'79 Coupe [UPDATE 19-04-11]

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

angels vs demons
C geïnteresseerd
Berichten: 54
Lid geworden op: do jun 11, 2009 1:10 pm

Re: Mijn '79 Coupe [NU MET FOTOS]!!

Bericht door angels vs demons »

Mini update 1: avondje lekker klussen

Afbeelding
Lassen in het "donker" werd er niet beter op volgens me pa ;)

Afbeelding
Ikzelf bezig om me deur schoon te krijgen

Afbeelding
lekker beetje slijpen

Afbeelding
En een test om te kijken of de oude (p)lak makkelijk weg te slijpen in met een staalborstel op de slijptol!
jammergenoeg zonder succes, dus toch maar eerst de plakzooi met tinner weg gaan halen..
angels vs demons
C geïnteresseerd
Berichten: 54
Lid geworden op: do jun 11, 2009 1:10 pm

Re: Mijn '79 Coupe [NU MET FOTOS]!!

Bericht door angels vs demons »

Mini update 2: terwijl pa verder gaat met lassen ben ik doorgegaan met het wegsteken van de matten.

Afbeelding
rotte plek eruit.. gaatje in de bodem

Afbeelding
Dan maar even zonder nummertjes ;)

Afbeelding
Beetje passen.. beetje meten

Afbeelding
enn er weer in dat nieuw plaatje!

Afbeelding
Ondertussen heb ik de eerste emmer vol.. begin me toch een beetje af te vragen waar ik aan begonnen ben ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door angels vs demons op ma apr 18, 2011 11:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
angels vs demons
C geïnteresseerd
Berichten: 54
Lid geworden op: do jun 11, 2009 1:10 pm

Re: Mijn '79 Coupe [NU MET FOTOS]!!

Bericht door angels vs demons »

En een wat grotere update!
3 zaterdagen verder zonder pa, maar toch weer een heel eind opgeschoten!
Ondertussen ongeveer een anderhalve liter tinner, 2 staaltollen en een hoop stofhappen verder.
Hoe meer ik de auto kaal maak, hoe meer oud laswerk en kleine rotte puntjes ik tegen kom.. maar het kan de pret natuurlijk niet drukken!

Aankomend weekend zal er verder weinig gedaan worden in verband met een festival, maar zondag avond komt als het goed is Mark langs om het project eens kritisch te bekijken en om wat advies te geven over het restaureren EN voor wat voor onderdelen in ondertussen allemaal aan kan gaan schaffen en waar ik dit het beste kan doen!


Afbeelding
het gereedschap van de afgelope zaterdagen

Afbeelding
Toch de deurtjes er maar even uitgepakt..

Afbeelding
En na ongeveer een middagje lekker op zijn kop te hebben gehangen.. zie hier het resultaat in de kofferbak!
Zo ben ik er achter gekomen dat de achterkant waarschijnlijk al een keertje vervangen is..

Afbeelding
Voor de rest ziet het er allemaal netjes uit, in heel de kofferbak slechts 1 gaatje gevonden!

Afbeelding
Plek voor het reservewiel had wel iets meer te verduren gehad, maar het viel allemaal reuze mee!

Afbeelding

Ook de bodem van zowel de bestuurder als de bijrijder waren na ongeveer een dag tinnersnuiven en een dag schuurslijpen weer helemaal in orde!
Ook hier was goed te zien dat er al meerdere malen stukken ingelast zijn door de vorige eigenaar!

Afbeelding
Mooi voorbeeldje

Afbeelding
en een nog mooier voorbeeldje

Afbeelding
en nog maar eentje

Afbeelding
Verder kwamen er onder het plamuur en de smeerkit toch nog een aantal gaatjes naar boven..
zoals hier bijvoorbeeld..

Afbeelding
Ook hier.. zo zijn er her en der toch nog wel wat meer kleine dingetjes naar boven gekomen wat ik niet voorzien had

Afbeelding
Maar gelukkig heeft mijn tot nu toe beste vriend de slijptol goed zijn werk gedaan! Beter nu dan later!
omega-two
C liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: zo nov 01, 2009 11:21 am
Locatie: midden nederland

Re: '79 Coupe [UPDATE 19-04-11]

Bericht door omega-two »

laat je hem daarna nog stralen,dan kom je zeker nog wel wat tegen ,als je alles wilt lassen is dat wel goed
angels vs demons
C geïnteresseerd
Berichten: 54
Lid geworden op: do jun 11, 2009 1:10 pm

Re: '79 Coupe [UPDATE 19-04-11]

Bericht door angels vs demons »

omega-two schreef:laat je hem daarna nog stralen,dan kom je zeker nog wel wat tegen ,als je alles wilt lassen is dat wel goed

Daar heb ik het gister dus even met Mark (mark vds car hifi) over gehad.. hij rade me inderdaad ook aan om voor de zekerheid hem toch helemaal kaal te maken.
Maar waarschijnlijk gaan we dit doen met van die kunsstof koppen voor de slijptol, OF wegbrengen en chemisch laten ontlakken!

Iemand hier ervaring mee?
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: '79 Coupe [UPDATE 19-04-11]

Bericht door koendd »

met slijptol kom je helaas niet overal bij...
en chemisch ontlakken is duur en dan is ook overal de verf weg, ook in de kokers waar je niet kan spuiten, tussen alle naden.

heb zo een porsche gezien die zo ontlakt was en in primer gespoten, en alle naden waren aan het roesten omdat er van dat spul achterblijft in de naden en dit je verf telkens terug wegbijt..
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
angels vs demons
C geïnteresseerd
Berichten: 54
Lid geworden op: do jun 11, 2009 1:10 pm

Re: '79 Coupe [UPDATE 19-04-11]

Bericht door angels vs demons »

daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.. hmm zal ik daar ook nog eens over nadenken..

stralen is ook niet echt handig.. het kost een straler enorm veel tijd om een auto GOED te stralen zonder het oppervlakte (bv dak) te veel te beschadigen..
en veel tijd is dus ook veel geld jammergenoeg..
Kadett C
C gevonden
Berichten: 33
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:10 pm
Locatie: NH

Re: '79 Coupe [UPDATE 19-04-11]

Bericht door Kadett C »

Als je hem naar een straalbedrijf brengt die hier ervaring mee heeft, komt het wel goed.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met MRB = Metaal Reiniging Badhoevedorp.
Ging eerst altijd naar een ander in Middenmeer, ook prima, maar bij m'n spuiter stond een Fiat Topolino die door MRB was gestraald, zonder golven, echt perfect gedaan, en dan heb je het echt over beschuitbussenblik.

Groeten, MArk
They're not gonna get me!
andry1989
C geïnteresseerd
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 8:20 pm
Locatie: Diemen ( amsterdam )

Re: '79 Coupe [UPDATE 19-04-11]

Bericht door andry1989 »

Idd,

Hans doet het wel netjes en is niet echt duur met stralen van spullen.

Even belletje doen.v http://www.metaalreiniging.nl/
koendd
C verslaafd
Berichten: 682
Lid geworden op: di feb 27, 2007 8:29 pm
Locatie: Gent/Lichtervelde BE

Re: '79 Coupe [UPDATE 19-04-11]

Bericht door koendd »

ik heb niet mijn ganse auto gestraald,

motorruim, wielkassen, bodem en kofferruimte en dan wat stukken in de kokers en de binnenruimte.

de rest kaal geschuurd en het dak met afbijt ;)
heb trouwens zelf gestraald met zo'n hobbystraler van 120eur en bouwzand ;) smerig werkje maar wel leuk eigenlijk
C2 sedan 1977 2deurs
C2 sedan 1979 4 deurs
vw T3 1.9d 1988
honda CB750 F2 1977
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten