c coupe '79 project

Alles over de Coupé

Moderator: JvV

Gesloten
Big Boy Billy
Berichten: 1
Lid geworden op: za jul 16, 2016 8:33 am

c coupe '79 project

Bericht door Big Boy Billy »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, dus is allemaal nog een beetje wennen, ik ben al heel geruime tijd een grote Opel fanaat, en meer bepaald van de kadett c coupe, heb er mij 2 maanden geleden dan eindelijk een kunnen aanschaffen na lang zoekwerk, want hier in het West Vlaanderen in belgie zijn bijna alle c coupé's omgebouwd naar rallywagen wat uiteraard mooi is maar ik zocht een originele, nu heb ik een kadertje c coupe van bouwjaar 1979 met een 1.2s motor, en samen met een vriend carrosserie gaan we hem binnen een maandje een nieuwe toch originele kleurige lak geven, omdt ik me meer bezighoudt met het in en uitmonteren en met het mechanische gedeelte van dit project had ik enkele vraagjes voor jullie mss weten jullie raad,
- temperatuur werd te hoog naar mijn gedacht heb dus nieuwe waterpomp, thermostaat, radiatorslangen, temperatuursensor, gestoken, nu komt hij in het rood op dashboard, dan maar een thermostaat die op 87 graden opengaat, net hetzelfde, radiator is nog goed, water stoomt niet, krijgt ook niet overdreven warm als je aan de slangen voelt, motor overhit niet, heb wel gezien dat benzinemeter niet correct aftekent op dashboard zouden de benzinemeter en temperatuurmeter in het binnenwerk van dashboard op een zelfde relais of iets dergelijks werken mss? Dan zou het kunnen dat temperatuurmeter ook niet juist werkt...

- deurrubber, kofferrubber, raamrubbers, waar vind je die? Heb al beetje speurwerk gedaan maar vind die niet direct terug,

Dank jullie van harte moest er iemand mij verder kunnen helpen, een opelvriend :D
autocat
C liefhebber
Berichten: 201
Lid geworden op: za nov 02, 2013 6:47 pm
Locatie: Renkum

Re: c coupe '79 project

Bericht door autocat »

achter op het teller huis zit een spanninstabilisator die kan wel eens niet goed meer zijn en voor je rubbers zou je hier eens kunnen kijken http://www.ebay.de/sch/Motor-Getriebe-A ... &_nkw=opel hier zijn ook andere onderdelen te koop mocht je toch nog meer nodig hebben.

Groet Ernst

Autocat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten