Opel Kadett C II Sedan - Some modifications...

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

Magnus O. schreef:
wat zou slimmer zijn denk je? de remslang aan de ene en de vervroeger aan de andere :!:
die weber die ik jou liet zien die heeft ook de ene op links en de ander op rechts en die heeft ook geen verbinding tussen beide kanalen dus neem maar aan dat goed gaat komen.

en het vacuum wat je gebruikt is altijd bij gas dicht! want als je gas geeft valt het vacuum practich weg maar als je gas loslaat dan pas trekt hij vacuum.
je zou hem dus zelfs op 1 cilinder kunnen doen.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

...mja nu je dat zo uitlegt is dat ook wel logisch natuurlijk 8) want wat zou je aan een rembekrachtiging hebben tijdens het rijden :lol:

Ik vond in een laadje een vacuummetertje, wat tegelijk een drukmetertje was, kon beide kanten op met een eigen schaal voor elke richting. Toen heb ik alle leidingkjes eens eraan geprikt en gekeken wat er zoal mee gebeurde. Er loopt een rubber leidingkje met katoenen (ofzo) mantel, vanaf het spruitstuk naar het luchtfilter. Daar wordt heel veel lucht door aangezogen (kun je je vinger aan laten plakken zeg maar), daar sloeg de meter bijna tot het maximale vacuum.
Bij een andere leiding, de vacuumvervroeger, (DEZE loopt trouwens vanaf de carburateur), gaat de meter heel mooi op en neer en steeds hoger als je gas geeft, kan ik mooi een metertje aan hangen voor in mn dashboard, lijkt wel stoer 8)

Mijn plan is dan om straks op 1tje de vacuum voor de rem te maken, en op de andere de aansluiting voor naar het luchtfilter. Maar even een vraag aan de experts dan, is die slang nodig en zo ja wat doet hij precies (die naar het luchtfilter bedoel ik dan he)?

Omdat ik straks twee carburateurs heb, zijn er ook twee aansluitingen voor de vacuumvervroegers, dus dan wou ik op de ene de slang naar de ontsteking maken, en dan kan op die andere mooi mijn metertje voor in het dashboard :P

Wat een verhaal :shock: Owja en ik heb nog even gekeken met de carburateurbrug erbij. Als ik er straks mee bezig ga (na de bumper en de remmen), moet ik even goed kunnen aftekenen wat er aan de onderkant af moet. Ik heb zelf geen reservespruitstuk, maar wel een vraag aan jullie :roll: : Ik heb eigenlijk een overtrek nodig van een spruitstuk die iemand los heeft liggen (en een overtrek van een motor waar het spruitstuk op moet, zou helemaal geweldig zijn)?? 1op1 qua grootte/formaat zou het mooist zijn, dus dan moet het maar via de post, zegels voor mijn rekening natuurlijk 8)
voor zeg maar de omtrek, zodat ik die dan in spiegelbeeld kan overnemen op de onderkant van het RVS verbindingsstuk.
Want dat komt nogal precies, en anders moet ik eerst het oude spruitstuk eraf halen, maar dan kan ik een aardige poos niet rijden en dat moet eigenlijk niet...
TopperTheo heeft de schroefgaten al geboord, dus de ijkpunten heb ik al!

Ben inmiddels ongeveer weer beter, dus heb vanmiddag even mn bumper verlost van de oude bouten en moeren. Eentje was zo gaar van het draaien dat de bout zo doormidden knapte, een andere heb ik eraf moeten slijpen, en de andere 2 in de bankschroef van onder en toen losgedraaid met veel moeite.
Van binnen gestaalborsteld met de boormachine tot alle roestplekken plekken eraf waren. Daarna in de tektyl gezet, dus dat is ook weer klaar!
Nu nog de beugels ontroesten en in de verf/tektiel, en dan kannie erop :D TZT post ik ff n foto! Voor nu vast een goed weekend!
corsa-erik
C ervaren
Berichten: 469
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 8:32 am

Bericht door corsa-erik »

Magnus O. schreef: Ik heb eigenlijk een overtrek nodig van een spruitstuk die iemand los heeft liggen (en een overtrek van een motor waar het spruitstuk op moet, zou helemaal geweldig zijn)?? 1op1 qua grootte/formaat zou het mooist zijn, dus dan moet het maar via de post, zegels voor mijn rekening natuurlijk 8)
Kun je daarvoor niet gewoon een spruitstukpakking gebruiken?
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

dat kan natuurlijk net zo makkelijk 8) die moet ik sowieso straks nog hebben (als ik de oude pakking niet hergebruik tenminste). Maar goed, om te tekenen moet ik dus wel eerst die pakking regelen :wink:
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

dat rubber slangetje vanaf je carb wat naar je luchtfilter gaat moet je gewoon afdoppen want die is nergens voor nodig. (of je doet daar je metertje op)

je hebt 1 slangetje voor je vacuum vervroeger en die komt vanaf je inlaatspruitstuk en dus niet vanaf je carb. (dus het zit bij jou verkeerd aangesloten volgens mij).


kwam vandaag de orgineele inlaat tegen die op die vieze carb zat en die had je gewoon op mijn wekbank gelegd :shock: ik dacht dat je die ook had meegenomen.
dus als je nog een inlaat zoekt dan ligt hij hier bij mij want ik heb er niks meer aan en hoord bij die carb die jij nu hebt.

maar je kunt natuurlijk net zo goed een pakking gebruiken om af te tekenen. (moet je hem iets ruimer aanhouden).

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Goeiemorguh deze morgen 8)

Het rubberslangetje-met-katoenen-jas naar mijn luchtfilter zuigt op het moment enkel lucht aan, valse/schone lucht dus. Maar is het de bedoeling dat hij dat doet, en daardoor het mengsel minder rijk maakt? Want is de reden dat ik em straks kan afdoppen, dat ik met twee carburateurs al lucht genoeg krijg (zonder dat slangetje erbij dus?)

OPROEP AAN ALLE STANDAARD-1200-RIJDERS: Willen jullie eens kijken welke slangetjes er op jullie SPRUITSTUK zitten en waar ze heen lopen? :D

Maar die vacuumvervroeger richting de ontsteking, zit nu echt op de carburateur. En op die andere carburateurs bestaat dezelfde aansluiting.
Willen de mensen die bovenstaande checken ook eens kijken waar de vacuumvervroeger vanaf hun ontsteking naar toe loopt?

Met die inlaat bedoel je het spruitstuk? Dus die had ik gewoon mee kunnen nemen? 8) Dat zou wel handig zijn, want n pakking is natuurlijk flexibel en kan alle kanten op bewegen. Ik mail je nog wel even dr over goed?

Zaterdagmiddag had ik nog even tijd, ben begonnen met de bevestigingsbeugels schoon te maken, 1tje is bijna klaar, maar had niet zoveel tijd dus misschien vandaag de rest.

Dan nog even kijken naar slotbouten met een verchroomde kop, want dat moet wel even om het af te maken natuurlijk 8)
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

probeer het maar eens.

haal je slangetje er maar eens af en doe er een slangetje op met een schroefje er in ofzo en je zult zien dat er niks veranderd.

waarom dat slangetje naar je luchtfilter loopt weet ik ook niet maar bij mij is hij afgedopt en hij loopt prima.

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

ok dan scheelt dat weer een buisje lassen :D
zonder die vacuumvervroeger loopt hij trouwens ook prima :) maar die heeft vast een functie bij het stevig intrappen van het gaspedaal ofzo?!

wel beniewd of er mensen zijn die die vacuumvervroeger idd op het spruitstuk hebben, want bij mij zittie echt op de carb. en dat ziet er vrij standaard en kloppend uit. dus mensen post even hoe het onder jullie moterkap zit :) (heb nog even rondgeneust op internet, en kwam op een Kever-forum, daar zit de vervroeger ook gewoon aan de carb)

en iemand een id waar je die verchroomde slotboutjes haalt?
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Hmm, die bumper past niet... De steunen passen prima, maar nu ik de bumper er tegen aan zit, zie je duidelijk dat die steunen voor een dikkere bumper (net als mijn achterbumper) zijn. Daardoor komt hij erg ver naar voren. Doordat de gaatjes voor de steunen in de bumper net niet kloppen, trekt hij em ook scheef, waardoor hij aan de ene kant de auto raakt.

Ik heb even op internet gekeken, en de bumper is bedoeld voor een C1. Nou heb ik dus een h
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

dan moeten ik even kijken of ik andere steunen heb want hij zou toch ook voor een c2 moeten passen volgens mij.

anders moet je nog maar even wachten tot ik mijn andere spullen heb want daar zijn ook stuk of 6 bumpers bij en dan ruilen we hem gewoon voor een mooie c2 bumper
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

Mwa die steunen die geloof ik wel, want net zoals achter zijn ze voor een brede bumper, dus daar ga ik toch maar voor :D Heb foto's van een C1 gezien, en dat is exact dezelfde als ik nu heb, dus hij zou met andere steunen wss wel passen, maar toch maar wachten op een C2-bumper.

Ok, zou tof zijn als dat kon 8) Wel jammer dat het toch niet wil, want met passen leek het redelijk goed. Nu helemaal opgeknapt, dus wie weet kan ik er iemand anders mee blij maken! Ik heb em op marktplaats gezet en op het forum onder aangeboden, dus als er voor die tijd iemand is die em kan gebruiken, dan verkoop ik em en koop ik daarvan wel een C2 bumper als je die tzt hebt liggen. Als de bumper dan nog niet weg is en je wilt em wel ruilen tegen een C2-bumper, dan zou dat heel mooi zijn!

Maar goed even afwachten dus..
Laatst gewijzigd door Magnus O. op di okt 09, 2007 7:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

ik bedoelde dat ik misschien nog wel een setje c1 bumpersteunen heb zodat het wel gaat passen.

maar een c2 bumper staat natuurlijk wel beter.

maar als je hem op marktplaats zet dan zijn er zoveel mensen die ernaar gekeken hebben dan is hij weer helemaal vies en dan wil ik hem niet meer ruilen tegen een C2 bumper hoor :!:

hahaha is goed hoor zie maar dat je er geld voor krijgt dan kun je weer schoppen bij mij voor een ander bumper :wink: :lol:

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

hahaha ja dat zal wel :wink: Ik bedoelde gewoon dat als iemand em koopt, ik dan met dat geld een C2-bumper bij jou kan kopen. En als jij straks die andere bumpers hebt, en er niemand was die mijn C1-bumper kan gebruiken, dan kunnen we altijd nog ruilen zoals jij al aangaf. Maar je hebt natuurlijk meer aan cash dan aan een C1-bumper, dus daarom wil ik em proberen te verkopen.
Want kan em wel omruilen met jou, dat zou heel mooi zijn want ik baalde wel even, had em net helemaal netjes gemaakt :cry: :P , maar goed dan zit jij met die bumper die je niet gebruikt, terwijl jij t ook niet kon helpen dattie niet paste.

Als ik toch moet wachten op de bumper, kan ik vast met mn remmen bezig, en komt het carburateur-projectje ook weer wat dichterbij :)
Magnus O.
C liefhebber
Berichten: 127
Lid geworden op: ma feb 12, 2007 10:20 am
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door Magnus O. »

de remklauwen waren inmiddels gespoten en ik was vorige week bezig om de linker erop te zetten, maar toen kwam ik erachter dat de remcilinders muurvast zitten (had ik nog niet eerder na gekeken). Met wat gereedschap ertussen en flink wrikken schoten de cilinders uiteindelijk weer naar binnen, dus nu kan ik ze er met een compressor 'uitblazen'. Dan kan ik ze van binnen schoon maken, zodat ze weer soepel genoeg kunnen bewegen.
De klauwen kwamen van een kadett van TopperTheo waar ze het prima deden. Dus dat ze nu vast zitten komt wss doordat ze inmiddels enkele maanden (geloof ik) niet gebruikt waren ivm restauratie van die kadett.

Er zit nu dus een klauw om die al wel los is maar nog niet schoon. De andere klauw heb ik in de schuur liggen, daar heb ik 1 cilinder inmiddels van los gekregen, maar de andere nog niet. Zodra dat wel is gelukt, ga ik de beide cilinders in beide klauwen schoonmaken en er nieuwe stofringen om doen (sommige zijn gesneuveld). Dan ben ik
toppertheo
C ervaren
Berichten: 350
Lid geworden op: di dec 12, 2006 8:54 pm
Locatie: noordwolde

Bericht door toppertheo »

hallo
toen wij de remmerij van de kadett af haalden en ik met een waterpomp tang op de rem cilinder kneep toen ging hij wel gewoon naar binnen en kwam er ook remvloestof uit de remleiding (weet je nog) :?:

hoe heb jij proberen die cilinders in te knijpen want ze moeten er wel echt recht in drukken gaan anders gaan ze klemmen en lijkt het of ze vast zitten.
voor de rest waren ze droog en lekte niet dus vind ik het vreemd dat ze nu vast zaten en de stof ringen waren toch ook nog goed :?

je bedoeld zeker de C2 bumper die je ruilen wilt of wil je achter ook een C1 bumper hebben want die heb ik nog wel.

ik heb een topic gemaakt bij GTE en daar staat wat ik nu heb (en dat is dus nog niks) :(

groeten.
sedan 1200S automaat (verkocht)
city 1200 getuned (verkocht)
sedan 2 liter 8V (verkocht)
sedan 1200 S (in opbouw) word nu een 2.0 16V (verkocht)
coupe 2 liter 16V (wacht op restauratie)
orgineele coupe GT/E 1900 (verkocht)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten