Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Opel C kadett Rally
C geïnteresseerd
Berichten: 73
Lid geworden op: za feb 19, 2011 9:21 pm

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Opel C kadett Rally »

Nog een erg knappe koets, maak je hem weer in de orginele kleur??? Ik heb nog een paar orginele rally's en gaat deze na het race project oppakken , maak deze weer orgineel , maar die koetsen zijn wel "veel " slechter dan die van jou , dus heb nog wat werk te doen :roll:


Groetjes
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Wordt inderdaad weer in de originele kleur opgetrokken ... had met het 'kaalmaken' al de gedachten; "het is maar goed dat deze niet is ontdekt door de ombouw- of GT/E en RALLYE lieverhebbers, dan was hij waarschijnlijk gebruikt als donor voor een 'rotte' GT/E of RALLYE" :mrgreen: :wink:

Gelukkig heb ik nog wat redenen gevonden die tot 'laswerk' leiden ... moet natuurlijk wel wat te lassen hebben !! :twisted:

Wat mij opviel toen ik de sierbiesjes wou verwijderen; die biesjes zijn niet geplakt, maar handgeschilderd óf worden die af-fabriek geschilderd ??? :?: :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door mieke279 »

Hoi Erik!

Mooi project hoor! Dat is een héle mooie koets zeg! :shock: zo komen ze maar weinig voorbij!
Mijn coupé had ook de sierrandjes geschilderd rondom, kon ze er zo vanaf schuren toen!
Afbeelding
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

mieke279 schreef:Hoi Erik!

Mooi project hoor! Dat is een héle mooie koets zeg! :shock: zo komen ze maar weinig voorbij!
Mijn coupé had ook de sierrandjes geschilderd rondom, kon ze er zo vanaf schuren toen!
Dank je ... heb altijd al gezegd dat de eerste C-Kadett's beter zijn dan de laatste serie's ... wordt nu toch wel weer bevestigd !!

Deze auto is nl. zijn hele leven lang gewoon in gebruik geweest en heeft dus niet een lange tijd ergens gestald gestaan; wel weinig gelopen (nog géén 5dkm per jaar). Waarschijnlijk bij de eerste eigenaar wel altijd onder dak gestaan (28 jaar lang !!), daarna bij de tweede eigenaar 10 jaar gewoon zomer en winter buiten ... en nu dus hier ... 8)

Had de geschilderde randjes nog niet eerder ontdekt op een C-tje ... toch maar eens beter opletten de volgende keer !!

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Opvolger
Beheerder
Berichten: 420
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 11:21 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Opvolger »

Helen haar city had op de koets waar nog nooit schade was geweest ook geschilderde lijntjes.
De rest was er op geplakt.

Kortom een achter paneel was geverfd. :)
By ikke geschryfd
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Koekie »

Dus toch geschilderd.. Mijn nieuwe Sedan heeft het ook, maar schuurde het er zo vanaf. Vond het al zo apart voor een biesje :P
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Even wat las- en slijpwerk van deze week 's avonds ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
kadett coupe
C gestoord
Berichten: 1545
Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
Locatie: Doetinchem

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door kadett coupe »

Goed bezig erik, alleen ik heb altijd geleert om dorpels ed. Te lassen terwijl de auto op zijn wielen rust,
Omdat de carrosorie dan geen andere torsiekriachten krijgt die die normaal ook niet heeft
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
Afbeelding
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door mieke279 »

Mijn vader vertelde van de week dat er vroeger een kereltje langs kwam bij de garage om deze sierrandjes te schilderen.
Hij plakte en magneetstrip op de koets, en ging dan met apparaatje met 2 wieltjes (die in het apparaatje door de verf draaiden) langs deze magneetstrip. Je had overigens verschillende wieltjes wat betreft de breedte en de afstand tussen de streepjes was ook instelbaar.

Vroeger was het dus blijkbaar een beroep "sierrandjes schilderaar"
Afbeelding
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door joel »

Zon ding om die biesjes te rollen zegmaar heeft mn pa ook voor zn ouwe motoren
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door JvV »

Nog vorderingen Erik ?
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

JvV schreef:Nog vorderingen Erik ?
Helaas door omstandigheden nog niet; hoop vanavond weer aan de slag te kunnen ... :roll:

Wel wat dingen opgehaald tussen de bedrijven door, zoals; kuipstoelen, plaatwerkdelen, hoedenplank & stoel-onderstellen, nette vloerbedekking op laten sturen.

Wou hem in 1e instantie helemaal origineel houden, maar toch andere stoelen (origineel skai-leren stoelen zitten echt slecht ..) & misschien nog wat andere dingen ... :shock:

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

Vanavond de linker dorpel even de lassen met een slijptol bewerkt, gordelpunt achterin vervangen, dorpel voorzijde afgelast & voorzien van een beschermlaagje ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Speciaal voor 'Kadett Coupe' de auto even op de wielen gezet om te laten zien dat alles nog 'past' ... :mrgreen: :shock:
Afbeelding

Ondertussen wat delen verzameld om het front & de voorschermen te kunnen 'restaureren'
Afbeelding
Afbeelding

Verder van ene meneer Rob G. die zijn GT/E verkocht had een stukje zeer nette vloerbedekking & wat stoelframe's gekocht ...
Afbeelding
Afbeelding

Gisteravond even naar Driel (bij Arnhem) een setje stoeltjes opgehaald om op de zojuist aangeschafte stoelframe's te plaatsen ...
Afbeelding
Afbeelding

Paar nieuwe scharnieren & rubbers voor de 'klapramen' binnen gekregen (tevens raamrubbers gekocht) ...
Afbeelding

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
b100
C geïnteresseerd
Berichten: 82
Lid geworden op: za okt 24, 2009 4:53 pm

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door b100 »

Wanneer ik hem eventjes bij jou gestald had, was hij al klaar geweest :lol: .
mooi project, goed bezig ook.
Zijn de stoelen nieuw?
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Coupé 1.2s Automatic '74 geel ...

Bericht door Automatic-freak »

b100 schreef:Wanneer ik hem eventjes bij jou gestald had, was hij al klaar geweest :lol: .
mooi project, goed bezig ook.
Zijn de stoelen nieuw?
Ehhmmm ... tja, ik werk dus zelf ook in dezelfde branche & moet eerlijk zeggen dat dergelijke auto's ook wel eens blijven staan als er geen haast bij is, maar nooit langer dan 2 á 3 weken ... :oops: ... tevens zitten wij nog géén 5km van de locatie waar je hem nu hebt staan ... :roll: :mrgreen:

De stoelen zijn inderdaad nieuw ... zaten bij een kitcar-bouwpakket die deze man had gekocht, maar hij wou er toch volledige polyester stoelen in maken !! :|

Gisteren is de binnenzijde van de motorkap & achterklep ontdaan van de 'losse' verflagen door mijn 'vaste' spuiter :twisted: :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Vanavond ff niet lassen, maar de frontplaat even ontdoen van alle verf, zodat ik daar ook even wat aan kan repareren ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Verder nog even wat 'sfeerfoto's'

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten