verzekeren van een kadett met een 2.4 L motor
Moderator: JvV
verzekeren van een kadett met een 2.4 L motor
Hallo,
Ik heb een opel kadett coupe gekocht.
dit was origineel een 1600 (nagevraagd bij de RDW)
er ligt nu een 2.0 E motor in met een 5 bak en een rally E achteras.
de auto is toendertijd helemaal gereviseerd,
Zelf wil ik er nu een 2.4 liter moter uit een Omega in leggen.
nu blijkt dat als dit niet op het kenteken staat aangegeven je problemen kunt krijg met het verzekeren van de auto.
als optie kon je de auto opnieuw een technische keuring geven in Lelystad. volgens mij is deze zwaar en word het moeilijk om hem daar door te krijgen.
Mijn vraag is:
Zijn er meer mensen die groter motoren in een kadett hebben gebouwd (vast wel ) en hoe hebben ze dit gedaan met de verzekering?
bvd Bart[/img]
Ik heb een opel kadett coupe gekocht.
dit was origineel een 1600 (nagevraagd bij de RDW)
er ligt nu een 2.0 E motor in met een 5 bak en een rally E achteras.
de auto is toendertijd helemaal gereviseerd,
Zelf wil ik er nu een 2.4 liter moter uit een Omega in leggen.
nu blijkt dat als dit niet op het kenteken staat aangegeven je problemen kunt krijg met het verzekeren van de auto.
als optie kon je de auto opnieuw een technische keuring geven in Lelystad. volgens mij is deze zwaar en word het moeilijk om hem daar door te krijgen.
Mijn vraag is:
Zijn er meer mensen die groter motoren in een kadett hebben gebouwd (vast wel ) en hoe hebben ze dit gedaan met de verzekering?
bvd Bart[/img]
-
- C ervaren
- Berichten: 255
- Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm
ik heb mijn city oldtimer all risk verzekerd.
Op het taxatie rapprt heb ik de motor volledig laten vermelden.
omdat ik het taxatierapprt moets opsturen voordat ik hem kon verzekeren, is de maatschappij dus op de hoogte.
Op het taxatie rapprt heb ik de motor volledig laten vermelden.
omdat ik het taxatierapprt moets opsturen voordat ik hem kon verzekeren, is de maatschappij dus op de hoogte.
[img]http://www.opvolger.net/opvolger/images/pixel%20plaatjes/5%20op%20een%20rij.png[/img]
ik met de 2.4 van mij ook doorgegeven aan de verzekering.
RDW keuring schijnt wel vrij streng te zijn NIET VERWARREN MET DE APK KEURING!!!!!
Bij het RDW moet je tellen dat je 3 testen moet ondergaan.
Geluid.
Weggedrag
Remmentest.
Een test kost een 300 euro PER STUK.
RDW keuring schijnt wel vrij streng te zijn NIET VERWARREN MET DE APK KEURING!!!!!
Bij het RDW moet je tellen dat je 3 testen moet ondergaan.
Geluid.
Weggedrag
Remmentest.
Een test kost een 300 euro PER STUK.
WWW.P-POOT.NL
This is how we build it.
This is how we build it.
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
je hebt 3 keuringe
de eerste tot bj 10-1973 is iedere ombouw een eitje
als alles netjes kun je een 1.2 ombouwe naar een 4.0
mits het goed en degelijk gebouwd is
de tweede keuring is lichte voertuig keuring
dit is als je voertuig minder als 40% vermogen winst hebt
bv van 100 pk naar 135 pk
derde is zware voertuigkeuring
dit is als je meer als 40% vermogen winst hebt
dan krijg je een weggedrag test (dan gaan de mensen van de rdw even jou wagen afbere)
en een geluids test
en visiuele controle
dit alles kost 900
de eerste tot bj 10-1973 is iedere ombouw een eitje
als alles netjes kun je een 1.2 ombouwe naar een 4.0
mits het goed en degelijk gebouwd is
de tweede keuring is lichte voertuig keuring
dit is als je voertuig minder als 40% vermogen winst hebt
bv van 100 pk naar 135 pk
derde is zware voertuigkeuring
dit is als je meer als 40% vermogen winst hebt
dan krijg je een weggedrag test (dan gaan de mensen van de rdw even jou wagen afbere)
en een geluids test
en visiuele controle
dit alles kost 900
-
- C gestoord
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: do jan 18, 2007 8:13 pm
- Locatie: oss
het enigste probleem is als jij een det1.1 hebt op papier
en je dus 3 bomen een hek en 2koeien hebt omgerede en 250meter remspoor achter laat zulle ze wel gaan twijfele
of het een 1100 en kun je een techinsche keuring verwachten
ik heb met mijn 1.2n met een xtra 1000 cc dubbele teur ook
een ongeluk gehad buiten mijn schuld om
werd gevraagt of er een ander blok in lag(aan gezien het een rallye replica was) voor de zekerheid maar nee gezegt
maar denk zolang je het bovenste niet presteerd
zal het wel goed kommen
en je dus 3 bomen een hek en 2koeien hebt omgerede en 250meter remspoor achter laat zulle ze wel gaan twijfele
of het een 1100 en kun je een techinsche keuring verwachten
ik heb met mijn 1.2n met een xtra 1000 cc dubbele teur ook
een ongeluk gehad buiten mijn schuld om
werd gevraagt of er een ander blok in lag(aan gezien het een rallye replica was) voor de zekerheid maar nee gezegt
maar denk zolang je het bovenste niet presteerd
zal het wel goed kommen
-
- C ervaren
- Berichten: 255
- Lid geworden op: do mei 18, 2006 8:46 pm
als je de auto verzekert hebt met de motor die er in ligt kun je verzekeringstechnisch geen problemen verwachten: ze zijn op de hoogte.
maar stel dat je een agent op zijn pik trapt oid en hij gaat echt moeilijk doen dan kan je problemen verwachten.
Ik denk dat een c20 let of xe ombouw bijvoorbeeld meer "stinkt" voor zo'n agent als een ouderwetse cih. Dat komt geloofwaardiger over.
Als je normaal doet verwacht ik niet zo'n problemen met die zaken.
maar stel dat je een agent op zijn pik trapt oid en hij gaat echt moeilijk doen dan kan je problemen verwachten.
Ik denk dat een c20 let of xe ombouw bijvoorbeeld meer "stinkt" voor zo'n agent als een ouderwetse cih. Dat komt geloofwaardiger over.
Als je normaal doet verwacht ik niet zo'n problemen met die zaken.
ook wel bekend als het rooie mannetje
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten