Ol' Teaser (Siamese kop ombouwen naar 4 kanaals)
Moderator: JvV
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
ben je niet bang dat het hele deksel zo krom is als een hoepel nu?
mischien had je er beter een ring van 3mm dik rondom kunnen lassen. het deksel lekdicht krijgen lijkt me nu vrij moeilijk
mischien had je er beter een ring van 3mm dik rondom kunnen lassen. het deksel lekdicht krijgen lijkt me nu vrij moeilijk
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Ik monteer hem zowiso met vloeibare pakking op het blok, want die kurkpakking ben ik helemaal klaar mee.joel schreef:ben je niet bang dat het hele deksel zo krom is als een hoepel nu?
mischien had je er beter een ring van 3mm dik rondom kunnen lassen. het deksel lekdicht krijgen lijkt me nu vrij moeilijk
En het vlak waar het ronde deksel tegenaan komt heb ik redelijk vlak, en er komt aan het dekseltje ook nog een rand van 3 mm.
Hierbinnenin is ook alleen maar sprake van spat olie.
We zullen zien, maar jou tip zal ik iig onthouden voor het geval het toch nodig is, bedankt.
Ik heb nog een paar van die dekseltjes liggen, dus kan nog wel wat proberen.
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Ernst als ik je dan ook nog eens een tip mag geven kijk eens naar zogenaamde Blind klinkmoeren.
Dit zijn een soort van Popnagels alleen dan MET schroefdraad erin. Weet je zeker dat de las niet losscheurt en het moertje per ongeluk naar beneden valt.
Mocht je zon tang niet hebben of in je kennisen kring kom dan gerust een keer langs met je deksel dan knijp ik ze er hier wel in voor je. M5 - M6 hebben we hier standaard op voorraad liggen.
Dit zijn een soort van Popnagels alleen dan MET schroefdraad erin. Weet je zeker dat de las niet losscheurt en het moertje per ongeluk naar beneden valt.
Mocht je zon tang niet hebben of in je kennisen kring kom dan gerust een keer langs met je deksel dan knijp ik ze er hier wel in voor je. M5 - M6 hebben we hier standaard op voorraad liggen.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
die tang heb ik zelf ook. maar het probleem daarmee is dat ze te diep zijn denk ik. ze zijn minstens zo diep als 2a3 m6 moertjes achter elkaar, die plaats heb je niet achter dat deksel vermoed ikPietje schreef:Ernst als ik je dan ook nog eens een tip mag geven kijk eens naar zogenaamde Blind klinkmoeren.
Dit zijn een soort van Popnagels alleen dan MET schroefdraad erin. Weet je zeker dat de las niet losscheurt en het moertje per ongeluk naar beneden valt.
Mocht je zon tang niet hebben of in je kennisen kring kom dan gerust een keer langs met je deksel dan knijp ik ze er hier wel in voor je. M5 - M6 hebben we hier standaard op voorraad liggen.
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Klopt allebei, de moertjes mogen er niet af vallen, ik moet ze nog ff met een tang testen of ze goed vast zitten, dat heb ik nog niet gedaan.joel schreef:die tang heb ik zelf ook. maar het probleem daarmee is dat ze te diep zijn denk ik. ze zijn minstens zo diep als 2a3 m6 moertjes achter elkaar, die plaats heb je niet achter dat deksel vermoed ikPietje schreef:Ernst als ik je dan ook nog eens een tip mag geven kijk eens naar zogenaamde Blind klinkmoeren.
Dit zijn een soort van Popnagels alleen dan MET schroefdraad erin. Weet je zeker dat de las niet losscheurt en het moertje per ongeluk naar beneden valt.
Mocht je zon tang niet hebben of in je kennisen kring kom dan gerust een keer langs met je deksel dan knijp ik ze er hier wel in voor je. M5 - M6 hebben we hier standaard op voorraad liggen.
En hoger dan deze moertjes moet het idd niet worden want dan loopt de ketting er tegen aan.
bedankt voor de tips
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Kijk dat wordt wat , maar van die vloeibarepakking weet ik niet of dat wat is beter kurk en licht met silicone aansmeren maar waar haal je een lap kurkpakking vandaan eigenlijk om een pakking van te maken ?
Silicone pakking gaat zeker werken maar vloeibarepakking wordt hard en veel schoonmaak werk
Silicone pakking gaat zeker werken maar vloeibarepakking wordt hard en veel schoonmaak werk
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
http://www.frost-auto.nl/?p=productsList&iCategory=23gteturbo schreef:Kijk dat wordt wat , maar van die vloeibarepakking weet ik niet of dat wat is beter kurk en licht met silicone aansmeren maar waar haal je een lap kurkpakking vandaan eigenlijk om een pakking van te maken ?
Silicone pakking gaat zeker werken maar vloeibarepakking wordt hard en veel schoonmaak werk
Alle soorten en maten.
Gr Daniel
C ceker!!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v232/Synetearis/DeluxePixelbakkie.jpg[/img]
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Ik heb die "vloeibare"pakking er al een tijdje tussen gehad op advies van de man die m'n blokje gereviseerd had, en dat werkt gewoon prima, hij doet er bij een rallywagen die hij sponsort ook de carterpan mee.gteturbo schreef:Kijk dat wordt wat , maar van die vloeibarepakking weet ik niet of dat wat is beter kurk en licht met silicone aansmeren maar waar haal je een lap kurkpakking vandaan eigenlijk om een pakking van te maken ?
Silicone pakking gaat zeker werken maar vloeibarepakking wordt hard en veel schoonmaak werk
Het is alleen wat extra schoonmaak werk als je de boel los haalt, maar valt erg mee.
En het werkt bij mij beter dan die !@#$%^& kurkpakking die toch altijd wel een beetje zweet.
Het ronde deksel die op het distributioedeksel komt smeer ik ook in met het zelfde spul, maar pas nadat de nokkenas definitief is afgesteld.
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Achteras met nieuwe schotels, en meteen maar ff een stalen staartstuk gemaakt.
Dan nog remschijven er op .....
Dan nog remschijven er op .....
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
ziet dr goed uit
ben erg benieuwd naar de rij eigenschappen straks
ben erg benieuwd naar de rij eigenschappen straks
Opel Kadett 1200 C Coupe
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
nu nog het 16v blokje
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Daar ga ik misschien komende winter weer mee verder.joel schreef:nu nog het 16v blokje
Als iemand nog een 5 bak weet met de startmotorbubbel aan de rechterkant (dus een OHC Getrag 5 bak)
Zo moet ie er uit zien, alleen dan zonder de binnenste rand
En voor een redelijk bedrag natuurlijk
-
- C verslaafd
- Berichten: 528
- Lid geworden op: ma feb 25, 2008 10:51 am
- Locatie: Lichtenvoorde
- Contacteer:
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Goed bezig Ernst. Heb de de achteras spullen al liggen? Want ik heb hier klauwen en schijven liggen wat toch niet meer wat wordt.
Kadettloos
Fake Splits Can f*ck Off !!
Fake Splits Can f*ck Off !!
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
Weer ff een paar avondjes aan het knutselen geweest, ...........
En als dat allemaal klaar is, dus de remleidingen nog, en dan wil ik toch proberen om dit er onder te maken, .........
En daarna nog ff de vooras updaten, tegen de tijd dat dit allemaal klaar is begint het nieuwe seizoen wel zo'n beetje.
En als dat allemaal klaar is, dus de remleidingen nog, en dan wil ik toch proberen om dit er onder te maken, .........
En daarna nog ff de vooras updaten, tegen de tijd dat dit allemaal klaar is begint het nieuwe seizoen wel zo'n beetje.
Laatst gewijzigd door erny70 op wo sep 07, 2011 7:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- C liefhebber
- Berichten: 118
- Lid geworden op: vr jul 10, 2009 12:42 am
- Locatie: Langeveen / Arnhem
Re: De blauwe sedan 1200 S van Ernst
ziet er goed uit....
[b]If in doubt. Flat out! - Colin Mcrae[/b]
Kadett Coupé 2.4: Rally Project
Kadett City 1.2*: Dagelijks LPG monster
Kadett Coupé 2.4: Rally Project
Kadett City 1.2*: Dagelijks LPG monster
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten