...mja nu je dat zo uitlegt is dat ook wel logisch natuurlijk
want wat zou je aan een rembekrachtiging hebben tijdens het rijden
Ik vond in een laadje een vacuummetertje, wat tegelijk een drukmetertje was, kon beide kanten op met een eigen schaal voor elke richting. Toen heb ik alle leidingkjes eens eraan geprikt en gekeken wat er zoal mee gebeurde. Er loopt een rubber leidingkje met katoenen (ofzo) mantel, vanaf het spruitstuk naar het luchtfilter. Daar wordt heel veel lucht door aangezogen (kun je je vinger aan laten plakken zeg maar), daar sloeg de meter bijna tot het maximale vacuum.
Bij een andere leiding, de vacuumvervroeger, (DEZE loopt trouwens vanaf de carburateur), gaat de meter heel mooi op en neer en steeds hoger als je gas geeft, kan ik mooi een metertje aan hangen voor in mn dashboard, lijkt wel stoer
Mijn plan is dan om straks op 1tje de vacuum voor de rem te maken, en op de andere de aansluiting voor naar het luchtfilter. Maar even een vraag aan de experts dan, is die slang nodig en zo ja wat doet hij precies (die naar het luchtfilter bedoel ik dan he)?
Omdat ik straks twee carburateurs heb, zijn er ook twee aansluitingen voor de vacuumvervroegers, dus dan wou ik op de ene de slang naar de ontsteking maken, en dan kan op die andere mooi mijn metertje voor in het dashboard
Wat een verhaal
Owja en ik heb nog even gekeken met de carburateurbrug erbij. Als ik er straks mee bezig ga (na de bumper en de remmen), moet ik even goed kunnen aftekenen wat er aan de onderkant af moet. Ik heb zelf geen reservespruitstuk, maar wel een vraag aan jullie
: Ik heb eigenlijk een overtrek nodig van een spruitstuk die iemand los heeft liggen (en een overtrek van een motor waar het spruitstuk op moet, zou helemaal geweldig zijn)?? 1op1 qua grootte/formaat zou het mooist zijn, dus dan moet het maar via de post, zegels voor mijn rekening natuurlijk
voor zeg maar de omtrek, zodat ik die dan in spiegelbeeld kan overnemen op de onderkant van het RVS verbindingsstuk.
Want dat komt nogal precies, en anders moet ik eerst het oude spruitstuk eraf halen, maar dan kan ik een aardige poos niet rijden en dat moet eigenlijk niet...
TopperTheo heeft de schroefgaten al geboord, dus de ijkpunten heb ik al!
Ben inmiddels ongeveer weer beter, dus heb vanmiddag even mn bumper verlost van de oude bouten en moeren. Eentje was zo gaar van het draaien dat de bout zo doormidden knapte, een andere heb ik eraf moeten slijpen, en de andere 2 in de bankschroef van onder en toen losgedraaid met veel moeite.
Van binnen gestaalborsteld met de boormachine tot alle roestplekken plekken eraf waren. Daarna in de tektyl gezet, dus dat is ook weer klaar!
Nu nog de beugels ontroesten en in de verf/tektiel, en dan kannie erop
TZT post ik ff n foto! Voor nu vast een goed weekend!