C1 en C2
Moderator: JvV
-
- C verslaafd
- Berichten: 812
- Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
- Locatie: Nijmegen
Re: C1 en C2
ik meen dat het keerpunt (qua soort staal) ergens begin 1978 lag toch?
Festina lente...
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
-
- C verslaafd
- Berichten: 839
- Lid geworden op: za jan 27, 2007 6:40 pm
Re: C1 en C2
ja klopt toch
dat is tevens het begin van de C2
overigens geeneens een grap
de C2 roest echt vreselijk veel harder.
dat is tevens het begin van de C2
overigens geeneens een grap
de C2 roest echt vreselijk veel harder.
vertrokken
-
- C gestoord
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: zo mei 21, 2006 10:23 am
- Locatie: Doetinchem
Re: C1 en C2
volgens mij was het soort lak ook slechter geworden rond 1978, waardoor er sneller roest kwam
2.0 met webers c2 coupe 1979 (origineel 1.6)
1.2 c1 caravan 1975
1.2 c1 caravan 1975
Re: C1 en C2
begin van de C2 ligt rond juni/juli 77...coinoperator schreef:ja klopt toch
dat is tevens het begin van de C2
overigens geeneens een grap
de C2 roest echt vreselijk veel harder.
mijn c2 is van juli en is inderdaad wat rotter dan de c1's die ik heb (gehad)
beCeten
-
- C geïnteresseerd
- Berichten: 93
- Lid geworden op: zo jan 20, 2008 9:47 pm
Re: C1 en C2
dit klopt idd, door het gececycleerd staal zit er minder koolstof in en roest het idd snellercoinoperator schreef:C1 was van vers geproduceerd staal.
C2 was van gerecycled staal.
C1 is redelijk houdbaar.
C2 hóór je roesten respectievelijk roest al in de folder.
Re: C1 en C2
een C1 heeft ook onderhuids andere dingen die je niet ziet van buiten of van binnen
-kabelboom loopt bovenlangs i.p.v. (onder)langs de stoel
-deursloten in de deur zijn anders
-de chromen handvatten (buitenop) hebben een andere lengte 'hefboom' (waar het stangetje naar je slot aan komt te zitten )
wel te zien
-stoelen met vaste rugleunig
-vaste 3-punt gordel,maar waarschijnlijk de allereerste met een vaste 2-puntsgordel
-deurpanelen zonder chromen bies
-rubberen vloerbedekking
-andere schakelaar om je lampen aan te zetten ( met een pijltje aan iedere kant van de symbolen )
-metalen luchtfilterhuis
-typeaanduiding kadett kleiner
-kabelboom loopt bovenlangs i.p.v. (onder)langs de stoel
-deursloten in de deur zijn anders
-de chromen handvatten (buitenop) hebben een andere lengte 'hefboom' (waar het stangetje naar je slot aan komt te zitten )
wel te zien
-stoelen met vaste rugleunig
-vaste 3-punt gordel,maar waarschijnlijk de allereerste met een vaste 2-puntsgordel
-deurpanelen zonder chromen bies
-rubberen vloerbedekking
-andere schakelaar om je lampen aan te zetten ( met een pijltje aan iedere kant van de symbolen )
-metalen luchtfilterhuis
-typeaanduiding kadett kleiner
beCeten
Re: C1 en C2
die kabelboom boven langs is alleen bij de vroege c1's, want de 75-er 76-er en de 77-er c1's die ik gezien heb, lopen ze allemaal langs de dorpel
net als de stoelen, die waren ook alleen in de ook alleen in de vroege c1's
net als de stoelen, die waren ook alleen in de ook alleen in de vroege c1's
Het duurt gemiddeld 26 seconden om je auto te parkeren. Als een andere auto staat te wachten duurt het 31 seconden. Als een ongeduldige automobilist toetert omdat het allemaal niet snel genoeg gaat duurt het parkeren gemiddeld 41 seconden.
Re: C1 en C2
ik heb een 73er en eentje van april 74 gehad die uit elkaar zijn geweest, dus dat zou best kunnen kloppen
een 75er en 76 er ook,maar daar heb ik nooit naar gekeken
een 75er en 76 er ook,maar daar heb ik nooit naar gekeken
beCeten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten