Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Forum voor algemene Opel Kadett C dingen.

Moderator: JvV

kriekje
C verslaafd
Berichten: 888
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 7:41 pm
Locatie: Ambjörnarp

Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door kriekje »

Even nieuwsgierig:
Wat vind de buurt, familie , vrienden e.d. van onze hobby??
Het is tenslotte nogal eens sleutelen aan onze bolides,al dan niet buiten.
Heen en weer rijden van onze projecten.
Testen enz.

Ik heb altijd wel bekijks of mensen die stoppen als de garage open staat.
Soms 2 auto's verrijden om de 3e in de garage te krijgen of andersom, trekt ook de nodig aandacht.


Hoe zit dat bij jullie??

groetjes,

Marcel
beCeten
gabbermaikel
C ervaren
Berichten: 265
Lid geworden op: za mar 27, 2010 8:40 pm

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door gabbermaikel »

bij ons komt de hele weg vol te staan met aanhangers en auto's enz als hij weer de garage in of uit moet, dat vinden de mensen dan wat minder leuk
en ook kunnen ze het soms niet waarderen als ik op een zondag als het mooi weer is met een slijptol aan de gang ga, want dan willen ze van het mooie weer genieten
maar dat wil ik toch ook? daarom ga ik er dan ook mee bezig, en net alsof dat mooie weer opeens weg gaat omdat ik met een slijptol bezig ben? :mrgreen:

maar het valt bij ons normaal best wel mee als ik maar niet snachts met de deuren van de garage open ga staan slijpen en dingen in model slaan ofzo, de enigste die er wel wat moeite mee heeft is mijn vader omdat die die auto's altijd maar in de weg vind staan enz
in het bezit van een c1 coupe met volvo b230fk, bijna klaar.
Automatic-freak
C gestoord
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 10:56 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door Automatic-freak »

Daar kan ik héél kort over zijn; buurt, familie e.d. heeft helemaal niets met mijn hobby ... het is dan ook MIJN hobby ... :twisted: :roll:

Mvg Erik
----- Volvo 244 V6 GLT-R Automatic '80 - Volvo 850 20v GLT Automatic '92 - Volvo 245 2.3 GLT Automatic '84 -----

------------------------ "Voor elke oplossing is er een probleem !! " -----------------------
Pietje
C gestoord
Berichten: 1665
Lid geworden op: ma mei 15, 2006 9:42 pm

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door Pietje »

Ik heb ondervind er ook erg weinig problemen mee moet ik zeggen.

Ik ben er ook 5 avonden en 1 dag in de week mee bezig.

De werkplaats is goed geisoleerd.
Mijn overbuurman heeft een Amerikaan die komt soms wat gereedschap halen als dat ding van kapot is. En die vind het allemaal machtig interresant.
Andere Overbuurman zie ik nooit die daar naast woont heb ik een tijdje terug een C Kadett verkocht en die komt soms eens wat kijken wat ik aan het bouwen ben.

De Buurvrouw is 85-86 en die hoort het niet.
De Buurman heeft zelf een of andere Chopper motor en die komt soms ook gereedschap lenen of spulletjes halen dus die vind het ook niet erg.

Waar ik woon sleutel ik NIET aan de auto's en heb er dan ook geen last mee.

En ik houd goed rekening met de buurt dat wil zeggen.

Na 21.30 geen slijp op klop werkzaamheden meer.
Compressor uit.
En de deur dicht.

Dat laatste wil wel eens lastig zijn met dit mooie weer.
WWW.P-POOT.NL

This is how we build it.
CQPralley
C liefhebber
Berichten: 141
Lid geworden op: do mei 25, 2006 4:02 pm
Locatie: Nog net Nederland

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door CQPralley »

1 buurman heeft me aangestoken met het kadett virus dus die vind het geen probleem(denk ik) de rest hoor ik weinig van, de kadett is dan ook niet vaak thuis dat scheelt ook weer.
Mijn oudste dochter(5) is helemaal wild van "de coupe" en vind niets mooier dan als papa weereens "door de bocht crost", of papa mee helpen wassen of sleutelen, Afbeeldingmijn jongste dochter (bijna 2) krijgt er nog niet zo veel van mee en mijn vrouw hoor ik nooit klagen als ze mee mag/moet (door halen wat niet van toepassing is) naar een meeting of rondrit.
[img]http://i51.photobucket.com/albums/f384/LucJansen/diverse/hertog_jan.jpg[/img]
rellie kel
C gestoord
Berichten: 3616
Lid geworden op: ma mei 08, 2006 10:30 pm
Locatie: Lottum
Contacteer:

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door rellie kel »

mijn buren weten de meeste nog niet eens dat ik zo'n 'ding' heb... :lol:
rollingstone
C ervaren
Berichten: 298
Lid geworden op: wo jun 17, 2009 8:34 pm
Locatie: Oirschot

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door rollingstone »

ik kan thuis alles klaar spelen want mijn buren wonen aan bijde kanten minimaal 500 meter van ons vandaan :P dus geen klachten te bekennen en heel het dorp toetert naar mij om da ze weten oo da is frank die meej dien opel kadett ut 78 die zuiperd en dan zeg ik joooooooo houdoe
Afbeelding

Opel Kadett C2 Sedan 1978 [c20ne]

wai rolle dur het café, de asbak en de flipperkast die zen vandaag wc, oleeolee de stoeprand gift nie mee.
Schedelwerk
C verslaafd
Berichten: 812
Lid geworden op: di okt 31, 2006 1:44 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door Schedelwerk »

Tsja, als je in het centrum van Nijmegen woont en 3 kadetten hebt is het wel eens wat lastiger.
Ik heb 1 parkeerplaats voor mezelf, in onze parkeerkelder, daar staat momenteel de city op. Een tweede huur ik van een medebewoner die geen rijbewijs/auto heeft, daar staat de blauwe op. En de zwarte slaapt buiten achter de flat (geschorst, dus moet 'onzichtbaar' zijn vanaf de straat.
Alle medebewoners die ik tegenkom als ik aan het klussen ben zijn eigenlijk erg enthousiast, die vinden het wel leuk dat er iemand probeert om die ouwe troep weer de weg op te krijgen/te houden. Ik kreeg zelfs laatst weer een parkeerplekkie aangeboden van een minder valide flatbewoonster, aangezien zij die toch niet gebruikte :D

Een jaar of 2 geleden stond de blauwe sedan echter helemaal gedemonteerd op m'n eigen parkeerplaats, en daar waren enkele medebewoners minder van gecharmeerd. In een maandelijkse nieuwsbrief (we hebben een erg actieve VVE) werd voor de neus weg gevraagd of 'bepaalde mensen' die 'autowrakken' in de berging hadden staan die weg wilde laten slepen...

Maar goed, wat wil je als ik een auto probeer op te knappen en er is geen stroom, weinig licht, etc... dan duurt het gewoon wat langer :mrgreen:

Ik ben verder een erg nette sleutelaar, veeg altijd mn parkeerplaats, ruim rotzooi op, nooit tot laat bezig, dus wat dat betreft kan men er wel mee leven. En die paar klagende bejaarden die er dan nog overblijven zijn over een paar jaar toch dement.
Festina lente...

- Kadett C SDN, '76, 1.2s - daily
- Kadett C City, '76, 1.2 - TE KOOP!
- Kadett C GT/E, '76, 2.0s - in restauratie
joel
C gestoord
Berichten: 1049
Lid geworden op: za mar 21, 2009 11:19 am

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door joel »

bij mn huis weten de meesten geeneens dat ik een kadett heb. maar die doen zowiezo niet moeilijk over boren/slijpen/lassen en motoren laten brullen. zolang ik het maar niet te laat doe denk ik ( ik zorg dat ik later op de avond gewoon geen herrie meer maak ) en ik heb zowiezo bijna altijd de deur dicht. de loods waar de kadett staat ligt op een industrieterrein pal langs een metaalgieterij die 24/7 door moet draaien wat nogal geluid maakt, dus daar kan ik ook zo tot in de late uurtjes door gaan met slijpen/hameren en weet ik veel wat
Tijs
C gestoord
Berichten: 2280
Lid geworden op: ma sep 15, 2008 1:43 pm
Locatie: geldrop

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door Tijs »

sleutel niet meer thuis, dus ook geen problemen met buren, en bij de loods mogen we 24/7 herrie maken, dus daar klaagt ook niemand... je mag op dat terrein niet wonen, dus als er mensen klagen dat ze niet kunnen slapen kan dat niet kloppen ;)

de buurt vind het volgens mij wel leuk, de oude auto's in de straat, al staat het soms wel wat vol, maarja de meesten hebben hier ook wel 2 tot 3 auto's per huishouden...
- ik stel hier de vragen, ik heb er tenslotte de ballen verstand van.:)
Afbeelding
Koekie
C ervaren
Berichten: 309
Lid geworden op: ma sep 10, 2007 9:36 pm
Locatie: Abbenes

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door Koekie »

Hier in het pitoreske Abbenes is het ook allemaal geen probleem. Familie is allemaal enthausiast, evenals de buren.
Niet iedereen heeft uiteraard wat met auto's, maar zeuren/klagen/opmerkingen maken dat ik bezig ben, doen ze zeker niet.

Ik sleutel in princiepe niet heel veel voor de deur, maar als het zo uitkomt, is het geen enkel probleem. Vaak komen er ook gewoon mensen even een kijkje nemen omdat ze het interessant vinden, of om te vertellen dat ze vroeger ook zo'n kadett hadden, of hun ouders.. Er is altijd wel wat om over te praten :mrgreen:
[img]http://www.joost-ram.nl/prive/images/onderschrift.JPG.jpg[/img]
Joepp
C gestoord
Berichten: 1292
Lid geworden op: za jan 19, 2008 11:25 pm
Locatie: Spaubeek

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door Joepp »

rollingstone schreef: heel het dorp toetert naar mij om da ze weten oo da is frank die meej dien opel kadett ut 78 die zuiperd en dan zeg ik joooooooo houdoe
Hahaha heerlijk dit :P
Opel Kadett C2 Coupé '77 Aka 'Willem' of 'De Joepcoup'
Opel Kadett C1 City {underconstruction}
Opel Kadett C2 Sedan {over..}
giuliettaevo
C verslaafd
Berichten: 581
Lid geworden op: di jan 06, 2009 7:54 pm
Locatie: Cuijk
Contacteer:

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door giuliettaevo »

Zo te horen ben ik de enige met van die fijne buren die om het minste of geringste de woningbouwvereniging of milieupolitie op je afsturen.. :evil:

Kreeg ineens een brief in de bus dat ik geen auto's mocht spuiten onder mijn carport en dat alle autogerelateerde materialen onmiddelijk wegmoesten. Ik de woningbouwstichtng bellen en vragen wat er aan de hand was. Bleek een van mijn achterburen geklaagd te hebben dat ik auto's spoot onder de carport. Ik de beste man even uitgelegd dat ik mijn auto netjes gerold had en dat hij rustig langs mocht komen om te kijken of ik verkeerd bezig was oid. Hij begreep mijn verhaal en kon er wel om lachen, ook verzekerde hij mij dat ik gewoon aan mijn auto's kon blijven sleutelen zolang het hobbymatig was. Hij vertelde dat de klager had gezien dat er een auto in een kleur naar binnen ging en later in een andere kleur weer naar buiten. Toen wist ik dus ook meteen wie de klager was :twisted: er was namelijk maar 1 iemand die de auto had zien aankomen die avond... Toen ik drie dagen later een paar achterburen, waaronder de klager, aansprak over de klacht was hij degene die meteen zei dat hij natuurlijk naar mij zou komen en niet zou gaan klagen bij de woningbouw... :twisted:

Paar maanden later ook weer zo'n verhaal. ik was lekker aan het slijpen toe er op mijn garagedeur werd geklopt, de milieupolitie. Ze hadden klachen ontvangen over mijn achtertuin :? en wilden graag even komen kijken. Ik heb ze netjes de tuin laten zien en het was er ook een zootje, stapel wielen, een auto en wat los plaatwerk en een stel vuilniszakken. Maar geen milieudelicten oid. ze waren er ook erg over te spreken dat ik de carport netjes opgeruimd had en de vloer goed schoon hield, vooral de olieopvangbakken e.d. scoorde ik +punten mee. :mrgreen:
Ze wilden niet zeggen wie er geklaagd had maar ze waren het wel met mij eens dat het een beetje overdreven is. Mijn achtertuin kan namelijk maar vanuit 1 ander huis bekeken worden en dat is mijn direct aangrenzende buurman ( en die is nooit thuis en in zijn eigen achtertuin staat het onkruid hoger als mijn schutting.. :shock: , die zal niet klagen :lol: ) degene die er over geklaagd heeft heeft dus gewoon over de schutting staan loeren, en die is 2 meter hoog... :roll:

Maar met de meeste buren kan ik het prima vinden, help ze ook als ze problemen hebben of gereedschap willen lenen oid. Alleen 2 van de achterburen kan ik dus wel schieten. :oops: Maar die komen van de zomer wel weer een keer klagen als de tuinfeestjes beginnen en het starten van auto's zonder uitlaat e.d. :mrgreen:
Saab powerrr
mieke279
C verslaafd
Berichten: 564
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 9:43 pm
Locatie: amstelveen

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door mieke279 »

Bij mijn flat voor de deur hadden wij parkeerplekken zat, mijn auto's stonden altijd helemaal achteraan netjes naast elkaar. Als er wat gesleuteld moest worden waren er altijd wel mensen die even een praatje kwamen maken omdat ze het zo leuk vonden dat ik dat zelf deed!

Wel een keer een buurman gehad die de politie had gebeld omdat mn corsa een dag zonder motorkap stond. Nadat ik had uitgelegd dat de auto door de sloop opgehaald zou worden terwijl ik op m'n werk zat dimde hij wel een beetje in! Geen politie gezien trouwens!

Nu woon ik weer even bij paps en mams in afwachting van m'n nieuwbouwhuisje. Het huis staat midden in een woonwijk. Daar zijn de buren gelukkig wel wat gewend! we helpen hun ook altijd met hun autoproblemen, maar ze kijken toch wel raar op als er een corsa voor de deur staat met NAT op de ramen geplakt omdat ie gerolt is. (de buurjongetjes van 3 vonden het wel een goed idee en wilden dat ook doen bij de volvo) De kadett staat ook regelmatig voor de deur, op een parkeerplaats, op bokkies voor een paar dagen. Nog nooit problemen gehad! Maar ik ruim alles altijd netjes op als ik klaar ben, laat geen gereedschap (bewust :? ) slingeren en maak nooit laat op de avond herrie. Als ze mij bezig zien komen ze meestal een praatje maken.

Nu staat de kadett in de voortuin geparkeerd en de auto van de buurvrouw staat er schuin voor zodat ik er nog wel uit kan, maar er geen deuren in m'n kadett gesmeten kunnen worden.

Ik hoop maar dat de buren bij m'n nieuwe huis net zo relaxt zijn!
Afbeelding
Geert coupe gte
C ervaren
Berichten: 389
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 9:14 pm
Locatie: Meterik

Re: Wat vind de buurt/familie e.d. van onze hobby???

Bericht door Geert coupe gte »

Mijn familie heeft het nooit echt begrepen, doen ze nu nog niet. Ze vinden het stiekem weer wel leuk, maar snappen........, nee dat toch niet helemaal. De buurt vindt het niet erg en iedereen zwaait altijd even enthousiast als ik weer eens in een Kadettje voorbij rijdt. Ze vinden het ook niet erg als ik aan het slijpen of sleutelen ben. Ook 's avonds of zondags is dat geen probleem. Nou heb ik wel het geluk, dat ik redelijk vrij woon.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten