Project GT/E: het zijn twee GT/E's!!

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Schedelwerk »

Hij wordt morgen gebracht, en dan ga ik de auto eerst eens grondig nalopen en kijken wat er moet gebeuren. Tijdens de bezichtiging heb ik eigenlijk voornamelijk gelet op de elementen die kenmerkend zijn voor een GT/E, en op de 'grote' werkzaamheden. Het zal ongetwijfeld een meer jaren plan worden om deze kadett weer op de weg te krijgen, maar dat vind ik vooralsnog geen probleem.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door patrick de boer »

ha die ruud morgen krijgt mijn rallye hoogstwaarschijnlijk een 2de kans
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Schedelwerk »

Vanochtend was het zover, de GT/E heeft zijn verblijfplaats waar hij sinds 1995 stond ingeruild voor een plekkie in mijn parkeerkelder.
Hieronder wat fotootjes van de eerste rondgang langs de kadett:

Zo kwam 'ie aan. Chauffeur had behoorlijk veel bekijks gehad onderweg, zelfs al een paar man aan de vrachtwagen gehad die de auto wel wilden hebben (iemand van hier? :mrgreen: )
Afbeelding

Afbeelding

Dan wat geduw en getrek om 'm op z'n rustplaats te krijgen, en vervolgens wat kiekjes gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

what the f*ck is dit nu weer? een of andere antenne, of iets om een racenummer op te bevestigen? :?:
Afbeelding

interieurtje ziet er nog netjes uit, volgens mij is die van een oud vrouwtje geweest :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onder de rotte kap ziet het er ook wel leuk uit
Afbeelding

steuntje vernaggeld
Afbeelding

steuntje nog heel
Afbeelding

Afbeelding

steuntje kwijt?
Afbeelding

Een of andere muziekdoos
Afbeelding

Dikke 4-2-1 spaghetti eronder
Afbeelding

oliekoeler
Afbeelding

zwarte accenten
Afbeelding

vooras met taartschep
Afbeelding

Afbeelding

En dan de kofferbak, waar al behoorlijk wat stukken ingelast zijn. Zo is de reservewielbak vervangen voor een rechte plaat om de accu op te monteren, heeft er een trekhaak op gezeten waar aan de binnenzijde een pin tegenaan/op gelast is om het reservewiel plat te kunnen leggen, en is een deel kokerbalk al eens vernieuwd.
Afbeelding

Afbeelding

en ik heb het idee dat deze carrosserie (of een deel ervan) van oorsprong niet oranje is, maar geel, terwijl er op het typeplaatje wel 509 staat. Kijk maar eens naar de puntjes waar de zwarte 'lak' afgestoten is.
Afbeelding

Dan nog de wielkastverbreders. Het zullen inderdaad de Lexmaul verbredingen zijn. In goede staat, maar helaas gepopt i.p.v. geschroefd. Dus dat wordt losboren.
Afbeelding

en natuurlijk het 'A'-tje
Afbeelding

Tot zover!
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Schedelwerk »

patrick de boer schreef:ha die ruud morgen krijgt mijn rallye hoogstwaarschijnlijk een 2de kans
Bij jou of bij een ander? bellen als je hulp nodig hebt hè!
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Automatic-freak »

Ziet er idd uit als een leuk project !!

Dat ´ding´op het dak is idd een antenne, zaten meestal op de achterklep vroeger ... :shock:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Schedelwerk »

Overigens vormt de auto nog een beetje een mysterie wat betreft originaliteit van koets.
Afgezien van de gele plekjes onder de lak zijn er nog een aantal dingen die volgens mij 'niet helemaal kloppen'. zo heeft de auto heeft een C2 front, maar wel een C1 keienvanger en spatborden. Kijk maar eens naar de frontale foto, daar zie je dat de lampen te ver naar buiten staan voor het front dat erop zit.
De auto is deels (of helemaal) herspoten geweest nadat het skaidak erop is gezet. Wellicht dat ik bij het verwijderen van de hemel of het skaidak dus nog een gele verrassing tegenkom. 'T is overigens wel GT/E geel zo lijkt het.

Ik wil morgen eens kijken of ik de productiedata op het plaatwerk op verschillende plekken van de koets kan vinden, en dan vergelijken. Op het voorfront staat in ieder geval wel 03-'77, dus dat klopt met de kentekenafgifte. Maar het is dus wel een C2 front dat op een C1 GT/E zit.
Gevalletje overgangsmodel, of niet?
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Automatic-freak »

Wat is de datum kentekenafgifte dan ??

Kun je geen rare dingen ontdekken bij het chassisnummer ... !?

Misschien heeft hij ooit eens voorschade gehad (misschien ingevoerd met schade); en is daarbij met het front "geklooid" :shock: :roll:
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
jetje
C ervaren
Berichten: 256
Lid geworden op: vr aug 14, 2009 2:11 am

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door jetje »

daar heb je aardig wat werk aan maar wordt leuk projekt ga ik zeker volgen :wink:
ff het kenteken volgens mij is dat van een C2 alleen ik weet niet wat deel 1 zegt in ieder geval de letter en cijfer combi is van een latere C2 :roll:
Afbeelding
patrick de boer
C gestoord
Berichten: 1406
Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
Locatie: oss

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door patrick de boer »

ze komme over een klein half uur kijken hulp zal mee vallen hij staat na veel zwoegen op de brug
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Schedelwerk »

jetje schreef:daar heb je aardig wat werk aan maar wordt leuk projekt ga ik zeker volgen :wink:
ff het kenteken volgens mij is dat van een C2 alleen ik weet niet wat deel 1 zegt in ieder geval de letter en cijfer combi is van een latere C2 :roll:
De auto is in juni '77 op duits kenteken gekomen, dus dat klopt wel met de productiedatum van 03-77 op het plaatwerk van het front.
In 1979 is de auto ingevoerd in Nederland, en heeft daarbij een nederlands kenteken gekregen dat dus overeenkomt met C2 modellen.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
omega-two
C liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: zo nov 01, 2009 11:21 am
Locatie: midden nederland

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door omega-two »

:D dit wordt een behoorlijk project,veel succes ,blijf het zeker volgen
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Schedelwerk »

Ik heb zojuist een kofferbak vol rubbers, dashboarddelen en meer van dat klein spul opgehaald, dus dat ga ik deze week maar eens sorteren en schoonmaken. Zat ook nog een dashboard gedeelte bij zonder gaatje voor choke kabel, dus dat is alvast weer een mooie opsteker.

Verdere inspectie aan de koets wijst uit dat er ooit nieuwe bodemdelen ingelast zijn (niet mooi gedaan), maar dat de tunnel (volgens mij) nog origineel is. Ook is de linker dorpel eens vervangen. En gaten in de hoedenplank.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door Schedelwerk »

De eerste GT/E inspectiedienst is vanavond langs geweest in de vorm van een Patrick de Boer :mrgreen:

Resultaten:
- het is een dikke bak voor het geld dat ik ervoor heb betaald :mrgreen: :mrgreen: :wink:
- Het C2 voorfront met C1 keienvanger blijft een vreemd geval. Toch lijkt het er echt wel origineel opgezet, productiedatum maart '77. Het linker voorscherm is ook nog origineel, met productiedatum 5 maart '77.
- Alle aanwezige motorsteunen zijn origineel, getuige ook de afgezaagde steun achter het blok voor de carburateur bediening stangetjes. De rest van de motorsteune zijn in ieder geval niet omgezet, daarvoor zijn ze veel te netjes gelast in vergelijking met het bak en braadwerk dat elders aan de auto is verricht.
- Spaghetti is van een Manta, niet van een kadett, dus die past enkel met aanpassingen. Daarvoor is heel toepasselijk een deuk in de motorsteun van de vooras geslagen, en een deuk in de bodem aan de bijrijderskant. Het zijn trouwens echt wel echt dikke pijpen vanaf het motorblok :D
- Het adremaschildje ontbreekt op het voorfront. De gaatjes voor de popnagels zijn wel aanwezig, maar voor zover ik kan zien heeft er geen plaatje op gezeten (geen lakbeschadiging rond de gaatjes, geen vierkante afdruk, en geen sporen van verwijdering van het adremaschildje). Wel is er een normaal typeplaatje gemonteerd met originele popnagels. Daarop staan kleurnummer, aslast etc. die bij de GT/E passen.
- De vooras heeft geen '1000er' draagarmen (meer). Dus het aslichaam is origineel, maar de draagarmen boven en onder zijn wellicht al eens vervangen.
- De achteras hebben we even geopend, daar staat een verhouding in van 9:31 dus 1:3,44. Even was ik bang dat de boel misschien wel eens vastgelast zou kunnen zijn (gezien het feit dat de auto eruit ziet alsof die gebruikt is voor 'sportief gebruik'), maar dat was gelukkig niet zo. Deze lijkt dus in ieder geval nog origineel.
- het gaat nog een hele klus worden om deze waggie weer op de weg te krijgen.

Volgende inspectie door de GT/E politie volgt woensdag, dan komt Wim ff een bakkie doen.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door JvV »

Overgangsmodel van 1.9E GT/E met C2 voorkant kwamen meer voor in Sep/Okt/Nov/Dec 1977. Dus dat het een overgangsmodel is lijkt mij sterk. Verder is het een GTE in het midden van 1977 dus deze zal dan ook een 'normale' GTE as hebben zonder de extra 1000 serie stevigheden (van de draagarmen).

Verder wel een puike schuurvondst. Leuk project waar je je handen voorlopig nog wel even vol aan hebt ;)
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
cor--gte
C gevonden
Berichten: 34
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 5:23 pm

Re: Nieuw coupé project GT/E

Bericht door cor--gte »

succes met restauratie.
c1 gt/e gek en eigenaar
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten