begin project limo

Hier kun je je verhaal over je restauratie/verbouwing van je Kadett kwijt.

Moderator: JvV

Gesloten
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

begin project limo

Bericht door pascalw »

na veel wikken en wegen, en geld organiseren kan ik beginnen met mijn kadett. uiterlijk blijft standaard, 1.6 assen blijven standaard, maar........
torretje komt van een total loss mazda mx5 2.0l. leek me leuke keuze. geen gedoe met versnellingsbakken ofzo en toch 162PK wat ze in de mx5 hebben. zal wellicht iets hoger worden door uitlaat en ecu.
en voor de prijs kan ik het ook niet laten, CiH op dat vermogen brengen zal me wellicht meer kosten dan de hele mx5. is ook nog eens flink stuk lichter in gewicht daarnaast.

zal wel niet zo makkelijk zijn als "vergelijk naast elkaar op garagevloer staande blokken" laat lijken :mrgreen:

pascal
JvV
C gestoord
Berichten: 1555
Lid geworden op: za jan 06, 2007 7:32 pm
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: begin project limo

Bericht door JvV »

Klinkt als een leuk project! foto's van de wagen en de donor ? :D
Kadett C2 Coupe 2.5 Berlinetta Steinmetz '78
Link: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=18&t=11841
Wesley_Rallykadett
C liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: zo mar 27, 2011 9:18 pm
Locatie: Leende

Re: begin project limo

Bericht door Wesley_Rallykadett »

Is weer eens wat anders een MX5 motor, ben benieuwd!
En idd Jasper, We want to see pics! :mrgreen:
Kadett C Rallye replica '78 C20XE project
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: begin project limo

Bericht door pascalw »

zodra alletwee in zelfde werkplaats zijn zal ik wat fotos plaatsen. mx5 komt van een bedrijfje in duitsland dat in mx5 onderdelen handeld. was net bij hem binnen. ben blij dat ik er niet inzat toen die over kop sloeg. heb er 1700 euro voor betaald, heeft pas 9.000km gelopen :) alles wat ik niet gebruik wil hij terug hebben dan wel weer.
kadetje is een 1.6 oranje vermengt met roestbruin :P
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: begin project limo

Bericht door kadettnico »

Dit is een stuk ambitieuzer dan een CIH ombouw inderdaad. Zoals je zelf al zegt heeft het wel een hoop voordelen, dus ik ben benieuwd!
Succes!
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: begin project limo

Bericht door pascalw »

het blok is zelfde formaat als een CiH. grootste uitdagingen zal carter en uitlaat zijn. ben beetje bang voor de stuurkolom ed aan die kant. in carter zitten oliesproeiers die de zuigers smeren/koelen. ik heb geen flauw idee in hoeverre dat de diepte van de carterpan beinvloed.

zie op interweb en ook hier wel meer andere merk blokken. vind hier het gemak van geen gedoe met koppeling en bak en licht gewicht hier wel een voordeel. volgend de mx5 handelaar zijn de ecu's makkelijk als stand alone te bedraden, ook zonder input van abs en dat soort meuk.

ben benieuwd op reactie van RDW bij keuring: oldtimer die binnen de modernste emissie eisen valt :P

als ik trouwens een m5 zo eens zie op internet met research vind men ook plaatje van het sub chassis. zou geweldig zijn als men dit zo onder een kadett kon lassen. denk de de RDW dan gek word :mrgreen:

Afbeelding

Pascal
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: begin project limo

Bericht door joel »

De oliesproeiers voor zuigerbodemkoeling zitten in de hoofdlagergallerij. Die hebben met de carterpan niets te maken
kadettnico
C geïnteresseerd
Berichten: 68
Lid geworden op: vr feb 03, 2012 2:57 pm
Locatie: Kerkdriel

Re: begin project limo

Bericht door kadettnico »

Bij de RDW zullen ze niet gek worden als jij dit frame onder je kadett last. Jij krijgt eerder een hartverzakking wanneer ze besluiten dat het geen oldtimer meer is!:P

Een auto bestaat volgens het RDW uit 3 delen: frame, body en motor.
Wanneer je een zelfdragend chassis hebt, zoals een kadett, dan zal je bij ombouw van de motor altijd 2 van de 3 delen behouden. Wanneer jij van de mazda het frame en de motor gaat gebruiken, gebruik je dus 2/3 van de mazda en zal je kenteken misschien wel dat van de mazda worden.
Het kan ook zo zijn dat ze de delen van het onderstel van de mazda niet als frame zien hoor, maar ik zou dit voor de zekerheid eens uitzoeken.

Misschien is het een oplossing om te meten of de voorste wielophanging om te bouwen valt?

Wanneer je hiermee klaar bent is het in elk geval 'one of a kind'
pascalw
C gevonden
Berichten: 43
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:17 am

Re: begin project limo

Bericht door pascalw »

was niet mijn bedoeling dit subframe van de mazda erin te bouwen, maar van andere kant zou het een zeer strak sturend autootje worden dan.

ik hou het gewoon bij blok/bak van de mx5. de catalisator en dat soort dingen hou ik er wel in. bespaard kosten voor andere ecu. en wie weet wat er nog bedacht gaat worden om oldtimers te weren van straten. ben bij sloper geweest en heb daar een blok naast een CiH kunnen zetten. mazda blok is zelfs iets kleiner maar vooral lichter. duim keer Pi langs blok schijnt het behoorlijk goed uit te komen met het carter maar inbouw zal dat dus nog moeten uitwijzen. sloper verklaarde mij voor volslagen idioot trouwens :P
had wel nog een GT/E vooras die ik ook heb meegenomen, achteras was helaas weg, blijft 1.6 as dus. weet niet welk eindoverbrenging een mazda heeft :(
ben op zoek naar een chevette dashboard, daar zou alles van de mx5 mooi inpassen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten