ha ha is ook weer waar, maar deze kreidler leeft niet meer, tenminste de voorkant dan, want daar heb ik eind '86 een bijna fataal ongeluk mee gehad, evengoed wel sund van dat mooie ding, ik was er zo trots op zoals je kunt zien op de foto.coinoperator schreef:Neehoor
Dat is helemaal On Topic als je er net als de meesten van ons allemaal vanuit gaat dat we bezig zijn met het rijdend houden en restaureren van oude voertuigen...
En omgekeerd op http://www.kreidler.nl wordt er ook over auto's geluld....
Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Moderator: JvV
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Je hebt 'm zeker niet meer staan dan?
Want een vorkje is wel aan te komen hoor, een kruisstuk ligt hier zelfs nog op het schap.
zo'n Kreid is zelfs knap wat meer waard dan een dettje dus zowat altijd de moeite van het opknappen waard.
Want een vorkje is wel aan te komen hoor, een kruisstuk ligt hier zelfs nog op het schap.
zo'n Kreid is zelfs knap wat meer waard dan een dettje dus zowat altijd de moeite van het opknappen waard.
vertrokken
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
nee die is toendertijd bij de brommerhandelaar blijven staan, en van het geld wat ik er nog voor kreeg hebben we een andere brommert gekocht, helaas geen kreidler meer, want die waren toen al duur.coinoperator schreef:Je hebt 'm zeker niet meer staan dan?
Want een vorkje is wel aan te komen hoor, een kruisstuk ligt hier zelfs nog op het schap.
zo'n Kreid is zelfs knap wat meer waard dan een dettje dus zowat altijd de moeite van het opknappen waard.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Mja
Die Kreid op jouw foto was in 1980 4000 gulden
in 1990 1 gulden (vandaar dat ze ook zo zeldzaam zijn geworden want iedereen flikkerde hem weg en kocht zo'n plastic schijtbak op wielen)
en nu 2000 euro
en dan zal het het maar niet hebben over de prijzen van de "lekkere krenten" zoals de directe 5bakjes met superbreitwandcilinder, kroonkopcarborateur en ga zomaar door....das echt niet leuk meer....
Die Kreid op jouw foto was in 1980 4000 gulden
in 1990 1 gulden (vandaar dat ze ook zo zeldzaam zijn geworden want iedereen flikkerde hem weg en kocht zo'n plastic schijtbak op wielen)
en nu 2000 euro
en dan zal het het maar niet hebben over de prijzen van de "lekkere krenten" zoals de directe 5bakjes met superbreitwandcilinder, kroonkopcarborateur en ga zomaar door....das echt niet leuk meer....
vertrokken
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Sjo, nou ik toch bezig ben....
FF nieuwe lagertjes er in....
en er was ook iets met een gebroken veertje waardoor ik niet meer kon terugschakelen (vloek)
Maar intussen gaat ie weer als de brandweer.
Oh
Off-Topic.
ZEKER NIET
hihihi
FF nieuwe lagertjes er in....
en er was ook iets met een gebroken veertje waardoor ik niet meer kon terugschakelen (vloek)
Maar intussen gaat ie weer als de brandweer.
Oh
Off-Topic.
ZEKER NIET
hihihi
vertrokken
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 62
- Lid geworden op: zo jul 26, 2009 8:20 pm
- Locatie: Diemen ( amsterdam )
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
de prijzen van kreidler borrelen de pan uit. Ik ben zelf ook kreidler liefhebber en Hercules liefhebber.
Dus zit ook in dat wereldje, had laatst een knappe RMC-S gekocht in duitsland met 253 KM op de klok.
Coin, jij hebt hem als je op het kreidler forum zit wel gezien.
Dus zit ook in dat wereldje, had laatst een knappe RMC-S gekocht in duitsland met 253 KM op de klok.
Coin, jij hebt hem als je op het kreidler forum zit wel gezien.
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Yeps ik dacht van wel...
En jij mijn in de prak gedraaide 4bak indirect
En jij mijn in de prak gedraaide 4bak indirect
vertrokken
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Maar rij je dan nog op de kreidler ook ? bedoel omdat je veertje kapot is of kwam je dat tegen met het opknappen/reviseren ?
had zelf zundapp maar was jalours op die kreidlers met die inlaat schijven die draaide toeren niet normaal als je het motertje optimaliseerde
had zelf zundapp maar was jalours op die kreidlers met die inlaat schijven die draaide toeren niet normaal als je het motertje optimaliseerde
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Hij schakelde opeens niet meer terug en bleef dus uiteindelijk in z'n vier hangen...
toen moest ie wel los...
Zündapp (prima merk daar niet van) heeft geen roterende inlaat, Kreidler ook niet.
Alleen een paar speciale racemodellen van Kreidler hebben een roterende inlaat maar dat is de afdeling zééér speciaal.
De eerste Yamaha's type FS1 hadden wel een roterende schijf....dat ging echt als de brandweer.
(ik heb de boete bewaard, 115Km.....) Kreidler kon ik toen helemaal niet betalen.
toen moest ie wel los...
Zündapp (prima merk daar niet van) heeft geen roterende inlaat, Kreidler ook niet.
Alleen een paar speciale racemodellen van Kreidler hebben een roterende inlaat maar dat is de afdeling zééér speciaal.
De eerste Yamaha's type FS1 hadden wel een roterende schijf....dat ging echt als de brandweer.
(ik heb de boete bewaard, 115Km.....) Kreidler kon ik toen helemaal niet betalen.
vertrokken
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
coinoperator schreef:Hij schakelde opeens niet meer terug en bleef dus uiteindelijk in z'n vier hangen...
toen moest ie wel los...
Zündapp (prima merk daar niet van) heeft geen roterende inlaat, Kreidler ook niet.
Alleen een paar speciale racemodellen van Kreidler hebben een roterende inlaat maar dat is de afdeling zééér speciaal.
De eerste Yamaha's type FS1 hadden wel een roterende schijf....dat ging echt als de brandweer.
(ik heb de boete bewaard, 115Km.....) Kreidler kon ik toen helemaal niet betalen.
Lol ben ik al zo oud dat ik nu al min jeugd door elkaar gooi was het een yamaha dan met zoon roterende inlaat dacht echt in gedachten dat mijn klasgenoot toen op een kreidler reed maar dat hij roterende inlaat had weet ik zeker dan was het inderdaad een yamaha
c2 coupe gte 2.4 45 webers (2.0 motor in volgende tuning fase)
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Mwoah....
Helaas alleen de eerste Yammelemaha's...die wit/rode
De mijne werd in beslag genomen (vloek) en later kreeg ik van pa en ma een nieuwe, zo'n blauwe.
Dat kloteding heb ik amper over de 80 weten te krijgen met die kutmembraaninlaat....
en nee
Kreidler was toen in 1974 al niet meer te betalen zowat dus geen Kreilder voor mij.
Yamaha kostte 1600 en Kreid ruim 3400 pling...kassa..
Dat heb ik intussen ruim goedgemaakt.
Helaas alleen de eerste Yammelemaha's...die wit/rode
De mijne werd in beslag genomen (vloek) en later kreeg ik van pa en ma een nieuwe, zo'n blauwe.
Dat kloteding heb ik amper over de 80 weten te krijgen met die kutmembraaninlaat....
en nee
Kreidler was toen in 1974 al niet meer te betalen zowat dus geen Kreilder voor mij.
Yamaha kostte 1600 en Kreid ruim 3400 pling...kassa..
Dat heb ik intussen ruim goedgemaakt.
vertrokken
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
ik weet niet wat voor yamaha jij had maar ik had met mijn DT super schik gehad
en die liep echt wel harder als 80 daarna ook nog een honda ns1
en die liep echt wel harder als 80 daarna ook nog een honda ns1
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
Jaja
DT is alweer van vele jaren later schat...
we hebben het over de oudjes
DT is alweer van vele jaren later schat...
we hebben het over de oudjes
vertrokken
Re: Mijn C1 Koepeetje gaat in de steigers
coinoperator schreef:Jaja
DT is alweer van vele jaren later schat...
we hebben het over de oudjes
gelukkig mag ik nu nog van beide genieten. hier in de schuur staat nog een fs1 met roterende inlaat en een kreidlertje. Ik heb ook nog een ktm mss50 die ik nu aan het restaureren ben, ik kan ook niet zeggen dat ik die langzaam vind ( origineel looptie al ruim 85 )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten