gegaan want die heeft een dikke zware schroefcompressor en voor het stralen heb je best veel lucht nodig en heb de compressor meegenomen naar de garage.

Afbeelding

toen alles aansluiten en het stralen kon beginnen :D

Afbeelding

:x :x :x helaas wou het stralen voor geen meter omdat ik erg veel last had van vocht dus ik een vocht afschijder gehaald maar dat hielp maar weinig dus ik weer op zoek en kwam toen dat groene tonnetje tegen wat op de foto achter op de aanhanger zit en dat is een profesioneele vocht afschijder met droogmiddel dus nu was ik van mijn vocht probleem af :D
helaas was de eerste dag nu ook al voorbij dus had nog maar 1 dag en ik had nog maar weinig gestraald :cry:
maargoed de volgende dag weer vroeg op en naar de garage en straalen, en dat ging best goed en redelijk snel!
ik had 2 zakken straal grit en daar kon ik ongeveer 1 uur mee stralen en dan blies ik de auto schoon en zoog hem snel even leeg met de stofzuiger en mijn vriendin die ging dan de garage aanvegen en deed alles in emmers en dan deeden we de kadett weer in de garage en begon ik weer te stralken terweil m'n vriendin het grit weer filterde zodat de straler niet verstopt raakt.
dit ging allemaal redelijk goed maar ik moest steeds vaker het grit op zoeken en het stralen ging steeds langzamer en het schoot niet erg meer op en ik dacht dat ik te weinig lucht had en de compressor minder lucht gaf dan eerst dus heb ik er een dikkere en kortere slang aan gedaan want ik had eerst een slang van 35 meter en ik had genoeg aan een slang van 10 meter en na het wisselen van slang ging het al een stukje beter maar nog lang niet zo snel als in het begin van de dag. :x :x
toen kwam ik tot de conclusie dat de nossel van de straler versleten was en daar een nieuwe in moest dus ik bellen en zoeken marr kon niet snel aan een nozzel komen dus heb er toen zelf 1 gemaakt van rvs en toen ging het stalen super goed!! alleen was na 15 minuten de hele rvs nossel versleten en moest ik weer een nieuwe maken du sdat schoot ook niet op en het was al bijna eind van de dag dus moest alles weer opruimen :x :x

mijn planning was om eerst de buitenkant van de kadett hellemaal te stralen (alleen de plekken waar roest zat en alle naden van de ramen en deuren enz. dus niet het complete dak enz.) en dan de motor en kofferruimte te doen en dan de binnekant van de auto en als ik nog tijd overhad had ik een takel mee en dan zou ik de bodem ook nog proberen te stralen!!

ik ben helaas niet verder gekomen dan rondom de auto en het motor ruim en klein gedeelte kofferbak.
maar goed er is wel weer wat gebeurd en de rest van dhet frame zal ik gewoon met de borstel enz, kaal moeten maken maar dat komt wel goed.

op de foto is nog wel roest te zien zoals de deuren zit nog roest op en de dorpels en de spatbord randen enz. maar dat zijn allemaal delen die nog vervangen worden voor nieuwe dus die heb ik maar niet gestraald in verband met de tijd die ik had.
en natuurlijk heb ik na het stralen alles direct in de zinkspray gezet zodat hij minder snel zal gaan roesten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit was het weer even voor eerst.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

zo jij pakt het ook grondig aan.

Ik heb het er nog wel eens over met Dave dat die kadett van hem ook wel goed terecht is gekomen bij jou.

(Dave is nu een collega van mij) dus gaat het wel dagelijks over kadett tjes.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

das altijd leuk een collega met de zelfde hobby!

helaas ben ik nog steeds druk met school en ben druk bezig om mijn werkplek in te richten in de grote loods en mijn garage heb ik ook weer netjes opgeruimd en daar gaat best veel tijd in zitten :shock:
mijn ouders hebben een caravan stalling en in de zomer heb ik dus ruimte zat en afgelopen winter hebben een paar mensen hun caravan verkocht en ik had dus extra ruimte tot mijn beschikking, maar nu zijn er nieuwe mensen voor de gene in plaats gekomen die weg waren en nu moet ik mijn zooi opruimen en paar dingen verkopen (en dat valt niet mee als je overal aan gehecht bent en voor alle onderdelen een bestemming hebt) :cry:
dus ben druk aan het opruimen geweest en intussen heb ik 2 wegrace motoren uitelkaar gehaald voor kennisen en onderdelen vernieuwd en heb een corsa gsi gekocht met kapotte motor en die heb ik helemaal uitelkaar gehad en gereviceerd en ben met de corsa opvakantie geweest en toen moest ik apk hebben en daar ben ik ook nog tijd mee bezig geweest want de wiel lagers waren af en het co was te hoog en er moesten andere banden om enz. en tot overmaat van ramp vloog het allarm systeem in de brand dus die moest helemaal uit de draadboom geknipt worden enz enz. al met al erg veel tijd kwijt en niks aan de kadettjes gedaan.
nu heb ik hier nog een golf staan waar een stuk ingelast moet worden en kreeg gister telefoon van een kennis die een vastloper heeft gehad met zijn crossmotor en die volgende week weer wil rijden dus er gebeurd hier met mijn projecten voorlopig weinig :cry: :cry: :cry:

dit is de werkplaats in de schuur en alle machines staan nu op plek en nu moet ik zorgen dat er stroom komt en dat alles aangesloten word.
ook heb ik allemaal lampen opgehangen zodat je alles goed kunt zien bij de brug en dat moet ook nog aangesloten worden dus druk druk.

Afbeelding

die witte houten platen die je ziet staan dat is een schuif/kantel wand die nog voor de brug langs moet gemonteerd worden.
Afbeelding

hier nog een foto van het lasapparaat en de straalcabine, lucht afzuigsysteem en de compressor wat allemaal nog aangesloten moet worden. :?
Afbeelding

dit is de werkbank met de gereedschap borden die nog gevuld moet worden en de kolomboor die nog stroom moet hebben en de bakjes die onder de werkbank staan daar moet ik nog een rekje voor maken zodat ze niet meer op de grond staan. enz, enz.
Afbeelding

deze werkbank heb ik vorige week zelf gemaakt en nu moet er nog hout om de werkbank getimmerd worden zodat ik daar de normale compressor onder kan zetten die bekleed ik dan met issolatie zodat hij minder lawaai geeft en dan laat ik nog een stukje open voor de ontvetterbak zodat die ook onder de werkbank kan staan.
Afbeelding

dit is even een klein overzicht hoe het er nu bijstaat met m'n tijd om met de kadett bezig te gaan, zoals het nu lijkt kan het wel weer paar weken duren voor er weer wat gebeurd :cry: :cry: :cry:

groeten.

ps. PIETJE je hebt PM.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

je hebt wel een lage werkbank of meen ik dat maar.

Voor de rest wel een mooi hobby hokje zo.

En geen tijd voor eigen projecten ja dat ken ik ook wel.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Bericht door rellie kel »

voor jouw wel ja :P
maar als een werkbank laag is, kan t object op de ideale hoogte liggen
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Bericht door Pietje »

ja maar dan is deze denk ik nog wel iets te laag.

Denk ik.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

het is een beetje gezichts bedrog omdat ik de foto heb gemaakt toen ik op de brug stond dus dan lijkt alles beetje kleiner.

ik ben 1,98 meter lang dus niet echt klein en ik kan prima werken aan de blauwe werkbank die ik zelf gemaakt heb en die is zelfs hoger dan de orginele werkbank die er naast staat.

het gereedschap bord die is wel een beetje te hoog! kan maar net bij de bovenste sleutel :oops: :lol:

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten