Restauratie project van het Coupeetje (2013-2022)

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Dit weekend voor het eerst tijd kunnen maken om aan de Coupé te sleutelen. Nu ben ik maar een gewone huis-tuin-en-keuken sleutelaar, dus het echte werk wordt uitbesteed. Toch is het sleutelen aan de auto ook een hobby.

Afbeelding

De bumpers, verlichting en andere onderdelen aan vóór- en achterkant zijn eraf geschroefd. Ook de binnenbekleding van de portieren, kunststof dorpeldrempels en afdekplaatjes kunnen thuis schoongemaakt en/of vernieuwd worden.

Afbeelding
Afbeelding

De achterbank en de hoedenplank gaan komende week – samen met de Recaro stoelen – naar een autostoffeerder. Een opknapbeurt is geen overbodige luxe en het moet met passen bij de kleur van de Coupé (maar hierover later meer).

Afbeelding
Afbeelding

Het aanwezige roest vind ik tot op heden nog meevallen, maar nog niet alles is eraf en zichtbaar ;-)

Afbeelding
Afbeelding

Uiteraard komt na restauratie van de carrosserie ook alle andere techniek nog aan bod. Daar heb ik wel ideeën over, maar dat is iets voor later.
Greetz,

Harold

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door JvV »

Mooie update. Tot nu toe valt het mee; hopelijk valt het ook onder het plaatwerk zelf mee.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Afgelopen drie jaar heb ik al menig onderdeel aangeschaft, omdat ik al wist dat dit vervangen moest worden of omdat ik dit anders wilde na het restauratie project. Na wat speurwerk kwam ik in juni dit jaar dit Recaro interieur tegen uit een Manta CC GTE. De kleur van het interieur moet natuurlijk wel blijven passen bij de kleur van de auto.

Afbeelding

Nadat ik vorige week de achterbank en de hoedenplank uit de Coupé had gehaald, konden de drie Recaro stoelen, de twee achterbanken en de hoedenplank naar de autostoffeerder.

Afbeelding

De autostoffeerder gaat al het gele schuim verwijderen, ook aan de zijkanten (ik had de kofferbak al helemaal vol met die gele rommel). De achterbank wordt pas gemaakt voor een Kadett C. De zwarte stof aan de zijkanten wordt sowieso vernieuwd en is ook nodig voor de achterbank. Tevens zal de hoedenplank worden opgeknapt en vond ik nog twee houten panelen bij het voeteneind, dat ik met diezelfde zwarte stof wil gaan bekleden.

Die zien we volgend jaar weer terug.
Laatst gewijzigd door HarryBarry op do okt 10, 2013 6:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetz,

Harold

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door JvV »

Dat gaat weer een interieur in nieuwstaat worden!
Mooi die recaro's.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Vandaag vorderingen gemaakt op het gebied van onderdelen. Al vanaf de beginjaren van de Coupé in de vorige eeuw had ik de droom ooit de 1600 om te ruilen voor een twee liter. Uiteraard is de relatief goedkope vermogenswinst een belangrijke drijfveer. De 1600S is tevens altijd een dorstig typje geweest. Zeven jaar lang heb ik het verbruik netjes bijgehouden, waarbij het gemiddelde per jaar altijd op ongeveer 1 op 6,5 uitkwam. Nu kan het ook deels met mijn toenmalige rijstijl te maken hebben gehad ………. ;)

Afbeelding

De 1600S met vierbak gaat omgeruild worden met een 2.0E uit een Ascona B met een Getrag 240 vijfbak.

Afbeelding

Hoewel eigenlijk nog niet op het inkooplijstje van vandaag – maar wel in de nabije toekomst - kon ik ook de hand leggen op een complete set dubbele Webers 40 DCOE inclusief spruitstuk.

Afbeelding
Afbeelding

De revisie van de motor kan mooi parallel lopen met de werkzaamheden aan de koets.
Greetz,

Harold

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door JvV »

:D kijk dat zijn de update!.. Een 20E is een lekkere motor op 40mm webers :D
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Vandaag was mijn tweede sleutel-/demontagedag (binnenkort worden werkzaamheden uit handen gegeven, ieder zijn vak zal ik maar zeggen).

Afbeelding
Afbeelding

Naast een enkele bezienswaardigheid, zijn de werkzaamheden behoorlijk opgeschoten.

Afbeelding
Afbeelding

Na de achterbank, zijn nu ook de stoelen verwijderd, om t.z.t. plaats te maken voor het Recaro interieur.
Een beetje oud zeer kwam ook weer bovendrijven. Eigenlijk wist ik in 1995 al van dit gat, maar soms verdring je bepaalde zaken ;-)

Afbeelding

…… en eigenlijk wist ik deze ook nog wel …..

Afbeelding

De radiateur is er na achttien jaar stilstand ook niet beter op geworden. Tevens heb ik een nieuw 1.9E/2.0E exemplaar al klaar liggen.

Afbeelding
Afbeelding

Zo langzamerhand wordt het tijd voor het snij- en laswerk, de Coupé begint aardig kaal te worden.

Afbeelding
Greetz,

Harold

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door JvV »

Mooie demontage foto's Harold. Vind de kleur ook sjiek!.. Denk dat het nog wel eens mee kan gaan vallen met het werk aan
de wagen.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
gtc
C liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma nov 05, 2012 8:43 pm
Locatie: hommerts

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door gtc »

Ziet er toch wel weer strak uit na zo'n schade, was niet echt een klein deukje. gaat helemaal goed komen!!!
blauweastra
C liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: wo dec 23, 2009 8:27 pm

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door blauweastra »

ziet er goed uit en ik zie weinig roest eigenlijk.
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

Nu gaat het te ver om alle onderdelen te benoemen, die voor het project worden aangeschaft, maar deze vind ik wel vermeldingswaardig. Begin november kon ik een CIH Opel GT kleppendeksel op de kop tikken. Samen met de dubbele Webers geeft dat straks een mooi aanblik, mits ook verzorgd uiteraard. Zaterdag kon ik het gepolijste aluminium kleppendeksel ophalen en het resultaat mag er zijn.

Vóór:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Een verchroomde dop is onderweg en waarschijnlijk zullen de verchroomde bouten niet lang daarna volgen ;-)
Greetz,

Harold

Afbeelding
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

De voorschermen zijn gedemonteerd en tevens de achterschermen met dorpels weggezaagd.

Afbeelding
Afbeelding

Zoals verwacht komt nu ‘de waarheid’ boven en is vandaag besloten de auto helemaal kaal te maken en het chassis te laten stralen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik had het al eerder vermeld, we doen de restauratie goed of we doen het niet. Heeft iemand nog een ‘spit’ of metalen constructie waar het chassis op kan rusten, dan houd ik me aanbevolen.

Afbeelding
Afbeelding

Demontagefoto’s gaan weer snel volgen.
Greetz,

Harold

Afbeelding
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door JvV »

Goede grondige aanpak kan nooit kwaad!, jammer dat het toch iets ''tegenvalt''.
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
HarryBarry
C liefhebber
Berichten: 168
Lid geworden op: wo mar 16, 2011 8:27 pm
Locatie: Haaksbergen

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door HarryBarry »

"Wie zoekt zal vinden", al moet ik ver Duitsland inrijden met bar slecht weer:

Afbeelding

Vandaag een nos origineel linker portier Kadett C Coupé weten te bemachtigen
(de rechter was in 1992, drie jaar voor de stalling al vernieuwd):

Afbeelding
Greetz,

Harold

Afbeelding
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Restauratie project van het Coupeetje (2013-2015)

Bericht door Automatic-freak »

Mooi werk zo met de complete achterschermen er af !!

Ook top dat je nog een nieuwe deur hebt gevonden ... straks weer bijna een nieuwe auto 8)
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten